AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Har fått barn nr 2, og hun henger på puppen nesten konstant. Vil spise hver time døgnet rundt. Får knapt til med storesøster, vurderer mme hvis det kan frigjøre litt tid. Hvor lenge varte denne perioden hos dere? Anonymkode: 44521...bbb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Hvor lenge har det pågått, da? Økedøgn er jo helt normalt, men om du mistenker at det er mer enn det, kan det være at du har litt lite melk og at hun ikke blir skikkelig mett? Ville testet med MME for å se om det hjalp. Anonymkode: 472ad...636 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Kan du prøve å pumpe og la far gi flaske? MME kan være tungt for magen og du kan ende med en hylende baby istedenfor. Anonymkode: f814f...3db 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lenge har det pågått, da? Økedøgn er jo helt normalt, men om du mistenker at det er mer enn det, kan det være at du har litt lite melk og at hun ikke blir skikkelig mett? Ville testet med MME for å se om det hjalp. Anonymkode: 472ad...636 Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Da utgår kjøpegrøten også da regner jeg med? Anonymkode: e01d1...8de 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Om barnet trenger MME, så trenger det MME. Det handler om at mor skal klare litt mer enn å bare eksistere. Om babyen henger på puppen i en avgrenset periode tåler de fleste det, men man skal ikke drive seg selv til uhelse heller om det går over lang tid. Om man da supplerer med MME her og der er det faktisk helt greit. Selvsagt kan man jo spørre på helsestasjonen, men da vil jo de gi lignende svar. Evt. innføre små mengder tynn grøt om barnet er over fire måneder gammelt. Vi innførte grøt ved fire måneder (i samråd med helsesykepleier) da barnet vårt ikke klarte å roe seg ved puppen lenger. Han var stor for alderen og trengte mye mat, og selv om vekstkurven bare så vidt hadde flatet ut, utgjorde det virkelig stor forskjell, og han var mye mer fornøyd. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da utgår kjøpegrøten også da regner jeg med? Anonymkode: e01d1...8de Ikke meg du siterer, men man bør i hvert fall vurdere om man ikke kan lage grøtpulveret selv. Det er mye billigere og ikke minst sunnere. Har man en blender er det kjempelett og gjort på få minutter. Noen argumenterer for at barnet ikke får i seg nok jern om man ikke velger kjøpegrøt, men det er bare salgstriks og rent tøv. Anonymkode: 472ad...636 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Oi, det der er skremmende! Skulle ønske det fantes bedre flaskealternativer. Anonymkode: c0dc8...31a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor lenge har det pågått, da? Økedøgn er jo helt normalt, men om du mistenker at det er mer enn det, kan det være at du har litt lite melk og at hun ikke blir skikkelig mett? Ville testet med MME for å se om det hjalp. Anonymkode: 472ad...636 Hun er snart 3 uker. Går opp i vekt, men virker sulten hele tiden ja 😕 gulper en god del også! Anonymkode: 44521...bbb
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Glassflasker fins, FYI
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi, det der er skremmende! Skulle ønske det fantes bedre flaskealternativer. Anonymkode: c0dc8...31a Det gjør det! Du får flasker i både glass, bambus og silikon.
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Jeg går utifra du ikke har plast drikkeflasker eller matbokser heller? Vi ga MME. Ikke momguilt noen over erstatning.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 27 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, det der er skremmende! Skulle ønske det fantes bedre flaskealternativer. Anonymkode: c0dc8...31a Er man så uopplyst at man ikke vet det finnes glassflasker blant annet? Anonymkode: f814f...3db 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er man så uopplyst at man ikke vet det finnes glassflasker blant annet? Anonymkode: f814f...3db Som er tilpasset utstyr de fleste bruker til pumping, tilberedning av MME, etc.? Anonymkode: c0dc8...31a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har fått barn nr 2, og hun henger på puppen nesten konstant. Vil spise hver time døgnet rundt. Får knapt til med storesøster, vurderer mme hvis det kan frigjøre litt tid. Hvor lenge varte denne perioden hos dere? Anonymkode: 44521...bbb Den varte til vi begynte med morsmelkerstatning. Baby var kjempesulten. Etter at vi begynte med mme var det en ny hverdag 😄 Anonymkode: 69597...06c 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Stopp slik propaganda. Dersom et barn trenger mme så skal barnet så klart få mme - uavhengig i om det er ultraprosesert eller ikke. Ordet ultraprosesert er IKKE ensbetydende med usunt eller andre fy fy ord folk slenger ut. Og man kan fint bruke glass flasker om man vil unngå mikroplast. Svar på hva TS spør om og hold propagandaen for deg selv.. TS: Det er veldig varierende fra baby til baby hvor lenge dette er nødvendig. Kan gå over raskt, kan vedvare, kan hjelpe med mme. Snakk med helsestasjonen og se ann i forhold til vektoppgang etc. Anonymkode: b30d1...7f9 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 Jentamedtekopp skrev (47 minutter siden): Jeg går utifra du ikke har plast drikkeflasker eller matbokser heller? Vi ga MME. Ikke momguilt noen over erstatning. Unnskyld men hva slags argumentasjon er dette? Folk tar jo de grepene de kjenner til, ønsker og har mulighet til. Det er jo ikke slik at fordi man kjører dieselbil så spiller det ingen rolle om man i tillegg tar ørten flyreiser hvert år. Ingen får til alt perfekt, men man får til det man får til og det er bra nok. Nei, man skal ikke skambelegge folk som gir barna MME. Det ligger det ofte mange årsaker bak og det er hver enkelt sitt valg. Men kanskje kjennes det meningsfylt for dem å lage babygrøten selv da, hvis de er opptatt av sånt. Anonymkode: c0dc8...31a 1
Millaca Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er snart 3 uker. Går opp i vekt, men virker sulten hele tiden ja 😕 gulper en god del også! Anonymkode: 44521...bbb Kan det være hun har behov for nærhet/ et sugebehov? Prøvd med bæresele og evt smokk?🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har fått barn nr 2, og hun henger på puppen nesten konstant. Vil spise hver time døgnet rundt. Får knapt til med storesøster, vurderer mme hvis det kan frigjøre litt tid. Hvor lenge varte denne perioden hos dere? Anonymkode: 44521...bbb Hos oss varte det kanskje 2-3 uker med hyppig amming. Etter hvert ble hun flinkere og sikkert mer effektiv til å die så hadde ikke lenger samme behov for å ligge på puppen konstant. Obs: Ikke medregnet amming i søvn til dupp og om natta, det driver vi fortsatt med nå som hun er 6mnd. Anonymkode: c0dc8...31a 1
Maleficenta Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du prøve å pumpe og la far gi flaske? MME kan være tungt for magen og du kan ende med en hylende baby istedenfor. Anonymkode: f814f...3db Er mer behagelig med en baby på puppen enn en pumpe da.... Brystpumpe er gruuusomt. og slik jeg har forstått det kan pumping redusere melkeproduksjonen ... 1
Maleficenta Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville ikke kjørt på med MME med mindre man vet at baby ikke får nok næring. Det ser man på vektoppgang. MME er ultraprosessert, og baby får i seg masse mikroplast av flaskene, så ville ikke gitt det med mindre jeg måtte. https://www.forskning.no/plast/tateflasker-gir-fra-seg-mye-mikroplast/1758122?mibextid=xfxF2i Anonymkode: 50f0d...0e4 Det er mikroplast i morsmelk og kjære deg fordi vi alle får i oss mikroplast....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå