AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #1 Skrevet 15. mars 2024 Ektefelle har avsluttet ett kredittkort jeg ikke ante han hadde, samme dag som han ønsker skilsmisse. Kan du fortelle meg hva som kan være grunnen til det? Og hva han kam ha brukt det til? Anonymkode: 5ec6f...89a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #2 Skrevet 15. mars 2024 Er det relevant? Anonymkode: 9c3f1...94e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #3 Skrevet 15. mars 2024 Han ville vel betale gjeld før dere skal dele da… Anonymkode: 3870a...314 5
imagineme Skrevet 15. mars 2024 #4 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ektefelle har avsluttet ett kredittkort jeg ikke ante han hadde, samme dag som han ønsker skilsmisse. Kan du fortelle meg hva som kan være grunnen til det? Og hva han kam ha brukt det til? Anonymkode: 5ec6f...89a Det har nok med hvor mye lån han kan få til ny bolig. Jo flere kredittkort (kredittgrense) du har, jo mindre lån får du. Si du har et mastercard med 50.000,- i kredittgrense. Du har ikke brukt noe av kortet, så du har 50.000,- tilgjengelig, men det regnes som aktiv gjeld. 7 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #5 Skrevet 15. mars 2024 For å få mindre gjeld, kanskje. Han hadde kanskje tenkt å kvitte seg med det uavhengig av skilsmisse eller ikke. Hva vet vi om hva han tenker? Anonymkode: afffa...db1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #6 Skrevet 15. mars 2024 Råd til alle menn som skiller seg er at man umiddelbart avslutter alle felles kort. Det er mer enn vanlig at den ene partneren tømmer alle konto eller bruker maks på kredittkort for å komme best mulig ut av det økonomisk. Det vanlige er at mannen tjener mest og har mest å tape på at kona tapper alle felles ressurser på veg ut av forholdet. I tilfelle vil ofte mannen bli ansvarlig for å betjene gjelda eks kona tok opp på siste par dagen før separasjon. Et annet råd er at mannen alltid har på seg en opptaker for ofte vil eks kona beskylde mannen for vold, på den måten må mannen forlate huset og hun kan manipulere situasjonen til sin fordel. jeg tipper han har lest seg opp på hva som potensielt kan skje og mjulig fått høre noe skrekkhistorier og minimerer risikioen for at TS kan påføre han skade på veg ut av forholdet. Kanskje han ikke visste at TS var uvitende om dette kortet. Folk flest har jo kreditt hos alt fra CK, Esso, Ellos, og IKEA. At alle disse avsluttes er jo for så vidt ryddig. Anonymkode: ebba8...73e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #7 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Råd til alle menn som skiller seg er at man umiddelbart avslutter alle felles kort. Det er mer enn vanlig at den ene partneren tømmer alle konto eller bruker maks på kredittkort for å komme best mulig ut av det økonomisk. Det vanlige er at mannen tjener mest og har mest å tape på at kona tapper alle felles ressurser på veg ut av forholdet. I tilfelle vil ofte mannen bli ansvarlig for å betjene gjelda eks kona tok opp på siste par dagen før separasjon. Et annet råd er at mannen alltid har på seg en opptaker for ofte vil eks kona beskylde mannen for vold, på den måten må mannen forlate huset og hun kan manipulere situasjonen til sin fordel. jeg tipper han har lest seg opp på hva som potensielt kan skje og mjulig fått høre noe skrekkhistorier og minimerer risikioen for at TS kan påføre han skade på veg ut av forholdet. Kanskje han ikke visste at TS var uvitende om dette kortet. Folk flest har jo kreditt hos alt fra CK, Esso, Ellos, og IKEA. At alle disse avsluttes er jo for så vidt ryddig. Anonymkode: ebba8...73e Tror du har sett litt for mye på Netflix. Anonymkode: ccf08...1ab 3 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #8 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Råd til alle menn som skiller seg er at man umiddelbart avslutter alle felles kort. Det er mer enn vanlig at den ene partneren tømmer alle konto eller bruker maks på kredittkort for å komme best mulig ut av det økonomisk. Det vanlige er at mannen tjener mest og har mest å tape på at kona tapper alle felles ressurser på veg ut av forholdet. I tilfelle vil ofte mannen bli ansvarlig for å betjene gjelda eks kona tok opp på siste par dagen før separasjon. Et annet råd er at mannen alltid har på seg en opptaker for ofte vil eks kona beskylde mannen for vold, på den måten må mannen forlate huset og hun kan manipulere situasjonen til sin fordel. jeg tipper han har lest seg opp på hva som potensielt kan skje og mjulig fått høre noe skrekkhistorier og minimerer risikioen for at TS kan påføre han skade på veg ut av forholdet. Kanskje han ikke visste at TS var uvitende om dette kortet. Folk flest har jo kreditt hos alt fra CK, Esso, Ellos, og IKEA. At alle disse avsluttes er jo for så vidt ryddig. Anonymkode: ebba8...73e Hvor får menn slike råd? Finnes det samme rådgivning til damer? Anonymkode: 5ec6f...89a 2
imagineme Skrevet 15. mars 2024 #9 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor får menn slike råd? Finnes det samme rådgivning til damer? Anonymkode: 5ec6f...89a Nei, likestillingen har ikke kommet dit enda 🙂 2 2
NakenPanda Skrevet 15. mars 2024 #10 Skrevet 15. mars 2024 Hvordan fant du ut at han har avsluttet SITT kredittkort dog? Jeg tenker at du hadde tilgang til hans kredittkort og at han avsluttet det fordi det er slutt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #11 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Råd til alle menn som skiller seg er at man umiddelbart avslutter alle felles kort. Det er mer enn vanlig at den ene partneren tømmer alle konto eller bruker maks på kredittkort for å komme best mulig ut av det økonomisk. Det vanlige er at mannen tjener mest og har mest å tape på at kona tapper alle felles ressurser på veg ut av forholdet. I tilfelle vil ofte mannen bli ansvarlig for å betjene gjelda eks kona tok opp på siste par dagen før separasjon. Et annet råd er at mannen alltid har på seg en opptaker for ofte vil eks kona beskylde mannen for vold, på den måten må mannen forlate huset og hun kan manipulere situasjonen til sin fordel. jeg tipper han har lest seg opp på hva som potensielt kan skje og mjulig fått høre noe skrekkhistorier og minimerer risikioen for at TS kan påføre han skade på veg ut av forholdet. Kanskje han ikke visste at TS var uvitende om dette kortet. Folk flest har jo kreditt hos alt fra CK, Esso, Ellos, og IKEA. At alle disse avsluttes er jo for så vidt ryddig. Anonymkode: ebba8...73e I Norge har man felles økonomi som gift, man får ingenting ut av å tømme kontoer og kredittkort. Anonymkode: fc3d7...284 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #12 Skrevet 15. mars 2024 Mange gode svar her. Det er sikkert ikke noe grunn til det. Han er høyt økonomiutdannet, jeg har lite utdannelse. Er heldig og har en grei inntekt. Vil verken ta penger fra han eller noe annet. Han er veldig restriktiv med innsyn i sine papirer og har derfor aldri sett hans skattemelding eller konto. Men han fyller ut alle mine papirer og har derfor innsyn i mine ting. Og ble derfor usikker når jeg tilfeldigvis fant det ut og ikle greide å forstå grunn. Anonymkode: 5ec6f...89a
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ektefelle har avsluttet ett kredittkort jeg ikke ante han hadde, samme dag som han ønsker skilsmisse. Kan du fortelle meg hva som kan være grunnen til det? Og hva han kam ha brukt det til? Anonymkode: 5ec6f...89a Han har vel brukt felles penger til å betale egen gjeld og kanskje tatt ut kontant for å slippe å bet deg? Anonymkode: 78205...be4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor får menn slike råd? Finnes det samme rådgivning til damer? Anonymkode: 5ec6f...89a Jada, massevis av råd til begge parter hvordan komme best ut av det. USA er litt spesielt men vi kommer etter. Det dreier seg om å sikre seg økonomisk, sikre bevis for f.eks utroskap (økonomisk eller annet). Sikre seg mot beskyldninger fra ektefelle om vold som kan påvirke barnefordeling, ikke møte eks dama alene , ta opp alle samtaler, registrer tid med barn, etablere seg som hoved omsorgsperson, ikke forlat huset da det kan regnes som utflyttet og skade under barnefordeling. Skrive opp hvem som har betalt for hva. Bevise at man har prioritert familien hvis det skal vurderes. Har han eller hun betalt huslån , forsikring, barnehage osv. Ingen kjenner kona før de skilles og mange kan bruke dirty triks for å få mest ut av det. Mange koner har alt å tjene på å tegne et så stygt bilde av mannen som mulig. Og i en evt. rettsak vil mor vinne ved tvil. Kun mannen må bevise at han er ok far. Det er gitt at mor er det som utgangspunkt. Bidrag, bosituasjon osv. ved konflikt må man ha dokumentasjon. Det er nok fedre som er blitt rævkjørt ved skillsmisser så det finnes 10 punkts planer for å sikre seg selv først og fremst mot utnyttelse, falske beskyldninger osv. Anonymkode: ebba8...73e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er veldig restriktiv med innsyn i sine papirer og har derfor aldri sett hans skattemelding eller konto. Anonymkode: 5ec6f...89a Men det skal du ha, om dere er gift. Anonymkode: 022b3...93c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I Norge har man felles økonomi som gift, man får ingenting ut av å tømme kontoer og kredittkort. Anonymkode: fc3d7...284 Hvis jeg vil gå fra kona er det 0 problem å melke felles kontoer og gjøre om dette til kontanter. Når vi skilles deles gjelda. Har hørt om ekstreme tilfeller hvor mannen fabt ut at kona hadde vært utro og planlagt skillemsisse over 2 år. Bl.a solgte bilene og leaset nye . Tok bilsalgpengene og kjøpte gullbarrer. Gjemte disse. Skyldte på spillegalskap og at pengene var tapt. Og slik solgte han unna verdier, kjøpte gull slik at når ha tok ut skilsmisse hadde han sikret verdiene og det var liten igjen i boet. Anonymkode: ebba8...73e 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange gode svar her. Det er sikkert ikke noe grunn til det. Han er høyt økonomiutdannet, jeg har lite utdannelse. Er heldig og har en grei inntekt. Vil verken ta penger fra han eller noe annet. Han er veldig restriktiv med innsyn i sine papirer og har derfor aldri sett hans skattemelding eller konto. Men han fyller ut alle mine papirer og har derfor innsyn i mine ting. Og ble derfor usikker når jeg tilfeldigvis fant det ut og ikle greide å forstå grunn. Anonymkode: 5ec6f...89a Men nå er virkelig tiden kommet for å be omfullt innsyn! Du må ikke la ham styre det økonomiske oppgjøret. Be om hjelp hfra noen hvis du trenger. Anonymkode: e72ba...a08 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #18 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men nå er virkelig tiden kommet for å be omfullt innsyn! Du må ikke la ham styre det økonomiske oppgjøret. Be om hjelp hfra noen hvis du trenger. Anonymkode: e72ba...a08 ...og dette sier du sekvsagt fordi TS ikke skal bli lurt . og det er jo nettopp det som er greia med alle "pass på deg selv", !ikke ha tillit til eksen" dreier seg om. Nå er det en (stille) krig om verdiene i boet. Og kvinner har flere våpen i sitt arsenal enn menn. Omsorgssvikt, mishandling, osv. Det brukes og er effektivt. Anonymkode: ebba8...73e
Virrevirrevapp Skrevet 15. mars 2024 #19 Skrevet 15. mars 2024 Du må få oversikt over økonomien din, hans og deres.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #20 Skrevet 15. mars 2024 Hvorfor skal du ha tilgang til hans kreditt når dere er skilt/skal skilles? Anonymkode: 15add...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå