Gå til innhold

Ektefelle har avsluttet konto i skilsmisse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at ektefelle har avsluttet ett kredittkort jeg ikke visste noe om. Det gjorde han samme dag som vi avtalte at vi skulle skilles. Kan noen gi meg en forklaring på hva grunnen til det kan ha vært? 

Anonymkode: 2fdf8...845

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at det er et som ikke har vært i bruk, så ryddet han opp når han så det?

Anonymkode: eea69...5c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil kanskje skjule hva han har brukt penger på? 

Anonymkode: cb00e...f85

Skrevet

Han må etablere seg på nytt. Et kredittkort reduserer beløpet han kan låne ved å kjøp av nytt bosted.

Har han et Esso MasterCard med 50.000 i kreditt, et Norwegian kredittkort med 100.000 i kreditt står han registret med 150.000 i "gjeld" og det vil påvirke hvor mye han kan låne ved kjøp av leilighet.

Ikke noe dramatikk i dette vil jeg tro. Ganske fornuftig og i tråd med det økonomene sier. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Som de andre sier, kan det skyldes at han rydder opp i kredittkortene (fjerner dem) fordi han ellers vil stå med tilgjengelig kreditt i gjeldsregisteret, og det vil banken se når han skal søke om nytt, eget boliglån.

Hadde selv en bunke kredittkort liggende for en tid tilbake, men ingen av dem var brukt. Hadde planer om å skaffe meg fordeler som hver og en av dem tilbød, men jeg husker aldri hvilken som brukes hvor, så det ble ikke noe av. De ble liggende, og saldoene var selvfølgelig null. SÅ skulle jeg flytte boliglånet mitt fra min gamle bank, til en annen bank som tilbød bedre rente. De så alle kredittkortene jeg hadde liggende (de sjekker Gjeldsregisteret.com), og ga meg beskjed om at jeg måtte si dem opp i kredittkortene først, for at de skulle gi meg boliglån, selv om de kunne se at jeg ikke skyldte noe på kortene. Jeg ryddet opp, beholdt ett (og senket kredittgrensen på det) eller to, og søkte så på nytt om boliglånet. Det fikk jeg.

Jeg er nesten helt sikker på at mannen din sa opp kortet for å bli en mer attraktiv lånesøker for banken nå som han er singel.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser at ektefelle har avsluttet ett kredittkort jeg ikke visste noe om. Det gjorde han samme dag som vi avtalte at vi skulle skilles. Kan noen gi meg en forklaring på hva grunnen til det kan ha vært? 

Anonymkode: 2fdf8...845

Kanskje dette er elskerinnekortet? 🤔

Anonymkode: 48dd1...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, spar oss! 

• Liker 2
Skrevet

Trengte du virkelig å åpen enda en tråd om samme hendelsen TS

Skjerp deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det første jeg også tenkte. Har hørt om menn som har det...

Anonymkode: be748...95b

Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Trengte du virkelig å åpen enda en tråd om samme hendelsen TS

Skjerp deg.

Har du link til den?

Skrevet
got2go skrev (4 minutter siden):

Har du link til den?

Virker ganske så lik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...