Gå til innhold

Igår gikk et liv i trafikken😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et barn...💔 På skoleveien ble en elev kjørt ned av en tungtransport. Jeg har selv barn i denne alderen og tenker at når barna skal få gå over en vei alene. Jeg har et barn på 8år som nå ikke får lov å gå over veien alene, fordi det ikke er hvite striper. Jeg har lenge hatt en klump i magen så hører jeg om denne ulykken. Hva tenker dere? Det er ikke greit å sende en 2-klassing over veien uten gangoverfelt? 

Denne ulykken igår var det hvite striper vel ig merke. Så det her skulle virkelig vært unngått. 

Anonymkode: f98bd...f21

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et barn...💔 På skoleveien ble en elev kjørt ned av en tungtransport. Jeg har selv barn i denne alderen og tenker at når barna skal få gå over en vei alene. Jeg har et barn på 8år som nå ikke får lov å gå over veien alene, fordi det ikke er hvite striper. Jeg har lenge hatt en klump i magen så hører jeg om denne ulykken. Hva tenker dere? Det er ikke greit å sende en 2-klassing over veien uten gangoverfelt? 

Denne ulykken igår var det hvite striper vel ig merke. Så det her skulle virkelig vært unngått. 

Det rare er at jeg laget et tilnærmet tråd om dette for et par uker siden. Så å høre om denne ulykken igår om en i samme alder som min, så får jeg virkelig et tegn på at jeg ikke skal la mit barn gå over veien UTEN hvite striper og i en vag sving med 50-sone. Desverre så er h*n hos far når h*n går over den veien og faren syntes jeg er hysterisk.  

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en strekning og gangfelt som er kjent for å være skummelt. Men likevel må mange barn gå der hver dag for å komme seg på skolen. Det er planlagt utbedring på akkurat dette stedet med oppstart om noen uker. Dessverre for sent for dette barnet😪

Anonymkode: 7ba07...ccc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange steder gir fotgjengerfelt falsk trygghet, dessverre. Folk (og særlig barn) antar at biler vil stoppe for dem, men det gjør de dessverre ikke. Fotgjengerfelt burde alltid støttes av trafikklys eller i det minste fartshumper.

Anonymkode: 90cbe...db5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mange steder gir fotgjengerfelt falsk trygghet, dessverre. Folk (og særlig barn) antar at biler vil stoppe for dem, men det gjør de dessverre ikke. Fotgjengerfelt burde alltid støttes av trafikklys eller i det minste fartshumper.

Anonymkode: 90cbe...db5

Så der det ikke er fotgjengerfelt burde ikke barn gå over alene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette er en strekning og gangfelt som er kjent for å være skummelt. Men likevel må mange barn gå der hver dag for å komme seg på skolen. Det er planlagt utbedring på akkurat dette stedet med oppstart om noen uker. Dessverre for sent for dette barnet😪

Mange slike farlige stekninger. Ser strekningen er rett, ingen sving. Burde ikke vært så farlig egentlig? Tungtransporten burde ikke kjøre over der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt forferdelig 😢

Anonymkode: b1ed5...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange slike farlige stekninger. Ser strekningen er rett, ingen sving. Burde ikke vært så farlig egentlig? Tungtransporten burde ikke kjøre over der. 

Jeg tenkte også dette. At det burde være oversiktelig. Men kan jo være at gangfelt kommer veldig brått på mellom gangsti og gangfelt.  Slik at det er vanskelig å se om folk bare går på gangsti eller om de plutselig skal over?

Det går en bedre vei på andre siden av elven, så rart at tungtransport velger å kjøre den veien. 

Anonymkode: 57ada...c6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte også dette. At det burde være oversiktelig. Men kan jo være at gangfelt kommer veldig brått på mellom gangsti og gangfelt.  Slik at det er vanskelig å se om folk bare går på gangsti eller om de plutselig skal over?

Det går en bedre vei på andre siden av elven, så rart at tungtransport velger å kjøre den veien. 

Veldig trafikkert, både av personbiler og tungtransport. Fartsgrensen er 50, burde vært 30. Heller ingen fartsdumper. Er et lyskryss litt lenger fremme, tror mange bilister har det i sikte(rekke grønt lys etc). Det er mye utbygging i nærheten av dette ulykkesstedet, antar at det derfor er økt trafikk med tungtransport. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke akkurat hva som førte til på kjørsel i dette tilfellet men slik generelt så ser jeg jo at det er  ikke alle som ser fotgjengerfelt dessverre. Jeg har selv opplevd å nesten bli påkjørt midt på lyse  dagen på oversiktlig strekning fordi sjåføren ikke følger med. Spesielt noen av turistene ignorerer glatt gangfeltet og peiser på, for de er nok vant med lyskryss, og det har vi ikke her. Så jeg lærer barna at det er ikke alle som stopper og de må se om bilene stopper før de går uti veien. Har et par gangfelt i 30-sone som de går over her. 

Fryktelig trist sak. Når man bor sånn at barna må krysse veien i femtisona, så kan man jo ikke være med og holde de i hånda, eller alltid kjøre de, de må jo få gå selv. Det er forferdelig at ikke alle barn har en trygg skolevei. 

Anonymkode: 5d312...667

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er tragisk at det er så dårlige skoleveien i dette landet, samtidig som de oppfordrer til at små barn skal gå eller sykle til skolen. Trafikksikkerhet har ikke høy nok prioritet åpenbart. 

Anonymkode: 405ae...197

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er ikke nødvendigvis slik at alle bilister stopper noe mer hvis det er overgang. Det eneste man kan lære barna sine godt opp til er å se seg for før de går over veien, uavhengig av hvitt felt eller ikke. Lær de venstre- høyre- venstre allerede fra 4/5 års alder, og at man går kun over veien når det ikke kommer bil. Når de blir noe eldre så kan man også legge til kan gå over veien om bilen er langt unna/bilen senker farten. Dette må barna lære, fordi det er dessverre ikke alle steder det er trafikk sikkert nok for gående. Aldri regn med eller stol på at bilen stopper, eller kan stoppe i tide!

Det er dessverre slik at vi ikke kan følge barna våres inn i alle situasjoner som potensielt kan være farlig. Det er derfor viktig at vi lærer dem om trafikk sikkerhet for gående.

Endret av tussi84
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her.. Ja bor ikke så langt unna, så vet den strekningen egentlig er ganske oversiktlig, men kan nok være at barnet har brått gått over veien fra gangsti. Men ut ifra bildene så skulle vogntoget mot Kristiansand og lovisenlund skole ligger på høyre side, så barnet må vel ha vært midt i veien da h*n gikk over. Så vogntoget har vel ikke sett det pga høyden. Utrolig rart at vogntog kjører over der og ikke via tunellene. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendigvis slik at alle bilister stopper noe mer hvis det er overgang. Det eneste man kan lære barna sine godt opp til er å se seg for før de går over veien, uavhengig av hvitt felt eller ikke. Lær de venstre- høyre- venstre allerede fra 4/5 års alder, og at man går kun over veien når det ikke kommer bil. Når de blir noe eldre så kan man også legge til kan gå over veien om bilen er langt unna/bilen senker farten. Dette må barna lære, fordi det er dessverre ikke alle steder det er trafikk sikkert nok for gående. Aldri regn med eller stol på at bilen stopper, eller kan stoppe i tide!

Det er dessverre slik at vi ikke kan følge barna våres inn i alle situasjoner som potensielt kan være farlig. Det er derfor viktig at vi lærer dem om trafikk sikkerhet for gående.

Helt enig i det. Jeg lar min sønn gå hjem og over hvite striper på vei hjem til meg. Jeg vil anse det som en trygg skolevei. Alikavel fortalte sønnen min at han opplevde en bil som ikke så han i det hele tatt, han hadde kjørt rett foran ansiktet på han der det var hvite striper. Så er sjeleglad for at han ikke kom ett par sekunder tidligere, da kunne det blitt ille. Hjem til faren er det en 50 sone vei uten gangfelt og i en sving. Der kjører det store trailere, så det er ikke beregnet at barn skal gå over der. Derfor får han ikke lov av memå gå over den veien, det er jo som å vente på at det skal gå galt. Enig? 

Tror det handler mye om å være uheldig på tidspunktet. Dette barnet har vært akkurat på feil tidspunktet, utrolig uheldig 💔😌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt enig i det. Jeg lar min sønn gå hjem og over hvite striper på vei hjem til meg. Jeg vil anse det som en trygg skolevei. Alikavel fortalte sønnen min at han opplevde en bil som ikke så han i det hele tatt, han hadde kjørt rett foran ansiktet på han der det var hvite striper. Så er sjeleglad for at han ikke kom ett par sekunder tidligere, da kunne det blitt ille. Hjem til faren er det en 50 sone vei uten gangfelt og i en sving. Der kjører det store trailere, så det er ikke beregnet at barn skal gå over der. Derfor får han ikke lov av memå gå over den veien, det er jo som å vente på at det skal gå galt. Enig? 

Tror det handler mye om å være uheldig på tidspunktet. Dette barnet har vært akkurat på feil tidspunktet, utrolig uheldig 💔😌

Jeg er enig med deg. Der hadde jeg satt ned foten ovenfor far. Kan barnet ditt ta alternative ruter? Hvorfor er far villig til å ta den sjansen?

Skrevet

Er kansje den eneste her men jeg føler meg også veldig lei for sjåføren. Vi vet ikke hva som har skjedd, men uansett livet hans skal aldri være det samme. Og sånn kunne skje med mange som kjører.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tragisk 😞❤️

Jeg blir så forbanna og provosert over at Norge ikke har råd til en trygg skolevei for barna våre. 

AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (1 time siden):

Er kansje den eneste her men jeg føler meg også veldig lei for sjåføren. Vi vet ikke hva som har skjedd, men uansett livet hans skal aldri være det samme. Og sånn kunne skje med mange som kjører.

Leste i avisen at han er så ødelagt at han ikke klarte gjennomføre avhør. Tenk å måtte leve med et lite barns død på samvittigheten. 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste i avisen at han er så ødelagt at han ikke klarte gjennomføre avhør. Tenk å måtte leve med et lite barns død på samvittigheten. 

Det er en forferdelig situasjon for alle sammen. Et liv har gått tapt, og mange har fått livet sitt snudd opp ned. Helt ufattelig trist. 

Anonymkode: fb308...24a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, NatNat said:

Du er aboslutt ikke den eneste. 

Anonymkode: fb308...24a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...