Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En av mine beste venner er schizofren, men vi pleier å ha det greit sammen likevel. I natt bar det galt likevel. vi kranglet, og han ødela veggen i leiligheten. Vi brøt og han er mye sterkere enn meg, så jeg endte opp med en overarm / albu i sterke smerter. Jeg skjelver, gråter og er fortvilet. Jeg er så lei av dette, sint. Jeg ville bare dø da han tok kvelertak, og tenkte det var eneste vei ut av drittet. For selv om jeg alltids kan la han ligge, unngå han, er han også den eneste som er der. Jeg drikker og er utrolig ensom, og han er som regel utrolig fin person. Men, jeg vet jeg ikke kan holde på slik… men hva er alternativet?

Jeg sliter.. veggen er det minste problemet, men likevel det som plager meg mest. For det er den som er vanskeligst å fikse. Og til da er den en konstant påminnelse om det drittet jeg har havnet i.

Endret av AnonymKvinne..
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg langt unna han. Bruk hodet

Anonymkode: 19479...74a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal det.. det eskalerte noe voldsomt i natt

Skrevet

Men må være ærlig og si det er sårt at vi så fort mistet vennestatus på Facebook og jeg slettet nr hans. Han var den eneste igjen  

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde få hjelp for drikkingen?

Anonymkode: ef50a...705

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kanskje du burde få hjelp for drikkingen?

Jeg husket ikke å si at jeg drakk, men ja, absolutt. Men hva skal jeg fylle tomrommet med? Er det ikke alkohol er det mat. Og det er ikke spesielt behagelig. Da er alkoholen nesten bedre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymKvinne.. skrev (1 minutt siden):

Jeg husket ikke å si at jeg drakk, men ja, absolutt. Men hva skal jeg fylle tomrommet med? Er det ikke alkohol er det mat. Og det er ikke spesielt behagelig. Da er alkoholen nesten bedre

Alkohol er en ren gudegave, såfremt den ikke misbrukes. Her er det litt forskjellige synspunkter.

Anonymkode: 1bfa8...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg selv i nakken , skjerp deg og fiks livet ditt

Anonymkode: 86201...8b8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alkohol er en ren gudegave, såfremt den ikke misbrukes. Her er det litt forskjellige synspunkter.

Alkoholen har gitt meg noen store problemer også: hjernerystelse, voldtekter, blackouts, sykdom, spasmer, dårlig hukommelse, syreskader på tennene… Den er verre enn de dagene jeg spiser meg syk, men samtidig gir den meg mer energi.

Endret av AnonymKvinne..
AnonymBruker
Skrevet
AnonymKvinne.. skrev (3 minutter siden):

Alkoholen har gitt meg noen store problemer også: hjernerystelse, voldtekter, blackouts, sykdom, spasmer, dårlig hukommelse, syreskader på tennene… Den er verre enn de dagene jeg spiser meg syk, men samtidig gir den meg mer energi.

Her er det altså gått over til misbruk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det altså gått over til misbruk.

Ja, for mange år siden 

Skrevet

Du må ta grep. Jeg er usikker på hva annet du ser for deg som løsning?

Og det venneforholdet der ville jeg avsluttet.

Ring til fastlegen og bestill time. Legg frem alt der og si at du trenger hjelp. Nå.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymKvinne.. skrev (24 minutter siden):

Det er sånne ting du finner ut av i samarbeid med profesjonelle.

AnonymBruker
Skrevet

Avslutt denne vennen, den forverrer bare ditt alkoholproblem. Snakk med legen, be om hjelp til avrusning og snakk også om årsaken til at du drikker,-ensomhet. Det finnes avrusningsklinikker og når man kommer hjem fra slike kan man få plass i kommunal psykiatri og rus hvor de har dagtilbud for de som er avruset og har behov for å være sosial.

Anonymkode: 721e1...63f

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Vennskapet er avsluttet. Det tok vel en ganske naturlig slutt, i hvert fall for de ukene det har gått siden sist. Jeg slettet han fra alle medier så jeg ikke faller for å kontakte han i fylla.

Siden jeg skrev har jeg gått på antibiotikakur som har holdt meg unna alkoholen. Jeg begynte igjen å drikke i går, men jeg kjente at det ikke skulle så mye til før jeg fikk hodepine og måtte slutte. Om det vedvarer vil jo alkoholproblemene mine opphøre av seg selv, men hvis ikke vet jeg ikke om jeg har motivasjon nok til å prøve å slutte.

Skrevet

Blås i å drikke alene da. Kjenn heller på følelsene. Det er bare da man blir bedre. 

Skrevet

Hva slags skader er det på veggen da ?

Skrevet

Kun et hull jeg fikk fikset lett. Det var mer hendelsen som var ekkel. Det å være rusavhengig er liksom enten gørrkjedelig eller altfor spennende, og jeg synes det begynner å bli noen skumle interaksjoner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymKvinne.. skrev (2 minutter siden):

Kun et hull jeg fikk fikset lett. Det var mer hendelsen som var ekkel. Det å være rusavhengig er liksom enten gørrkjedelig eller altfor spennende, og jeg synes det begynner å bli noen skumle interaksjoner.

Hvis ikke huset er ditt må du si ifra.

Anonymkode: 15bfc...dca

Skrevet

Jeg eier leiligheten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...