Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei alle , håper noen kan hjelpe meg litt. har skrivevansker så håper det blir forståelig

fikk skattemeldingen og åpnet den for og se, ser jeg har fått et fradrag for å bo i nord troms. 

jeg flyttet vekk fra nord i slutten av 2021. 

jeg får ikke til og fjerne dette fradraget i skatte meldingen, og jeg ser jeg fikk dette fradraget for i fjor og så det må korrigeres. 

kan man ringe inn til skattetaten å få hjelp til å få fjernet dette? regner med jeg får en heftig smell nå.. 

Anonymkode: cb37e...ad5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel kunne endre skattemeldinger opptil 3 år tilbake i tid om jeg ikke husker feil.

Så i dette tilfellet har du oppdaget feil opplysning i skattemeldingene for 2022 og 2023(?), og skal da kunne gå inn selv via Skatteetatens sider for å korrigere dette selv i skattemeldingene. Du vil da få nytt skatteoppgjør for 2022 tror jeg, og sannsynligvis måtte betale en del i restskatt ja. 

Regner med du kan kontakte de for å få veiledning, eller fylle ut et eller annet skjema på siden dems vedrørende endringene. 

Anonymkode: bc135...0e2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hei alle , håper noen kan hjelpe meg litt. har skrivevansker så håper det blir forståelig

fikk skattemeldingen og åpnet den for og se, ser jeg har fått et fradrag for å bo i nord troms. 

jeg flyttet vekk fra nord i slutten av 2021. 

jeg får ikke til og fjerne dette fradraget i skatte meldingen, og jeg ser jeg fikk dette fradraget for i fjor og så det må korrigeres. 

kan man ringe inn til skattetaten å få hjelp til å få fjernet dette? regner med jeg får en heftig smell nå.. 

Hvor har du folkeregisteret adresse?

Har du husket og endret denne når du flyttet fra nord Troms?

Anonymkode: 264ca...f1e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor har du folkeregisteret adresse?

Har du husket og endret denne når du flyttet fra nord Troms?

Anonymkode: 264ca...f1e

jeg byttet folkeregistrert adresse samtidig som jeg meldte flytting på posten og fikk bekreftelse på det når jeg flyttet nedover, men måtte ordne det enda en gang i fjor da det ikke var blitt registrert, den skal være riktig nå

dum som jeg er tenkte jeg ikke over fradraget pg feil adresse

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du i praksis endret folkeregistrert adresse i løpet av 2023, så kan du  vel endre fradraget fra samme dato i skattemeldingen?

Anonymkode: 728fa...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skatter til den kommunen man var bosatt i 1.januar i skatteåret, så hvis din flyttemelding ikke ble registrert før i 2023 forholder skatteetaten seg til den datoen. Du vil ikke få fradraget for 2024.

Anonymkode: 59a18...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De tar nok, så er du ikke rik så bare godta og lat som du er en som ikke sjekker om du blir tatt. Så setter du pengene på høyrentekonto fram til neste skattemelding for sikker hets skyld om kravet plutselig kommer, og hvis du da ikke får fordi flyttingen ble registrert i 2023 så smiler du og tar pengene.

Anonymkode: 41c5c...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...