Gå til innhold

Bæsjet 11 ganger på en dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe merkelig idag. Jeg har vært på do totalt 11 ganger og hatt avføring(diaré). Jeg fikk i meg laktose for 2 dager siden men utenom det har jeg ikke spist noe uvanlig. Jeg tåler foresten ikke laktose. Jar dere noen tips på hva jeg bør gjøre for å stoppe dette galskaper. Har aldri blitt sånn før, og det er nesten som om alt(mat, vann) kommer ut med en gang. Nå svir det i anusen, og jeg vet ikke om jeg bør kontakte legevakten eller fastlegen imorgen tidlig, eller bare holde ut til det går over.

Anonymkode: 5ead7...a96

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rør ut litt potetmel i lunka vann. Stivelsen skal hjelpe på diareen. God bedring ❤️ 

Anonymkode: 1af52...11f

AnonymBruker
Skrevet

Sånne dager er så vonde, så jeg føler med deg. Jeg unngår å spise på slike dager, for da blir det rett på do igjen. Om jeg spiser noe, blir det gjerne salt kjeks (som ritz) eller saltstenger. Noen mener at mat med mye stivelse hjelper mot diaré, men jeg klarer ikke å holde på noe mat. Det er likevel noe du kan teste ut. Men drikk vann, det er viktig, siden det går med en del væske når man har diaré. Lykke til!

Anonymkode: d7851...ded

AnonymBruker
Skrevet

Rart du ikke har vært borti dette før, mtp kjent laktoseintoleranse. 

Jeg har alltid Imodium liggende klar for ekstreme tilfeller. Da er jeg på do i hvert fall to-tre ganger i timen, over flere timer :( Til slutt er det bare syre som kommer ut, men fortsatt som diare. 

Et laktoseanfall varer ca ett døgn for min del. 

God bedring! 

Anonymkode: 1bb71...363

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rart du ikke har vært borti dette før, mtp kjent laktoseintoleranse. 

Jeg har alltid Imodium liggende klar for ekstreme tilfeller. Da er jeg på do i hvert fall to-tre ganger i timen, over flere timer :( Til slutt er det bare syre som kommer ut, men fortsatt som diare. 

Et laktoseanfall varer ca ett døgn for min del. 

God bedring! 

Jeg får som oftes hard mage av laktose. Første gang dette har skjedd og det eneste som er anerledes er at jeg fikk k meg laktose 2 dager siden. Skal se an på formen imorgen og evt bestille time hvis det er slik. Klarer ikke å holde på vann en gang

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg får som oftes hard mage av laktose. Første gang dette har skjedd og det eneste som er anerledes er at jeg fikk k meg laktose 2 dager siden. Skal se an på formen imorgen og evt bestille time hvis det er slik. Klarer ikke å holde på vann en gang

For meg pleier det å roe seg til neste dag, men det forekommer at jeg sover på badegulvet, for å rekke do… 

Det er heftige greier når det står på :( 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det?

Skrevet

Du har sikkert bare fått et magevirus. Omgangssyke. Behøver ikke å være oppkast. Helt normalt å ha diaré flere ganger da. Drikk mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (7 minutter siden):

Du har sikkert bare fått et magevirus. Omgangssyke. Behøver ikke å være oppkast. Helt normalt å ha diaré flere ganger da. Drikk mye.

TS opplyser om laktoseintoleranse, og at dette mest sannsynlig kommer i kjølvannet av å ha fått i seg laktose.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan går det?

Takk som spør, det går ikke så bra. Har løpt til do flere ganger nå og er kjempe kvalm. Skrev prøve å få i meg litt mat og se an utover dagen

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes egentlig det var litt spesielt at du følte for å dele dette på forumet 🤣 Satt du på dass og tenkte "dette må jeg fortelle KG om!"

Anonymkode: 97f9b...888

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS opplyser om laktoseintoleranse, og at dette mest sannsynlig kommer i kjølvannet av å ha fått i seg laktose.

Ja, jeg vet. Men samtidig trenger ikke årsaken å være det. Greit å vurdere andre årsaker også enn å utelukke alt annet enn laktose. Hvertfall når dette her ikke vanligvis skjer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syntes egentlig det var litt spesielt at du følte for å dele dette på forumet 🤣 Satt du på dass og tenkte "dette må jeg fortelle KG om!"

Anonymkode: 97f9b...888

Hahah nei, men ville bare høre om andre har vært gjennom noe lignende. Har aldri hatt det så dårlig med magen som igår😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg opplevde noe merkelig idag. Jeg har vært på do totalt 11 ganger og hatt avføring(diaré). Jeg fikk i meg laktose for 2 dager siden men utenom det har jeg ikke spist noe uvanlig. Jeg tåler foresten ikke laktose. Jar dere noen tips på hva jeg bør gjøre for å stoppe dette galskaper. Har aldri blitt sånn før, og det er nesten som om alt(mat, vann) kommer ut med en gang. Nå svir det i anusen, og jeg vet ikke om jeg bør kontakte legevakten eller fastlegen imorgen tidlig, eller bare holde ut til det går over.

Ring fastlege

biola

idoform

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel ikke noe å ringe legen for. Blir du så utmattet/dehydrert at du mener du trenger hjelp i form av intravenøst så kan du ringe, men ellers må det jo bare få tid til å gå over. Ikke rart fastlegene blir overarbeidet om folk skal ringe etter én dag med diaré. 

Anonymkode: 29bc1...87b

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått omgangssyken, eller farrang som vi sier her. Det går over om noen dager. Ritzkjeks er godt å ha da, eller salt potetgull for å binde væsken o kroppen.

Anonymkode: 2ee48...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Godt å få det ut! Både på KG og ut av tarmen....

Anonymkode: 25b80...1ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sannsynligvis ikke noe med å laktose å gjøre. Fordøyelsesproblemene kommer ikke 2 dager etter inntak, nei.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk som spør, det går ikke så bra. Har løpt til do flere ganger nå og er kjempe kvalm. Skrev prøve å få i meg litt mat og se an utover dagen

Tror på magevirus jeg også. Særlig når du nevner kvalme i tillegg til diaré.

Anonymkode: c87f5...ff0

Skrevet

Dersom du kjenner noen som kan stikke på apoteket for deg (hvis du helst ikke vil forlate hjemmet pga tilgang til toalettet raskt akkurat nå....) så kan du få dem til å kjøpe en pakke Loperamid til deg. Det virker som regel veldig godt og ganske raskt mot diare. Følg bruksanv. på pakningen. Enkel i bruk.

De koster litt mer på fysiske apotek enn nettapoteket Farmasiet som jeg linker til, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...