AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Jeg innbiller meg at det var veldig mye sol på 90-tallet. Kanskje det bare er at jeg var barn da og hjernen min husker det slik, selv om det ikke er sant. Dere som er litt eldre enn meg og husker godt. Er det riktig eller feil? Anonymkode: 1294b...2ca
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Det finnes en del sider som viser historisk vær. https://www.yr.no/artikkel/slik-var-vaeret-da-du-ble-fodt-1.12970342 Husker feks en gang jeg søkte opp om det virkelig var mye mer snø om vinteren da jeg var liten, og det var det så jeg husket ikke helt feil. Av somre husker jeg både hetebølger og at det noen ganger regnet mye av sommeren. Anonymkode: 14984...c87
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg innbiller meg at det var veldig mye sol på 90-tallet. Kanskje det bare er at jeg var barn da og hjernen min husker det slik, selv om det ikke er sant. Dere som er litt eldre enn meg og husker godt. Er det riktig eller feil? Anonymkode: 1294b...2ca Jeg husker 90taller ganske godt mener jeg, jeg synes været varierte veldig mye mer på 90tallet enn nå. Altså mye mer snø om vinteren og mye varmere sommere. Også hyppigere og meget kraftigere stormer, stormer der man bokstavelig talt har null sjanse å stå i uten å bli slengt bortover bakken. Jeg bor et lite stykke utenfor Ålesund og opplevde ofte snø opp til skuldrene, nå når snø så og si aldri opptil knærne engang. Det var veldig ofte mye verre hagl om vinteren også. Det jeg synes var verst var absolutte tørkeperiodene når det var uutholdelig varmt døgnet rundt, umulig å sove. Glad været har roet så mye ned, det forbedre livskvaliteten mye! Anonymkode: b57ac...0d4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 Det var mange stormer på 90-tallet. Jeg er godt voksen så jeg husker det . Bor på kysten i vest, storm og regn i lange perioder er det jeg husker fra den tid. Tror ikke det var mer sol . Noen sommere med tørkeperioder har det alltid vært. Men det er godt mulig det var mer snø, sjøl om snøen sjelden ligger lenge her. Anonymkode: 4b5ec...edc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #5 Skrevet 16. mars 2024 Jeg husker sommer på 90tallet som "stabilt" - dvs, alle slags vær. Sol regn, uvær (torden og storm), overskyet, men mange dager med opphold og fint. Husker det også som litt kjøligere. Jeg bor langt nord, og somrene her pleide være, tja....25+ grader da var det VARMT. Alt over 27 grader var skikkelig brennhett!! Ellers gikk vi mye i t-skjorte, tynne gensere, kanskje tynn genser eller jakke om natten. Natten, selv med midnattsol, kjølte ned. Her jeg bo i det minste. Så var det gjerne litt "kjølig" om morgenen igjen. At det var varmt om natten var en sjeldenhet. Nå, derimot. Det er helt grusomt. 2-3 uker med 30+ grader, natten greier ikke kjøle ned, jeg må ha isposer i senga, 0 dyne. Svetter gjennom alt av klær konstant. Å gå tvers over en parkeringplass er som å gå gjennom en stekeovn på full spiker. Så er det plutselig 3-4 uker høljeregn for eksempel. Deilig temperatur, men grått og vått i flere uker. Helt merkelig. Anonymkode: f82d2...9c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå