Gå til innhold

Å skrive livstestamente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha opplevd alvorlig sykdom (som jeg var så heldig å bli frisk av), har jeg sett hvor skjørt livet er selv om jeg er ung, og ønsker å skrive livstestamente. Jeg vil for eksempel ikke holdes kunstig i live med respirator, hvis jeg mister evnen til å kommunisere eller noe sånt. Jeg har sett på foreningen som har livstestamente, men jeg er ikke for aktiv dødshjelp selv om jeg mener enkelte elementer er noe man skal få velge selv. Men hvordan kan man utforme livstestamente uten at man melder seg inn der? Og generelt testamente? Er det noen som vet om en god mal? Eventuelt hva som bør være med? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leste litt på den foreningens sider, man burde vel skaffe seg noe sånt. Men egentlig helt horribelt at man skal måtte skrive noe som burde vært en selvfølge:

Ved innmelding i «Foreningen Retten til en verdig død » får du tilsendt ditt personlige testament som bekrefter at det ikke skal settes inn ekstraordinære midler for å holde deg i live hvis du som følge av en uhelbredelig sykdom eller ulykke ikke lenger vil kunne få noen bevisst livsopplevelse, eller hvis et fortsatt liv vil være forbundet med store og varige smerter eller sterk og vedvarende svekkelse og hjelpeløshet.

Anonymkode: 5b5d5...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...