Gå til innhold

Jrg klarer ikke å engasjere meg og investere tid i blikjent fase

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått kontakt med en hyggelig fyr.  Vi skal møtes, men det har vi snakket om noen uker nå da.... 

Kjenner jeg er mindre og mindre lysten til å investere så mye tid og følelser i chatting, dating osv.  Sjansen for at det ikke blir noe , og at jeg evt blir Ghosta eller forlatt er stor og jeg er heller ikke veldig lysten på å bli såra. 

De3for engasjerer jeg meg svært lite. Svarer når han tar kontakt, og holder samtalen i gang. Men tar aldri kontakt selv. Selv om jeg jo gjerne vil bli kjent...så tenker jeg allerede nå at det 99% sikkert er bortkastet tid. Jeg kan tenke meg mange andre ting jeg heller kan bruke tiden min på, som ikke mislykkes 99% sikkert. 

Om jeg skulle sende han en mld først og ikke få særlig respons så vet jeg at jeg kommer til å føle meg så dum.

Noen som skjønner meg og har det likt?

Anonymkode: f6040...a15

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du har ingen sjanse om du ikke prøver. Da er det 100 % mislykket uansett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare tanken på å bruke tid på evt bli Ghosta, være lei meg, være såret og dumpa... Jeg vil ikke bruke tiden min på det!! Sitte inne, gråte, og la det gå utover mine barn..som

. Og jeg vil jo reagere på et svik følelsesmessig enten jeg vil eller ei...

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår den ts, det er jo en stor risk å bli glad i noen. 

Men du skal vite at om du tar initiativ og han ikke svarer eller ikke føler det samme, så er du ikke dum. Du er heller ikke uattraktiv eller dømt til et liv uten kjærlighet 😊 Det er bare vanskelig å møte noen, det er ikke egentlig ment personlig, som jeg tenker det sikkert ikke er personlig fra din side om du ikke får de riktige følelsene for denne mannen, for det kan jo også skje. 

Hva om du prøver å tenke mer på at du skal like noen, enn at noen skal like deg? (Da mener jeg ikke å ikke bry seg om noen, men å skifte fokus fra det kritiske synet du har på degselv på vegne av menn) 

Anonymkode: b34d9...278

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har fått kontakt med en hyggelig fyr.  Vi skal møtes, men det har vi snakket om noen uker nå da.... 

Kjenner jeg er mindre og mindre lysten til å investere så mye tid og følelser i chatting, dating osv.  Sjansen for at det ikke blir noe , og at jeg evt blir Ghosta eller forlatt er stor og jeg er heller ikke veldig lysten på å bli såra. 

De3for engasjerer jeg meg svært lite. Svarer når han tar kontakt, og holder samtalen i gang. Men tar aldri kontakt selv. Selv om jeg jo gjerne vil bli kjent...så tenker jeg allerede nå at det 99% sikkert er bortkastet tid. Jeg kan tenke meg mange andre ting jeg heller kan bruke tiden min på, som ikke mislykkes 99% sikkert. 

Om jeg skulle sende han en mld først og ikke få særlig respons så vet jeg at jeg kommer til å føle meg så dum.

Gratulerer, du er blitt en moderne vestlig kvinne! 🎉🥳

Og når du først er blitt slik, hvorfor skulle da en mann gidde å investere noe i deg? Hva får han igjen for det?

Ser du hvordan samfunnet er blitt ødelagt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg. Har vært singel i 2 år, og vært av og på med dating. I det siste har jeg kjent på en dating-trøtthet. "Tilbake til start" igjen liksom 🙄 må igjennom de samme frasene, fasene, snappene, komplimentene....det er liksom ikke no gøy lenger. Har gitt det et ærlig forsøk noen ganger nå føler jeg, men som du sier så er jeg blitt litt desillusjonert. Hva er vitsen. Investere mye tid, energi, penger...Jeg har ikke noe problem med å tiltrekke meg menn, men velger alltid feil. Mistet endel selvtillit på veien tror jeg. Man begynner jo med blanke ark forsåvidt, men hver person. Men jeg føler meg rett og slett trøtt. Lei. Orker ikke.

Anonymkode: 4f4f6...594

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er helt innafor å ikke gidde bruke tid på å snikksnakke i chat, men du må nesten treffe folk for åblu kjent med dem.

Anonymkode: 47611...4c8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (7 timer siden):

Gratulerer, du er blitt en moderne vestlig kvinne! 🎉🥳

Og når du først er blitt slik, hvorfor skulle da en mann gidde å investere noe i deg? Hva får han igjen for det?

Ser du hvordan samfunnet er blitt ødelagt?

Jeg har jo blitt sånn gjennom de siste par årene med chatting med og Dating av menn som ikke har ærlige hensikter. Absolutt ingen av dem. Det setter sine spor. (Jeg er ikke ute etter å fordele skyld mellom kjønnene her)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, ts! Du beskriver et datingmarked som mange kan kjenne seg igjen i. Det er som å lete etter nåla i høystakken. 

Jeg ville nok tatt en pause fra online-dating og heller sett meg rundt i det virkelige liv. 

Anonymkode: 37b1b...76c

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vil påstå du har feil innstilling. 

Da jeg startet med dating apps var intensjonen å møte nye mennesker. Og se om jeg kunne finne en jeg fikk rett kjemi med. Hadde lave forventninger om å finne The One eller den store kjærligheten.

Hadde noen morsomme kaffe dates, et par datet jeg litt mer seriøst, men kjente raskt at det ikke ville utvikle seg.

Jeg var i ferd med å ta en dating pause da jeg fikk et hallo fra det som skulle bli kjæresten min. Da vi pratet og møttes var det gjort. Null forventninger og press. Og der var han❤️🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner godt følelsen av å ikke engasjere meg og investere tid og energi. Jeg leter nok litt etter grunner for å avslutte relasjon/datene. Så liksom etter noe «gærnt».

Så gikk det opp for meg at jeg egentlig hadde lyst til å være singel. Hadde ikke spillt noen rolle hvem jeg datet. Det handlet om meg og at jeg ville være singel.

Nå dater jeg litt bare for gøy. Helt supert 💃🏼

Anonymkode: d9995...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner deg. Har vært singel i 2 år, og vært av og på med dating. I det siste har jeg kjent på en dating-trøtthet. "Tilbake til start" igjen liksom 🙄 må igjennom de samme frasene, fasene, snappene, komplimentene....det er liksom ikke no gøy lenger. Har gitt det et ærlig forsøk noen ganger nå føler jeg, men som du sier så er jeg blitt litt desillusjonert. Hva er vitsen. Investere mye tid, energi, penger...Jeg har ikke noe problem med å tiltrekke meg menn, men velger alltid feil. Mistet endel selvtillit på veien tror jeg. Man begynner jo med blanke ark forsåvidt, men hver person. Men jeg føler meg rett og slett trøtt. Lei. Orker ikke.

Anonymkode: 4f4f6...594

Er der jeg og. Vært singel 3 år.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, tør rett og slett ikke da jeg ikke vil kaste bort tid eller følelser på feil person. 

Anonymkode: af10b...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Fra en alenemammas ståsted - alenemødre vil ikke ha deg heller. Vi ønsker bedre rollemodeller enn deg. Vi vil lære barna bedre enn det ditt trangsynte liv har å by på. Velger livet som alenemor hver dag for å heller bruke tid på barna enn å kaste bort tiden på mannfolk som tror de er så mye bedre enn alle andre. Så kan man jo "lure på" hvorfor du er singel🤣 Jeg lurer ikke for det er tydelig😄

Anonymkode: 0dd7e...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 5.58):

Jeg har jo blitt sånn gjennom de siste par årene med chatting med og Dating av menn som ikke har ærlige hensikter. Absolutt ingen av dem. Det setter sine spor. (Jeg er ikke ute etter å fordele skyld mellom kjønnene her)

Igjen: Hvorfor skulle da de bra gutta investere noe i deg nå? Hvorfor skulle de være interesserte i å hanskes med det du har pådratt deg av bagasje med playere?

Sagt på en annen måte: La oss si at du omsider møter en virkelig bra mann. Er dette det han får? Det du beskriver i HI?

Hvorfor skulle han være interessert i det?

Skrevet
KallePils skrev (13 minutter siden):

Igjen: Hvorfor skulle da de bra gutta investere noe i deg nå? Hvorfor skulle de være interesserte i å hanskes med det du har pådratt deg av bagasje med playere?

Sagt på en annen måte: La oss si at du omsider møter en virkelig bra mann. Er dette det han får? Det du beskriver i HI?

Hvorfor skulle han være interessert i det?

Du trakasserer henne fordi menn er drittsekker, og som om det skulle gjøre noe med verdien hennes at andre oppfører seg jævlig. Det er så lavmål som det går an å komme.
Dama er en gullgruve: Hun er ærlig, og ute etter et seriøst forhold, med en som oppriktig vil henne vel.
Alle som ønsker seg en partner ønsker akkurat dette. Blir hun kjent med en hederlig fyr så er det akkurat dette han er interessert i.

At du provoseres av at andre menn er så jævlige at kvinner ikke vil bruke datingplattformer får du klandre dem, og ikke ta ut på kvinnene det rammer.

Jeg ville aldri brukt tid på noen datingapp. Majoriteten er helt koko, og jeg har ikke tid eller tålmodighet til denslags. Jeg har venner som bruker slike nettjenester, og jeg vemmes av det de får i innboksen.
Mye bedre å bli kjent med folk ved å leve et helt normalt liv, ute der menneskene bor...

• Hjerte 1
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Du trakasserer henne fordi menn er drittsekker, og som om det skulle gjøre noe med verdien hennes at andre oppfører seg jævlig. Det er så lavmål som det går an å komme.
Dama er en gullgruve: Hun er ærlig, og ute etter et seriøst forhold, med en som oppriktig vil henne vel.
Alle som ønsker seg en partner ønsker akkurat dette. Blir hun kjent med en hederlig fyr så er det akkurat dette han er interessert i.

At du provoseres av at andre menn er så jævlige at kvinner ikke vil bruke datingplattformer får du klandre dem, og ikke ta ut på kvinnene det rammer.

Jeg ville aldri brukt tid på noen datingapp. Majoriteten er helt koko, og jeg har ikke tid eller tålmodighet til denslags. Jeg har venner som bruker slike nettjenester, og jeg vemmes av det de får i innboksen.
Mye bedre å bli kjent med folk ved å leve et helt normalt liv, ute der menneskene bor...

Jeg blir selv kalt en drittsekk her inne. Jeg blir regelmessig beskyldt for å være en del av problemet.

Men ta nå spørsmålet litt på alvor: Hvorfor skulle jeg valgt å være annerledes?

Se f.eks på dette:

https://www.nettavisen.no/dating/tinder/situasionship/marie-har-vart-singel-i-13-ar-jeg-far-veldig-mange-meldinger-bade-fra-kvinner-og-menn/f/5-95-1267923#am-comments

Bare se på det. Les det.

Her har dama vært singel i 13 år, og mot slutten av artikkelen innrømmer hun at feilen hun har begått er at hun "igjen og igjen har gått for alfahannen". Og selvsagt blitt knullet og dumpet. Om igjen og om igjen. I snart halvannet tiår.

Hva er det dere innbiller dere, egentlig?

At jeg skulle ha lyst til å komne ridende som prinsen på den hvite hesten? For å redde en "13 år som tømmestasjon for playere" i nød?

Tror dere virkelig dette? 😂

Dette er prinsessen jeg får æren av å redde?

Beklager, men fuck det. Dere får faktisk ha mer å tilby enn som så. Og det har dere ikke i 2024.

Da holder jeg det heller flyktig og uforpliktende.

Så får dere kalle meg det dere vil.

Skrevet

For en trist kommentar, @KallePils
Du dikter opp hvilket scenario som helst for å bortforklare dårlig adferd, og ha et påskudd for å mislike kvinner.
Du forholder deg ikke til temaet som trådstarter tar opp i det hele tatt.

Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

For en trist kommentar, @KallePils
Du dikter opp hvilket scenario som helst for å bortforklare dårlig adferd, og ha et påskudd for å mislike kvinner.
Du forholder deg ikke til temaet som trådstarter tar opp i det hele tatt.

Jeg henvise til avisartikler.

Bli voksen.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
KallePils skrev (7 minutter siden):

Jeg henvise til avisartikler.

Bli voksen.

Fordi noen damer velger dårlige menn?

Som noen menn som velger dårlige damer?

Det er faktisk litt trist at du har en holdning om at alle alenemødre «tapere». Viser jo at kvinnesynet ditt er helt på jordet. Og tenker du har mamma issues. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...