Gå til innhold

Operere for brokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har operert bort brokk i magen? 

Hvor lenge etter kan man ikke løfte noe? Jobber med psykisk utviklingshemmede og tenker at jeg kanskje må være sykemeldt i 1 måned? 

Anonymkode: e6e68...ca1

AnonymBruker
Skrevet

"Brokk i magen" var jo veldig uspesifikt, navlebrokk? lyskebrokk? lårbrokk? brokk i gammelt operasjonssår? To uker er vanlig sykemeldingstid.

Anonymkode: c7673...8eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Brokk i magen" var jo veldig uspesifikt, navlebrokk? lyskebrokk? lårbrokk? brokk i gammelt operasjonssår? To uker er vanlig sykemeldingstid.

Anonymkode: c7673...8eb

Brokk I ett gammelt operasjonsår . Har hatt flere operasjoner i magen 

Anonymkode: e6e68...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert for brokk i gammelt operasjonssår og var sykemeldt i to uker. Jeg har ikke tung jobb. Om jeg hadde hatt det så hadde jeg trengt mer tid. 

Man skal bruke brokkbind og ikke løfte tungt de neste åtte ukene. Tungt er over 10 kg fikk jeg informasjon om.  Det kan godt være det er forskjellig informasjon fra de de ulike sykehusene, men det var det jeg fikk informasjon om. Hatet det j*** brokkbindet etter kort tid. Men det går over det også.

Anonymkode: ac551...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Jobber fysisk tungt. Var forsiktig med løft i 1 Mnd. Men hadde en sosiopat som arbeidsgiver.. Revnet opp og tarmene bulet ut nederst på magen dette var grunnet gratis arbeid.."du får jo lønn som sykemeldt "

Jeg gikk lenge med blindtarmbetennelse, altfor lenge...

Hele buken ble skåretopp helt til ribbeina, 6 timer gikk det... Var visst litt av en vaskejobb!

Jo måtte inn på nytt. Ble montert ett nett som ble forankret i hoftene.

Så hold deg i ro lenge,løft av en melkekartong er nok til å revne de første 6 ukene...

Anonymkode: 1ea65...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...