AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Hei, Noen her som har opplevd at EMDR har virkning etter en 1 time? Hvor mange timer måtte du ha for at det ga virkning? Jeg har PTSD, og sliter med traumer fra omsorgssvikt og seksuelle overgrep. Ble blant annet utsatt for seksuelle overgrep av en bror som barn, og dette minne har satt seg fast på netthinna. I dag prøvde jeg EMDR for første gang, og jeg opplever at det har effekt. Spør meg selv om det faktisk stemmer, eller om hodet mitt prøver å lure meg. Jeg er heldig med at det kun er en enkelt hendelse som preger meg mest, der jeg har gjentatte flaschbacks fra et minne. Tenker at det er lettere å behandle enkelt minner, i forhold til flaschbacks fra gjentatte hendelser over flere år. Anonymkode: 2686c...9f3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Jeg ville hatt tillit til det du erfarer. EMDR kan være svært effektivt ved enkeltminner. Håper effekten vedvarer. ❤️ Anonymkode: 535f6...269
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 Venninnen min opplevde akkurat det samme som deg TS, ganske god effekt etter 1 time og så ble det enda litt bedre etter 1 time til. Det hjalp henne mye. Anonymkode: 3f074...ef9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 Det kan være svært effektivt ved enkeltminner ja. Så effektivt at jeg gikk fra å se voldsmannens ansikt overalt ute, til å ikke kjenne han igjen før etter et minutt etter jeg hadde passert han på gata og jeg undret meg over hvorfor han så sånn på meg, da gikk det opp for meg... Helt absurd. Anonymkode: c8f36...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå