Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så dårlig på skattekort, selvangivelse og fradrag. Ian dere finne ut hvor mye fradrag utgjør summen som jeg har betalt? 

Screenshot_20240314_205215_Chrome.jpg

Anonymkode: 83e22...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener. Fradragene dine står jo der, så mener du at du kan ha rett på flere?

Det er jo umulig for oss å vite noe om. Du er raus med pengegaver da, imponerende.

Anonymkode: 5649d...805

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener. Fradragene dine står jo der, så mener du at du kan ha rett på flere?

Det er jo umulig for oss å vite noe om. Du er raus med pengegaver da, imponerende.

Anonymkode: 5649d...805

Hei :)

Det jeg lurte på var at jeg får bare 10 000kr tilbake , trodde jeg skulle få mer da jeg har betqlt en god del i bhg, penger til veldedighets org, fagforbundet  osv... 

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye skatt du har betalt inn. Hadde du ikke hatt fradragene hadde det blitt mindre skatt tilbake. 

Anonymkode: b52c2...88c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer helt an på hvor mye skatt du har betalt inn. Hadde du ikke hatt fradragene hadde det blitt mindre skatt tilbake. 

139 000kr har jeg betalt i skatt i 2023. Vært enslig forsørger og tjent 622 000kr.😶‍🌫️

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Ca 21 % skatt totalt da. 
Skatteoppgjøret ditt avhenger av skattekortet ditt. Særfradrag for enslig forsørger ble det slutt på fra mars 23, etter det ble det en økning i utbetaling fra nav. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fradragene skal det jo være tatt høyde for i skattetrekket ditt.

Anonymkode: ac61c...661

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :)

Det jeg lurte på var at jeg får bare 10 000kr tilbake , trodde jeg skulle få mer da jeg har betqlt en god del i bhg, penger til veldedighets org, fagforbundet  osv... 

Hilsen TS

Fradragene du nevner står jo i screenshoten din, så ja - de er telt med. Dette var vel fradrag som sto i skattekortet ditt (med unntak av veldedighet), så da er det hensyntatt allerede = det fører ikke til penger tilbake på skatten. 

Anonymkode: 34ef5...deb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...