Gå til innhold

Bedt bort til vennine gjeng,lørdag kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 år

gift

3 barn

Med andre ord er vi en familie :):klem:

Jeg blir kjempe glad når jeg blir bedt bort,

men det er alltid et MEN fra mannen`s side!!!!!

Dette begynner jeg og bli lei :frustrert::frustrert: Han skal ha tidspunk for når jeg kommer hjem!Det kommer jo an på hvor gøy vi får det og evnt. tar en tur på byen etterpå!Jeg får dårligsamvittighet før jeg drar!

Mannen min "gidder" ikke ut lenger!

For meg er det viktig med sosial kontakt med "jente gjengen" en gang i blant :)

Det er heller ikke ofte,kan gå mnd. mellom hver gang.

Hvordan har dere andre det?

Hvor ofte er dere ut?

Hva sier mannen?

Hadde vær fin å høre fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min blir glad om jeg skal noe uten for huset, så får han litt "alene-tid" . Men nå har vi ikke barn enda!

Skrevet

Han liker å vite om jeg tror det kommer til å bli sent eller ei (det samme liker jeg). m,en ingen fast grense, jerregud, ejg er voksen!. Men det er aldri noe men.

Gjest StoreSky
Skrevet

Var aldri noe problem det hos oss de 9 årene vi bodde sammen. Jeg kunne gå ut når jeg ville og han kunne gå ut når han ville - skulle vi begge to noe, så fikset barnevakt biffen ;-)

Skrevet

Han er bare glad for at jeg går ut, for da slipper han å ha dårlig samvittighet for å gå ut selv innimellom (han går ut litt oftere enn meg liksom)..

Skrevet

Det er ikke noe problem her i huset.

Jeg går ut med venninnene mine når jeg har lyst, og blir ute så lenge jeg har lyst.

Mannen min går sjelden ut, men mener jeg bare skal gå ut og kose meg når jeg vil. Han setter mer pris på å få være i garasjen og kose seg en lørdagskveld enn å gå ut.

Funker fint hos oss :Nikke:

Skrevet

Han er bare fornøyd han. Da kan han se slåss-filmer som jeg aldri har lyst til å se og spise mat jeg ikke liker + knaske snop.. Iført boxer og t-skjorte... :ler:

Skrevet

Jeg får lov til å gå ut som jeg vil, for han skjønner at jeg liker å ha litt tid for meg selv sammen med venninner o.l.. Men nå som jeg går på folkehøgskole blir det ofte til at jeg reiser hjem til kjæresten i helgene siden jeg er sammen med resten hver eneste dag ellers, men jeg føler at jeg går glipp av en del da..

Skrevet

da jeg var samboer var det også alltid et MEN.ikke noe koselig det nei.savnet å høre "kos deg du!"

vi har to barn.men som sagt,det er slutt nå.

Skrevet

Det er ikke så ofte jeg er ute alene - det kan gå måneder imellom og noen ganger er det med få ukers mellomrom (julebord f.eks.), men når det skjer kjører han med dit jeg skal og sier "Kos deg, min kjære. Bare ring når du vil hentes - jeg skal ikke legge meg tidlig. Har du kortet med deg?"

Skrevet

Jeg er heller ikke ute så ofte, men når det skjer, så er det ingen sure miner her i gården. Han ønsker riktignok å vite hvor vi skal, og eventuelt om jeg aner når jeg kommer hjem, men mest fordi han er redd for meg.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg skal hygge meg sammen med søstrene mine i kveld. Selvfølgelig er det helt ok for mannen min, akkurat som det er helt i orden for meg hvis han skal avgårde med andre enn meg. Ingen av oss spør om lov, men det er jo greit å sjekke med den andre, om det krasjer med hans/henne planer, da får man evt. skaffe barnevakt. Burde ikke være noe tema engang. Men det er klart at hvis den ene parten er utpå hver eneste helg, da blir det noe annet. Da ville jeg vel spurt meg selv om det var noe i forholdet som ikke var helt som det skulle.

Skrevet

Nå har ikke jeg samboer, jeg bor "alene" sammen med min datter på ni. Og det slår meg at det som beskrives i hovedinnlegget er temmelig vanlig blant de som er gifte/samboere. De skal helst ikke gå ut i helgene, og om de gjør det må de rapportere om når de kommer hjem.

Selv fatter jeg ikke at jentene frivillig gir fra seg sin frihet så lett. Greit nok at det er koselig med hjemmekvelder med familien, men det må da gå an å ta en jentekveld en gang iblant uten å bli pålagt en masse dårlig samvittighet av den grunn!

Sånt hører jeg aldri om blant menn jeg snakker med. De går stort sett som de vil, på trening, guttekvelder eller hva som helst.

Glad jeg bestemmer over meg selv jeg... :sjenert:

Skrevet

Det kan gå lang tid mellom hver gang jeg er ute, men det kan også komme flere på rappen. Mannen sier "kos deg" og har aldri hatt en eneste indvending mot at jeg går ut med venner / jobben. Jeg hadde heller aldri funnet meg i at jeg ikke skulle kunne gå ut hvis jeg ønsket det, jeg er voksen og klarer helt fint å styre slikt selv, det samme gjelder selvsagt når han skal ut - det kunne aldri falt meg inn å "nekte" ham å gå ut.

Skrevet

Jeg hadde blitt sur dersom jeg hadde hatt det sånn. Ville følt at samboer ikke stoler på meg. Jeg synes det er mest koselig å gå ut i lag, men når det er jentevorspiel går jeg jo alene. Da koser han seg med actionfilmer og "dårlige" tv-program som jeg ikke gidder å se på. Jeg er oftere uten enn han, men han synes det er kjempedeilig å få være alene noen ganger. Og jeg synes også det er godt når han en gang i blandt går ut med kompisene.

Det er aldri noe spørsmål av noen av oss om hvor lenge man blir eller hvor man skal ut. (Det vet man jo ikke alltid når man drar...)

Skrevet

Akkurat dette er èn av grunnene til at jeg er redd for å gå inn i et forhold - å ikke få lov å gjøre det jeg har lyst til. Man må da vel ikke sitte og holde hverandre i hendene 24/7 - må man?

Som enkelte her sier - man er da voksen????

Men - noen ganger så lurer jeg faktisk på om partneren er det :sjenert:

Lurer på når den "negative" parten skal skjønne at sånn oppførsel er ødeleggende for et forhold - ja, jeg har lurt på det mange ganger :riste:

Jenter/gutter - nok en grunn til å vurdere om det er verdt å satse på akkurat den partneren - er faktisk ganske mange ting som skal stemme i et forhold :forvirret:

Skrevet

Jeg er 30, gift og har et barn.

Jeg går ut når jeg føler for det. Har ingen klokkeslett å forholde meg til... Samme gjelder for han ( vi har jo tross alt flyttet fra foreldrene våre, tida der de bestemte klokkeslettet er forbi. Ingen andre enn oss selv bestemmer når vi skal være hjemme).

Jeg har vært sammen med en som ikke likte at jeg gikk ut med venninnene mine. Jeg taklet det ikke...

Nå er det aldri sure miner, og det er godt å ha det slik :).

Skrevet

Hvis jeg satt hjemme med tre barn, så tror jeg sannelig jeg ville likt å vite når mannen kom hjem igjen fra bytur jeg også. Er det så pussig da?

Det er jo ikke det samme om man går på byen eller ikke, sånn rent tidspunktsmessig? Kjekt å vite når man skal vente den andre hjem synes jeg.

Er problemet at du må si et tidspunkt du beregner å være hjemme igjen, eller er det det at du mistenker ham for å ikke egentlig unne deg å gå ut i det hele tatt? Det er jo to ulike problemstillinger egentlig.

Mannen min må gjerne gå ut, men jeg vil vite når han kommer tilbake. Slik har i alle fall vi det.

Skrevet
Jeg er 31 år

gift

3 barn

Med andre ord er vi en familie :)  :klem:

Jeg blir kjempe glad når jeg blir bedt bort,

men det er alltid et MEN fra mannen`s side!!!!!

Dette begynner jeg og bli lei :frustrert:  :frustrert: Han skal ha tidspunk for når jeg kommer hjem!Det kommer jo an på hvor gøy vi får det og evnt. tar en tur på byen etterpå!Jeg får dårligsamvittighet før jeg drar!

Mannen min "gidder" ikke ut lenger!

For meg er det viktig med sosial kontakt med "jente gjengen" en gang i blant :)

Det er heller ikke ofte,kan gå mnd. mellom hver gang.

Hvordan har dere andre det?

Hvor ofte er dere ut?

Hva sier mannen?

Hadde vær fin å høre fra dere.

Dette kunne jeg også skrevet. Men her gjelder det ikke bare om jeg skal en kveld på byen, men om jeg skal på butikken, til en venninne el. Jeg har tatt det opp gang på gang, men føler ikke at jeg blir hørt. :sur:

Dessuten er det ofte sure miner når jeg skal ut, for jeg er jo borte "til stadighet"

(Dvs en kveld annenhver uke på klubb, og 2 ggr i året på byen)

Skrevet

Min man vill också veta tider. Vart vi ska, om vi ska gå vidare, vilka som ska med, när jag kommer hem och så vidare.

Vid första anblicken verkar det som om han vill ha kontroll över mig men vi har pratat om det och det verkar vara mer som en omtanke och oro likt den hans mamma haft. Alltså, "jag tycker om dig så mycket och är rädd att något ska hända". Han har faktiskt svårt att slappna av när jag är ute - inte för att han inte litar på mig utan för att så mycket kan hända...

... om jag jobbar över en kväll och ska köra hem till sju men är sen så väntar han och efter en halvtimme är han övertygad om att jag har varit med i en olycka. - ungefär som hans mamma tror jag...

Det är dock inga sura miner utan mest en ledsam blick över att vi inte får spendera kvällen tillsammans hemma eller ute.

Fast vi vet båda två att vi inte kan vara bara vi två tillsammans dygnet runt - även om det är lockande så vet vi att vi måste få träffa andra människor både tillsammans och var och en för sig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...