Gå til innhold

Beste dag og nattkrem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ønsker med solfaktor på dagkrem... kvinne 40 år
Bør være mulig å kjøpe på apotek feks.

Anonymkode: 04e3a...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne kan du bruke over sminke og er kjempe praktisk. Ikke blir den glansfull heller

IMG_0067.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med denne fra Avene! Har tørr og sensitiv hud, men finnes samme type krem dersom man har mer oljete hud https://www.vitusapotek.no/hudpleie/ansiktskrem-og-dagkrem/avene-hydrance-rich-uv-spf30-40-ml/p/864672 ofte på tilbud hos apotekene og selges til grei pris på Farmasiet.no

Denne fra samme merke er også en favoritt, bruker den som dag- og nattkrem https://www.apotera.no/avene-hydrance-aqua-gel-ansiktskrem-50-ml?gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtARIsAIXsZpbF5KINhcFpfX-zIipbTzPgSKvfLUBXpUblu30TY47K4nCG-YpXHpgaAnRuEALw_wcB

Anonymkode: ce80b...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker dagkrem og egen solfaktor 50 med litt farge utenom. 

Avene sin solkrem til ansikt. 

Dagkrem varierer. Ole Henriksen liker jeg

Kvinne 40

Anonymkode: 4f5c8...1f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig fornøyd med denne fra Avene! Har tørr og sensitiv hud, men finnes samme type krem dersom man har mer oljete hud https://www.vitusapotek.no/hudpleie/ansiktskrem-og-dagkrem/avene-hydrance-rich-uv-spf30-40-ml/p/864672 ofte på tilbud hos apotekene og selges til grei pris på Farmasiet.no

Denne fra samme merke er også en favoritt, bruker den som dag- og nattkrem https://www.apotera.no/avene-hydrance-aqua-gel-ansiktskrem-50-ml?gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtARIsAIXsZpbF5KINhcFpfX-zIipbTzPgSKvfLUBXpUblu30TY47K4nCG-YpXHpgaAnRuEALw_wcB

Anonymkode: ce80b...c8e

Hvordan er denne solkremen? Blir man blank og fettete av den? 
Jeg foretrekker matt hud. 

Bruker også Avene hydrance gel ansiktskremen :) 

Anonymkode: a2824...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Spenol fungerer til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken hudtype har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (33 minutter siden):

Spenol fungerer til alt!

Spenol er iettet min mening kke egnet som ansiktsktrem, og bør i alle fall ikke brukes dersom man har kombinert, fet, uren eller sensitiv hud. Den inneholder ingredienser som tetter porene og som sensitiv hud kan reagere på., og har heller ikke solfaktor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Roci said:

Spenol er iettet min mening kke egnet som ansiktsktrem, og bør i alle fall ikke brukes dersom man har kombinert, fet, uren eller sensitiv hud. Den inneholder ingredienser som tetter porene og som sensitiv hud kan reagere på., og har heller ikke solfaktor.

Spenol er noe av den mest naturlige kremen du kan ha i fjestet! Min erfaring er at den beskytter også godt mot sol hvos man tar på ett godt lag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (3 minutter siden):

Spenol er noe av den mest naturlige kremen du kan ha i fjestet! Min erfaring er at den beskytter også godt mot sol hvos man tar på ett godt lag

Det at en ingrediens er naturlig, betyr ikke at man ikke kan reagere på den. Eteriske oljer er f. eks. naturlig, men mange erfarer at disse er irriterende på huden. Spenol inneholder dessuten store mengder mineralolje, som mange - meg selv inkludert - får kviser av. Det er ingen ingredienser i kremen som i seg selv beskytter mot UV-stråling, og huden kan bli solskadet uten å bli synlig solbrent. Til slutt må du ha i bakhodet at menns hud ofte tåler litt mer enn kvinners hud.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (15 timer siden):

Det at en ingrediens er naturlig, betyr ikke at man ikke kan reagere på den. Eteriske oljer er f. eks. naturlig, men mange erfarer at disse er irriterende på huden. Spenol inneholder dessuten store mengder mineralolje, som mange - meg selv inkludert - får kviser av. Det er ingen ingredienser i kremen som i seg selv beskytter mot UV-stråling, og huden kan bli solskadet uten å bli synlig solbrent. Til slutt må du ha i bakhodet at menns hud ofte tåler litt mer enn kvinners hud.

Har sett kommentarer fra denne brukeren før, og virker som hn er kun ute etter diskusjon/provosering. Lite saklige svar ;)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (15 timer siden):

Hvilken hudtype har du?

blanding...tørre partier, men får lett kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har sett kommentarer fra denne brukeren før, og virker som hn er kun ute etter diskusjon/provosering. Lite saklige svar ;)

Det er jo ikke så mye å diskutere, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

blanding...tørre partier, men får lett kviser.

Ja, det er en litt utfordrende hudtype :) Hvilke hudpleieprodukter bruker du pr i dag, og bruker du sminke? Noe som kan være greit å være obs på, er at beskyttelsesfaktoren som er oppgitt på produktet er avhengig av at du påfører tilstrekkeling mengde  tilstrekkelig ofte. På denne årstiden brytes ikke solbeskyttelsen så raskt ned, men når du er ute i solen midt på sommeren, så bør du påføre solkrem med jevne mellomrom (2-3 timer) hvis du skal ha optimal beskyttelse. Tilstrekkelig mengde krem for ansikt og hals er to "fingerlengder" (se bilde under). Av den grunn er det mange som foretrekker separat solkrem deler av året.

image.jpeg.4e0c275a6bfecee11e95f568366d30e8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke så mye å diskutere, da ;) 

ikke her nei, men generelt i forumet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (Akkurat nå):

Ja, det er en litt utfordrende hudtype :) Hvilke hudpleieprodukter bruker du pr i dag, og bruker du sminke? Noe som kan være greit å være obs på, er at beskyttelsesfaktoren som er oppgitt på produktet er avhengig av at du påfører tilstrekkeling mengde  tilstrekkelig ofte. På denne årstiden brytes ikke solbeskyttelsen så raskt ned, men når du er ute i solen midt på sommeren, så bør du påføre solkrem med jevne mellomrom (2-3 timer) hvis du skal ha optimal beskyttelse. Tilstrekkelig mengde krem for ansikt og hals er to "fingerlengder" (se bilde under). Av den grunn er det mange som foretrekker separat solkrem deler av året.

image.jpeg.4e0c275a6bfecee11e95f568366d30e8.jpeg

brukt NO1 fra boots en periode nå, helt grei, men thats it, også litt dyr i forhold til andre merker på apotek, ser feks vitus kjører ofte 30/40% på en del hudpleie med jevne mellomrom, så det vil jo i mange tilfeller bli billigere. Vurdert å teste feks cosmica nå, med tilbud omtrent halve prisen fra NO1. Men greit å høre litt hva andre er fornøyde med og.
Bruker ikke sminke.
Egen solkrem blir brukt sommerhalvåret ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 14.40):

brukt NO1 fra boots en periode nå, helt grei, men thats it, også litt dyr i forhold til andre merker på apotek, ser feks vitus kjører ofte 30/40% på en del hudpleie med jevne mellomrom, så det vil jo i mange tilfeller bli billigere. Vurdert å teste feks cosmica nå, med tilbud omtrent halve prisen fra NO1. Men greit å høre litt hva andre er fornøyde med og.
Bruker ikke sminke.
Egen solkrem blir brukt sommerhalvåret ja :)

Apotekene har mange gode produkter, og så kommer det jo litt an på hva du ønsker at produktene skal gjøre for huden din. Vil du "bare" ha fukt og solbeskyttelse, eller vil du forsøke å balansere huden din, redusere kviser etc? Er "anti-age" ønskelig, eller uinteressant? Osv. :) 

Endret av Roci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Apotekene har mange gode produkter, og så kommer det jo litt an på hva du ønsker at produktene skal gjøre for huden din. Vil du "bare" ha fukt og solbeskyttelse, eller vil du forsøke å balansere huden din, redusere kviser etc? Er "anti-age" ønskelig, eller uinterresant? Osv. :) 

Ikke for å kuppe tråden, men jeg tar også gjerne i mot tips til produkter, gjerne både kremer og serum. Fukt og anti-age er jeg interessert i. Er midt i 40 årene, har sensitiv kanskje litt fet hud, sjelden kviser. Gjerne produkter uten parfyme.

Endret av snute
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (50 minutter siden):

Ikke for å kuppe tråden, men jeg tar også gjerne i mot tips til produkter, gjerne både kremer og serum. Fukt og anti-age er jeg interessert i. Er midt i 40 årene, har sensitiv kanskje litt fet hud, sjelden kviser. Gjerne produkter uten parfyme.

TS har sikkert ikke noe i mot det😄 Hvilket prissjikt foretrekker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger selv til Ole Henriksen (den blå), men må innrømme at jeg ikke vet om det er solfaktor i den. 
Bruker ikke nattkrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...