Gå til innhold

Noen som har brukt krykker langvarig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som om jeg blir gående med krykker uten en sluttdato. Har allerede gått over et år. Andre som har vært avhenig av krykker over lengre perioder? Har de opplevd slitasje/ smerter andre steder på kroppen? Typ arm, rygg, nakke?

Anonymkode: 2169d...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mitt 3år, til å fra på krykker. 

det går absolutt utover skuldre og nakke. 
kan være fordi jeg har operert skuldrene også, men nakken må jevnlig knekkes opp.

mye vondt i hender, da jeg dessverre holder så hardt i krykkene, prøver å ikke gjøre det, men det faller bevist.

Anonymkode: 14323...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, går du mye og alltid med krykker? Eller klarer du å gå litt uten og?

Tingen er at jeg har begynt å få smerter i ene armen (den jeg merker jeg belaster mest) redd for evig runddans av vondter😔

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg gå mye er krykkene med, men prøver uten innemellom hvis distansene ikke er kjempelange.

det gjør jeg også, armene tar mye av støyten.

Anonymkode: 14323...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt krykker i mange år, det fungerer supert for meg, men til lengre turer må jeg ha rullestol.

Viktig å ha gode krykker med skikkelige gummihåndtak og ergonomisk grep. Snakk med ergoterapeut i kommunen og søk om å få noen andre enn de standard hardplast-greiene.

Anonymkode: 919c6...118

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Kan jeg spørre hva som gjør at du må gå med krykker? Har du noen tips til armene? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk senebetennelse, som ble/er kronisk. Har også fått bursitt og leddkapselbetennelse med tiden, samt betente kuler i skuldre/nakke/armer og nerveskader. 

Anonymkode: 66894...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...