Gå til innhold

Årsoppgave klarna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i alle år brukt klarna når jeg handler og ikke fått med meg at man kan føre dette inn på skattemeldingen. 

Når jeg sjekker årsoppgaven så er det årsoppgave frem til 2022. Er det de tallene jeg skal bruke? Hvorfor er det ikke noe fra 2023? Jeg har jo handlet veldig mye i 2023 og. 

Anonymkode: 7c464...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er kun hvis du har betalte gjeldsrenter du skal føre opp. 

Har du kjøpt på kreditt? 

Anonymkode: 7d9fa...cf4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du handlet på avbetaling og betalt renter hos Klarna i 2023 da? Det er jo bare litt over tjue prosent av renteutgiftene man får tilbake på skatten. Har du betalt 300 kr i renter for eksempel, blir det jo ikke mange kronene... Så er det noe vits for deg å lete frem papirene? Kan de droppes? Har du handlet veldig mye og for store beløp på avbetaling er det mer verdt tiden å finne ut av det.

Jeg har googlet litt, og årsmeldingen fra Klarna ligger i appen deres som en egen side (du må logge inn).

Anonymkode: 0d1c8...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje jeg ikke har de rentene da. Finner ingenting på klarna fra 2023, kun fra 2018-2022.

I 2023 brukte jeg 12130kr med klarna. (Inkludert showbilletter, derfor litt høy). Men det er slik "kjøp nå betal når du får varene". Kanskje det er rentefritt, betaler alltid med engang jeg får lønning de mnd jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteetaten har nevnt Klarna spesielt i år.  Leste at Klarna ikke har levert inn data for sine kunder.  Derfor må hver enkelt selv finne ut eller etterspørre data hos Klarna.  

Selv bruker jeg ikke Klarna, men la merke til det da jeg leste infoen om årets skattemelding. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje jeg ikke har de rentene da. Finner ingenting på klarna fra 2023, kun fra 2018-2022.

I 2023 brukte jeg 12130kr med klarna. (Inkludert showbilletter, derfor litt høy). Men det er slik "kjøp nå betal når du får varene". Kanskje det er rentefritt, betaler alltid med engang jeg får lønning de mnd jeg handler.

Du skal ha fått en epost fra klarna hvis du har noe du kan trekke fra. Men slik det høres ut på deg så har du ikke det.

Jeg betalte 318 kroner i renter hos klarna i fjor, det tilsvarer 70 kroner i spart skatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkedykker

Har pleid å dukke opp i appen ja. Men i år fikk jeg epost fra dem. 

"vedrørende din årsoppgave" er tittel på mailen jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du bruker Klarna via faktura, gjelder ikke dette - da kommer det ikke på noen ekstra gjeldsrenter. 

Det er hvis du tar ting på avbetaling over tid at dette slår inn, på samme måte som forbrukslån eller kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (8 minutter siden):

Når du bruker Klarna via faktura, gjelder ikke dette - da kommer det ikke på noen ekstra gjeldsrenter. 

Det er hvis du tar ting på avbetaling over tid at dette slår inn, på samme måte som forbrukslån eller kredittkort.

Det hadde jo vært fantastisk hvis man fikk skattefradrag for å shoppe med Klarna! 🤣 Men nei, det er selvsagt kun gjeldsrenter, TS. Virker ikke som om du har det (heldigvis).

Anonymkode: cb1bd...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nå - betal senere involverer ikke renter - med mindre du misligholder, og knapt nok da. 

Med mindre du hadde utestående saldo pr 31.12 (gjeld) er det intet å rapportere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg fant jeg ikke årsoppgaven for 2023 hverken i appen eller på nettsiden. Kun 2022. Men jeg fikk mail med siste årsoppgave 16. februar. Så da brukte jeg informasjonen fra mailen i stedet. 

Anonymkode: 7f5a7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...