Gå til innhold

Er det vanlig at man svulmer opp i kroppen når man starter å trene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har startet å trene for 2 mnd siden, og kroppen min er liksom så hoven. Jeg føler skinnet mitt er blitt så stramt, men at jeg ser ut som en opplåst hanske (hvis det gir mening? ). 

Er det vann? Eller legger jeg på meg? 

Anonymkode: 5acac...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har egentlig null erfaring, men det fikk meg uansett til å tenke på at når jeg selv har vært aktiv (noe jeg sjeldent er), så føler jeg at blodomløpet får seg en boost, og da føler jeg at jeg sveller opp, spesielt i fingra. I.o.m at jeg er veldig tynn fra før og har generelt dårlig blodomløp så er dette ganske merkbart for min del. 

Anonymkode: 4b16a...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener du styrke ? Dette er veldig vanlig når man ikke har trent på lenge eller starter opp for første gang. Man får en rask økning i muskel volum og fettet blir presset mere opp innunder huden. Jeg ser dette hos meg selv og ved treningspauser osv så føler jeg meg faktisk enda verre når jeg har trent en periode fordi jeg føler man ser små antydninger Til cellulitter og kroppen blir litt sånn «rar» i «fisken». Men garanterer at dette går over. Tren bare videre og spis riktig så stabiliserer det seg. 💜

Anonymkode: 44cc2...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har startet å trene for 2 mnd siden, og kroppen min er liksom så hoven. Jeg føler skinnet mitt er blitt så stramt, men at jeg ser ut som en opplåst hanske (hvis det gir mening? ). 

Er det vann? Eller legger jeg på meg? 

Anonymkode: 5acac...024

Overbelastning 

Anonymkode: c3a2d...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normal så tilpasser huden seg pumpen og det går over.

Anonymkode: db476...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Musklene som har vært ubrukt akkumulerer store mengder vann i starten. Jeg la på meg 5 kg ila de to første ukene av treningen. Og tenkte wtf, men leste om det, og det er naturlig. Det går seg til. Muskelvekst var det i hvert fall ikke, bare vann-retention. 

Anonymkode: fccb4...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...