Gå til innhold

Redd for komplikasjoner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff.. Jeg har fjernet en eggleder + eggstokk for 2 år siden og er nå kjemperedd for at noe skal skje med den siste sånn at jeg rett og slett ikke har egg igjen og kan få barn.. Holder på med IVF. Er redd for at jeg får overstimulering og at eggstokken i verste fall vrir seg og må fjernes eller graviditet utenfor livmoren som jeg har sett har skjedd med flere i ulike IVF-forum.. Hvor sannsynlig er det egentlig at dette skjer? :( 

Anonymkode: c02ad...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff.. Jeg har fjernet en eggleder + eggstokk for 2 år siden og er nå kjemperedd for at noe skal skje med den siste sånn at jeg rett og slett ikke har egg igjen og kan få barn.. Holder på med IVF. Er redd for at jeg får overstimulering og at eggstokken i verste fall vrir seg og må fjernes eller graviditet utenfor livmoren som jeg har sett har skjedd med flere i ulike IVF-forum.. Hvor sannsynlig er det egentlig at dette skjer? :( 

Anonymkode: c02ad...9bb

Svangerskap utenfor livmor er ikke en vanlig ting - og er det er snakk om en 0.02% større sjanse ved ivf enn naturlig graviditet. 

Selv opplevd exu. Måtte ikke fjerne eggleder eller noe. 

Grunnen til at du ser mer av exu i ivf forum er at der snakker man om det, mens andre ikke gjør det. Man er mange samlet samme sted som deler opplevelser og erfaringer og dermed fremstår det som mye vanligere enn det er. 

KUN 1-2% av alle svangerskap på verdensbasis er utenfor livmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...