Gå til innhold

Hvor gammel var du da du begynte å like kaffe?  

47 stemmer

1. 1. Hvor gammel var du da du begynte å like kaffe?

• 12 år eller yngre
      2
    • 13-15
      4
    • 15-18
      7
    • 18-22
      14
    • Enda senere
      5
    • Liker det ikke (fortsatt "for ung")
      5
    • Liker det ikke (kommer aldri til å like det)
      9

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

For et år siden, da jeg var overarbeida, og trengte kaffe for å komme gjennom dagen. begynte gradvis å like smaken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var først kaffe latte på kaffebar da jeg var 15..

Skikkelig svart kaffe begynte jeg med da jeg begynte på vgs og skulle lese til eksamen.

Gjest GreenSky
Skrevet

Kaffe latte har aldri vært noe alternativ for meg, siden jeg ikke tåler melk. :forvirret: Det eneste alternativet har alltid vært svart kaffe. Hadde kanskje likt kaffe tidligere, hvis jeg hadde tålt melk. Men nå har noen få kaffebarer begynt med soyamelk. :)

Skrevet

Tror jeg var 5-6 år. Kaffen var naturligvis utspedd med rikelige deler vann, men jeg likte smaken. Det gjør jeg fremdeles ;) .

Skrevet

Jeg makter ikke å drikke kaffe. Prøver meg i ny og ne, men det går bare ikke.

Å guuuuuri så lei jeg er av å høre: "Er du ikke blitt voksen enda du da?" !!! )

Gjest Aimable Amie
Skrevet (endret)

Da jeg begynte å jobbe som 19-åring. Og som Klips sier - kaffen må være svart og glodhet.

Endret av Aimable Amie
Skrevet

Da jeg jobbet som hjemmehjelp etter videregående. Ble tilbudt kaffe hjemme hos alle de gamle damene, og det var mye koseligere å sitte og slarve enn å vaske gulv... :sjenert:

Det går mange kopper om dagen, er jeg redd. Og den skal være kullsort og skåldende het!

Skrevet

Jeg er 20, og liker ikke kaffe. Tviler også på at jeg kommer til å begynne å drikke det noen gang, for jeg ser ikke poenget med å tvinge i meg noe, derfor smaker jeg heller ikke på det.

Skrevet

Jeg var en tolv-tretten. De første årene gikk det med store mengder fløte og sukker, men nå liker jeg den best svart, og helst ikke så varm at jeg brenner munnen :)

Skrevet

Liker ikke kaffe, smaker motbydelig!

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg er snart 20 nå og har smakt kaffe kanskje 2 ganger i hele mitt liv. Synes ikke det er godt i det hele tatt :)

Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Skrevet

Begynte da sykepleieryrket nådde meg ;)

Skrevet

Er faktisk litt usikker på om jeg var 19 og hadde praksisplass et sted vi begynte på jobb kl 06.00, eller om det var da jeg var 21 og hadde deltidsjobb ved siden av studiene. Det er i hvert fall tett knyttet til å holde ut på jobb.

Nå er jeg snart 29 og skikkelig kaffekjerring - må ha det hver dag for å våkne. Men jeg har blitt ganske kresen på hva slags kaffe jeg drikker - traktekaffe er djevelens rompeverk. Her går det i mørkbrent kaffe i presskanne og espresso. På kafè drikker jeg gjerne noe med melk i; cappuchino eller noe så søtt som mocca.

Drikker te også, men ikke daglig. Om jeg "trenger" koffein på kveldstid drikker jeg heller svart te (helst lichee eller hvordan det nå skrives) enn kaffe.

Skrevet

Hadde passert 30 før jeg drakk min første kopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...