Gå til innhold

Miksede signaler, usikker(ny tråd, pga rar font)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp og råd, jeg har også snakket med venninner om råd. Jeg er ikke en person som går til andre for råd som regel, men nå er det blitt så mye. Og jeg vet nok svaret men jeg har håp😕.

Jeg har datet en mann i 6 mnd! Vi har snakket om forpliktelse og det og kalle seg kjærester. 

Ved hver samtale vi har om oss to når det kommer til og ta steget videre, så tror jeg innerst inne ikke han ønsker, pga hva han sier; 

• Jeg har det ikke bra med meg selv, hvordan ta vare på andre da
  • Jeg har erfaring fra mange forhold, derfor er jeg usikker(dette tenker jeg egentlig er et rødt flagg nå, hvorfor så mange forhold)
  • Jeg er usikker på deg, oss
  • Er du villig til å flytte hvis det er aktuelt(ikke snakk om langdistanse)
  • Vi har visst hvem hverandre er i tenårene men aldri hat noe med hverandre og gjøre, han sier han er usikker på meg pga hvordan jeg var som tenåring(jeg syns dette var meget spesielt og si, han kan heller ikke komme med noe konkret, jeg oppfattet det som negativt og dømmende, spesielt da han ikke kunne si noe mer om det)

Hvordan han er, vi oppfører oss som et par, Jeg har fått husnøkkel til han, som jeg egentlig ikke vil ha, spesielt fordi vi ikke er et par en gang. Veldig feil rekkefølge og gi husnøkkel før man i det hele tatt er sammen. Jeg har ikke lyst til å ha sex med han, det stoppet jeg med for ca 2mnd siden. Jeg føler ikke lysten. Alle unnskyldningene hans ift det og tre inn i et forhold, hva han gjør vs hva han sier. Det skaper så mye usikkerhet i meg, dårlig selvbilde pga han, jeg ser ned på meg selv. Man begynner til slutt og tro hva som er feil med en, selvom jeg vet veldig godt at det ikke er noe galt med meg. 

Det er hos han det ligger, og nå går dette så mye utover meg og min mentalitet. Jeg har prøvd og fortelle han hvor mye dette går utover meg at han kommer med evige grunner for ikke forplikte seg. Jeg føler meg på ingen måte hørt eller sett, jeg føler vi kun følger hans pipe. Og når han ikke viser noen interesse for hvordan jeg faktisk har det, så tenker jeg også at han kan umulig bry seg genuint om meg. Han mener det er utrolig bra at jeg forstår han og at jeg takler dette så bra, døds bra!(nesten ordrett slik han sa det selv)Så jeg tenker så fint at du har det bra mens jeg sitter her og er blitt enda mer usikker en noen gang. Man har blitt enige om og gi det noen uker til(hans forslag),når jeg sa jeg syns det er greit og sette en tid, så sa han at vi trengte ikke henge oss så mye opp i den tiden da. Men jo absolutt, fordi jeg tror virkelig ikke det blir noen endring her. Han har uttrykt hvor deilig det var for han og lette hjerte sitt.

Vi hadde en prat her om dagen.

Hvor samtalen skulle handle om oss, hvor han egentlig bare trakk frem dette fra tenårene også flytting, og snakket om SÅ MYE ANNET som ikke finnes relevant for oss to. Jeg ble MER usikker etter den samtalen. Fordi det ble et rent hodekjør, han var ikke noe klar i det han sa, pluss det og snakke om andre ting er vel for å styre unna seriøs prat. En annen ting jeg bet merke i, er at han holdt null øyekontakt når han snakker om oss, men kan se på meg når han snakker om andre ting. Etter vi hadde pratet og dratt hvert til vårt. Fikk jeg melding om hvor deilig han syns det var og få åpne seg, veldig deilig og få lettet på disse tankene(hvor jeg undres meg over hva har du egentlig delt🤨, for min del når jeg har fått oppsummert så var det jo bare svada? Ellers hadde ikke jeg vært MER usikker nå). Hvor utrolig jeg er som har så mye forståelse for situasjonen. 

Altså ja, jeg trenger råd. Jeg tipper hele KG ber meg avslutte fordi her det ikke liv laga. Jeg ser på en måte ingen fremtid når han har så mye unnskyldinger for dette forholdet, vi har også holdt på i 6mnd som gjør meg enda mer tvilende til at han vil. At han oppfører seg som en kjæreste og er super snill, hjelper ikke. Jeg vet bare at slik jeg føler det nå, er ikke riktig. Jeg vil bare være sikker på at jeg tar riktig valg med og fortsette eller forlate. 

Anonymkode: 03fd0...621

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper hele KG ber meg avslutte fordi her det ikke liv laga. Jeg ser på en måte ingen fremtid

Riktig. Avslutt. 

Anonymkode: 871ec...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Riktig. Avslutt. 

Anonymkode: 871ec...99d

Ikke sant

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke klar. Bryt asap.

Anonymkode: 30365...6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde heller starte en tråd om hvordan du kommer videre/over han, enn OM du skal skal komme over han. Du vet selv at han ikke vil være sammen med deg. Han kommer jo med en lang liste med unnskyldninger. Hvorfor holder du fast i det "gode" når "nei-listen" er så lang? Ta deg sammen og la fornuften overstyre følelser her

Anonymkode: ecb80...3e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du burde heller starte en tråd om hvordan du kommer videre/over han, enn OM du skal skal komme over han. Du vet selv at han ikke vil være sammen med deg. Han kommer jo med en lang liste med unnskyldninger. Hvorfor holder du fast i det "gode" når "nei-listen" er så lang? Ta deg sammen og la fornuften overstyre følelser her

Jeg kommer meg over han og videre, det er ikke noe problem. Jeg har bare ikke vært borti noe ligende. Og intuisjonen min sier jeg bør avslutte og gå videre med livet mitt. Jeg blir bare ikke noe klok på han, og lurer vel på hva som er greia. Han er så på, at det til tider kan bli mye, men han vil ikke satse. Så jeg har vridd hodebarken min. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kommer meg over han og videre, det er ikke noe problem. Jeg har bare ikke vært borti noe ligende. Og intuisjonen min sier jeg bør avslutte og gå videre med livet mitt. Jeg blir bare ikke noe klok på han, og lurer vel på hva som er greia. Han er så på, at det til tider kan bli mye, men han vil ikke satse. Så jeg har vridd hodebarken min. 

Hans oppførsel er ikke uvanlig. Han vil ha deg tilgjengelig for hans behov, men ikke investere i deg. Ser ikke en fremtid med deg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hans oppførsel er ikke uvanlig. Han vil ha deg tilgjengelig for hans behov, men ikke investere i deg. Ser ikke en fremtid med deg

Ja, er det jeg også føler og tenker dessverre. Syns det er rimelig egoistisk og sløse bort andre sin tid sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, er det jeg også føler og tenker dessverre. Syns det er rimelig egoistisk og sløse bort andre sin tid sånn. 

Han virker til å være temmelig ærlig. Sier han er i tvil, at han har nok med seg selv etc. Samtidig er han oppsøkende, men det er ikke nødvendigvis selvmotsigende. Han vil ha deg på hans premisser, det er jo helt i orden. Er du som må sette en stopper for det, om du ikke vil. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han er ikke interessert i et forhold med deg. Enkelt og greit🤷🏻‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...