Gå til innhold

Miksede signaler, usikker, jeg blir snart gal!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp og råd, jeg har også snakket med venninner om råd. Jeg er ikke en person som går til andre for råd som regel, men nå er det blitt så mye. Og jeg vet nok svaret men jeg har håp😕.Jeg har datet en mann i 6 mnd! Vi har snakket om forpliktelse og det og kalle seg kjærester. Ved hver samtale vi har om oss to når det kommer til og ta steget videre, så tror jeg innerst inne ikke han ønsker, pga hva han sier; 

• Jeg har det ikke bra med meg selv, hvordan ta vare på andre da
  • Jeg har erfaring fra mange forhold, derfor er jeg usikker(dette tenker jeg egentlig er et rødt flagg nå, hvorfor så mange forhold)
  • Jeg er usikker på deg, oss
  • Er du villig til å flytte hvis det er aktuelt(ikke snakk om langdistanse)
  • Vi har visst hvem hverandre er i tenårene men aldri hat noe med hverandre og gjøre, han sier han er usikker på meg pga hvordan jeg var som tenåring(jeg syns dette var meget spesielt og si, han kan heller ikke komme med noe konkret, jeg oppfattet det som negativt og dømmende, spesielt da han ikke kunne si noe mer om det)

Hvordan han er, vi oppfører oss som et par, Jeg har fått husnøkkel til han, som jeg egentlig ikke vil ha, spesielt fordi vi ikke er et par en gang. Veldig feil rekkefølge og gi husnøkkel før man i det hele tatt er sammen. Jeg har ikke lyst til å ha sex med han, det stoppet jeg med for ca 2mnd siden. Jeg føler ikke lysten. Alle unnskyldningene hans ift det og tre inn i et forhold, hva han gjør vs hva han sier. Det skaper så mye usikkerhet i meg, dårlig selvbilde pga han, jeg ser ned på meg selv. Man begynner til slutt og tro hva som er feil med en, selvom jeg vet veldig godt at det ikke er noe galt med meg. 

Det er hos han det ligger, og nå går dette så mye utover meg og min mentalitet. Jeg har prøvd og fortelle han hvor mye dette går utover meg at han kommer med evige grunner for ikke forplikte seg. Jeg føler meg på ingen måte hørt eller sett, jeg føler vi kun følger hans pipe. Og når han ikke viser noen interesse for hvordan jeg faktisk har det, så tenker jeg også at han kan umulig bry seg genuint om meg. Han mener det er utrolig bra at jeg forstår han og at jeg takler dette så bra, døds bra!(nesten ordrett slik han sa det selv)Så jeg tenker så fint at du har det bra mens jeg sitter her og er blitt enda mer usikker en noen gang. Man har blitt enige om og gi det noen uker til(hans forslag),når jeg sa jeg syns det er greit og sette en tid, så sa han at vi trengte ikke henge oss så mye opp i den tiden da. Men jo absolutt, fordi jeg tror virkelig ikke det blir noen endring her. Han har uttrykt hvor deilig det var for han og lette hjerte sitt.

Vi hadde en prat her om dagen.Hvor samtalen skulle handle om oss, hvor han egentlig bare trakk frem dette fra tenårene også flytting, og snakket om SÅ MYE ANNET som ikke finnes relevant for oss to. Jeg ble MER usikker etter den samtalen. Fordi det ble et rent hodekjør, han var ikke noe klar i det han sa, pluss det og snakke om andre ting er vel for å styre unna seriøs prat. En annen ting jeg bet merke i, er at han holdt null øyekontakt når han snakker om oss, men kan se på meg når han snakker om andre ting. Etter vi hadde pratet og dratt hvert til vårt. Fikk jeg melding om hvor deilig han syns det var og få åpne seg, veldig deilig og få lettet på disse tankene(hvor jeg undres meg over hva har du egentlig delt🤨, for min del når jeg har fått oppsummert så var det jo bare svada? Ellers hadde ikke jeg vært MER usikker nå). Hvor utrolig jeg er som har så mye forståelse for situasjonen. Altså ja, jeg trenger råd. Jeg tipper hele KG ber meg avslutte fordi her det ikke liv laga. Jeg ser på en måte ingen fremtid når han har så mye unnskyldinger for dette forholdet, vi har også holdt på i 6mnd som gjør meg enda mer tvilende til at han vil. At han oppfører seg som en kjæreste og er super snill, hjelper ikke. Jeg vet bare at slik jeg føler det nå, er ikke riktig. Jeg vil bare være sikker på at jeg tar riktig valg med og fortsette eller forlate. 

Anonymkode: a551e...da8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk normal font og linjeavstand dersom du forventer at noen skal greie å lese dette...

Anonymkode: c90e8...c9f

• Liker 2
Skrevet

Alt han nevner under her er jo ikke akkurat positivt? Hva tenker du basert på det du skriver at han sier?
Tror kanskje du bør følge magefølelsen din her. Det er mye som tyder på at han ikke er klar for et forhold ut i fra hva du skriver.

• Jeg har erfaring fra mange forhold, derfor er jeg usikker(dette tenker jeg egentlig er et rødt flagg nå, hvorfor så mange forhold)
  • Vi har visst hvem hverandre er i tenårene men aldri hat noe med hverandre og gjøre, han sier han er usikker på meg pga hvordan jeg var som tenåring(jeg syns dette var meget spesielt og si, han kan heller ikke komme med noe konkret, jeg oppfattet det som negativt og dømmende, spesielt da han ikke kunne si noe mer om det)
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruk normal font og linjeavstand dersom du forventer at noen skal greie å lese dette...

Anonymkode: c90e8...c9f

Jeg fikk ikke ordnet det? Jeg har knotet som bare det med og rette, men den blir bare verre, skjønner ikke hva jeg har gjort😂annet enn at jeg skrev fra tlf.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
imagineme skrev (1 minutt siden):

Alt han nevner under her er jo ikke akkurat positivt? Hva tenker du basert på det du skriver at han sier?
Tror kanskje du bør følge magefølelsen din her. Det er mye som tyder på at han ikke er klar for et forhold ut i fra hva du skriver.

Jeg ser på alt som negativt. Det er ikke noe som gir meg håp eller inntrykk på at dette faktisk er noe han vil. Derfor jeg syns det er forvirrende når han oppfører seg på en måte, sier noe. Han er også den som tar mest intitiativ, jeg hadde også gitt litt opp nå og var egentlig inne på tanken om og avslutte, men han ønsket praten for 2 dager siden som har gjort meg totalt usikker.

Skrevet

Jeg ser på alt som negativt. Det er ikke noe som gir meg håp eller inntrykk på at dette faktisk er noe han vil. Derfor jeg syns det er forvirrende når han oppfører seg på en måte, sier noe. Han er også den som tar mest intitiativ, jeg hadde også gitt litt opp nå og var egentlig inne på tanken om og avslutte, men han ønsket praten for 2 dager siden som har gjort meg totalt usikker.

Da får du si til han at dere får kutte kontakten en periode og så får dere ta opp kontakten igjen hvis han blir mer sikker i sin sak.

Han holder deg på gress og det er direkte ondskapsfullt.

AnonymBruker
Skrevet
imagineme skrev (39 minutter siden):

Da får du si til han at dere får kutte kontakten en periode og så får dere ta opp kontakten igjen hvis han blir mer sikker i sin sak.

Han holder deg på gress og det er direkte ondskapsfullt.

Vi kuttet kontakten, han fikk tid til å tenke og ønsket så og prate. Jeg var egentlig veldig klar for og avslutte. Jeg godtok praten fordi han viste egentlig mye interesse for at vi skulle ta et steg videre. Så praten for min del, føles bortkasta, den ga ikke noe klare svar, bare mer forrvirring som sagt, noe jeg mistenker han kanskje gjør med vilje. Han maser nesten om og finne på noe nå, møtes, sove over. Jeg sier nei, og det er rett og slett fordi jeg har en følelse av jeg ikke orker fordi jeg føler meg lurt. Når jeg sier nei så spør han veldig hvorfor, hvorfor er det så vanskelig nå, det var jo ikke noe problem/stress før. Jeg sier bare jeg er sliten etter jobb, vil være alene, skal møte venner. Så problemet/stresset han mener er at jeg ikke møtes etter jobb feks, noe jeg gjorde tidligere

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kuttet kontakten, han fikk tid til å tenke og ønsket så og prate. Jeg var egentlig veldig klar for og avslutte. Jeg godtok praten fordi han viste egentlig mye interesse for at vi skulle ta et steg videre. Så praten for min del, føles bortkasta, den ga ikke noe klare svar, bare mer forrvirring som sagt, noe jeg mistenker han kanskje gjør med vilje. Han maser nesten om og finne på noe nå, møtes, sove over. Jeg sier nei, og det er rett og slett fordi jeg har en følelse av jeg ikke orker fordi jeg føler meg lurt. Når jeg sier nei så spør han veldig hvorfor, hvorfor er det så vanskelig nå, det var jo ikke noe problem/stress før. Jeg sier bare jeg er sliten etter jobb, vil være alene, skal møte venner. Så problemet/stresset han mener er at jeg ikke møtes etter jobb feks, noe jeg gjorde tidligere

Han er nok redd for å miste deg helt, men samtidig er han ikke klar for/villig til å gå "all in". Så, han holder deg på gress.

Det er bare du som egentlig kan gjøre noe her og trolig vet du selv hvordan du vil ha det og kan agere ut i fra det 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
imagineme skrev (Akkurat nå):

Han er nok redd for å miste deg helt, men samtidig er han ikke klar for/villig til å gå "all in". Så, han holder deg på gress.

Det er bare du som egentlig kan gjøre noe her og trolig vet du selv hvordan du vil ha det og kan agere ut i fra det 🙂

Syns det er så stygt og holde noen på gress. Jeg har sagt klart og tydelig ifra at jeg vil avslutte fordi han er usikker. Men han skal hale det inn med masse lovord om forhold føler jeg. At han ønsket en viss tid for og prøve videre føler jeg er så han har sikret meg en liten tid til. Jeg vet ikke en gang om jeg klarer og orker den tiden. Jeg tror ikke det blir og skje noen forandring så jeg må nok gå på dagen, og jeg går da. Om jeg ikke avslutter det før fordi dette føles helt feil nå pga han.

Skrevet

Syns det er så stygt og holde noen på gress. Jeg har sagt klart og tydelig ifra at jeg vil avslutte fordi han er usikker. Men han skal hale det inn med masse lovord om forhold føler jeg. At han ønsket en viss tid for og prøve videre føler jeg er så han har sikret meg en liten tid til. Jeg vet ikke en gang om jeg klarer og orker den tiden. Jeg tror ikke det blir og skje noen forandring så jeg må nok gå på dagen, og jeg går da. Om jeg ikke avslutter det før fordi dette føles helt feil nå pga han.

Du skal ikke gå med på noe du ikke føler det komfortabel med, uansett hvor mye han lover deg. Han må vise det med handling og det gjør han ikke - så da markerer du deg egentlig veldig greit med å avslutte det hele. Sette ned foten.

Dersom du gir litt når han lover noe så aksepterer du jo egentlig bare at han holder deg på gress 🙂

Skrevet

Hva må til for at du skal stole på deg selv i denne situasjonen? Hva er det som gjør at du ønsker å være fastlåst i dette? 

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan menneskeheten har overlevd i så mange generasjoner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok enten bare gjort det slutt med å fortelle at vi er for forskjellige...

eller jeg hadde sagt rett ut til ham at han har for mye personlige problemer, har problemer med forpliktelse, og at forhold ikke er mulig så lenge han ikke tar tak i sine problemer med en profesjonell terapeut. Og så hadde jeg anbefalt ham å gå til psykolog for de problemene han har med seg selv ang. det at han sier han ikke har det godt med seg selv. Hadde sagt at jeg unner ham å finne ut av problemene sine. Og så hadde jeg avsluttet forholdet.

Han har for store problemer både med seg selv og forpliktelser, ts. Han har også fordommer mot deg pga. din fortid, som han ikke helt greier å gi slipp på, trolig fordi han ikke har det godt med seg selv og forpliktelser (da er det greit å finne på unnskyldninger hvor han legger skylden på andre, fordi han på den måten slipper å forholde seg til sine egne problemer...).

Anonymkode: 8c2f6...c04

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orket bare lese de punktene. 

Hade jeg vært deg ville jeg printet ut disse og gitt til ham. Deretter sagt "dette er de tingene du er usikker på, og det funker ikke for meg. Jeg må gå videre. Its not me, its you."

Og sp hadde jeg GÅTT VIDERE! Det finnes flere menn der ute. 

Anonymkode: a13ac...a86

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok enten bare gjort det slutt med å fortelle at vi er for forskjellige...

eller jeg hadde sagt rett ut til ham at han har for mye personlige problemer, har problemer med forpliktelse, og at forhold ikke er mulig så lenge han ikke tar tak i sine problemer med en profesjonell terapeut. Og så hadde jeg anbefalt ham å gå til psykolog for de problemene han har med seg selv ang. det at han sier han ikke har det godt med seg selv. Hadde sagt at jeg unner ham å finne ut av problemene sine. Og så hadde jeg avsluttet forholdet.

Han har for store problemer både med seg selv og forpliktelser, ts. Han har også fordommer mot deg pga. din fortid, som han ikke helt greier å gi slipp på, trolig fordi han ikke har det godt med seg selv og forpliktelser (da er det greit å finne på unnskyldninger hvor han legger skylden på andre, fordi han på den måten slipper å forholde seg til sine egne problemer...).

En ting til - jeg synes ikke du skal gi ham den tiden han har bedt om nå. Den tiden vil ikke gjøre noe til eller fra, fordi han ikke søker profesjonell hjelp for de problemene han har.

Gi ham husnøkkelen tilbake og avslutt, du skal ikke gå på akkord med deg selv, slik du gjør nå.

❤️ 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må forøvrig nevne at han her gjør mye av det samme en eks av meg gjorde: spilte med "åpne kort" om at han ikke ville klare en vanlig par-relasjon (slik jeg tolker de to første punktene på lista di). Jeg drømte meg borte, tenkta at bare jeg er tålmodig, flink, blablabla. Jeg tok ikke meg selv på alvor og tenkte ikke på hva det ville koste meg å gå 100% inn i et forhold med en fyr som absolutt ikke ga det samme tilbake. Det er en dyrekjøpt erfaring. Velg deg selv før du velger noen andre.

Anonymkode: a13ac...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...