Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann A: Snill, morsom, glir inn i alle sosiale sammenhenger, god økonomi og har høye mål, ønsker seg barn og «ordner opp» i det meste. Ressurssterk. Vi har en fortid på 7 år, hvor vi har vært samboere. Mørk, høy og kjekk. Handy, kan «alt».  

Mann B: mer alfatypen, avholds (liker ikke alkohol eller slike sammenkomster), har et barn fra før (2 år), helt ok økonomi, er ikke handy, veldig god i senga, trener mye. Også høy, mørk og kjekk. 

jeg har stått i en situasjon mellom to menn i mange mnd, og eksen min (mann A) har begynt sakte men sikkert å gå videre. Når jeg merker at han har kommet seg videre og lever greit uten meg så blir jeg veldig stresset. På mange måter sier fornuften at det er her jeg burde være før det er forsent.

på en annen side har jeg blitt glad i mann B, og det føles veldig vanskelig å avslutte når man kjenner på spenning og «forelskelse» for et annet menneske. 

jeg er også redd for å stå på egne bein, og har hatt mann A i ryggen i alle år som trygghet. Det skal nevnes at etter så mange år oppleves denne relasjonen mer tam, men det er vel ikke unormalt. Men dette gjør at jeg kjenner noe mer «passion» med mann B. 

mann B er blitt forelsket i meg og veldig glad i meg. Det har jo jeg også. Men jeg takler ikke tanken på at mann A skal finne seg en annen og få barn med et annet menneske. 

jeg er så lei av å stå i en slik situasjon og aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan bli klok, og ta den riktige avgjørelsen? Og er det virkelig slik at jeg glemmer den personen jeg ikke går for? Jeg vil gjerne ha innspill her, noen som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: b6cd3...d52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A er eksen din. Hvorfor skal du holde tak i han? Han er eks av en grunn uavhengig av årsaken til bruddet.

Hvis du har holdt på med begge samtidig så har du deg selv å takke. Du BØR slippe A slik at han kan gå videre og få et lykkelig liv.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. Bli selvstendig og fokuser på deg selv. Eller så blir du avhengig av menn hele livet ditt. Når du har satt sammen det livet du ønsker å leve kan du evt forsøke et forhold. 

Anonymkode: 5cb9c...2f0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mann A: Snill, morsom, glir inn i alle sosiale sammenhenger, god økonomi og har høye mål, ønsker seg barn og «ordner opp» i det meste. Ressurssterk. Vi har en fortid på 7 år, hvor vi har vært samboere. Mørk, høy og kjekk. Handy, kan «alt».  

Mann B: mer alfatypen, avholds (liker ikke alkohol eller slike sammenkomster), har et barn fra før (2 år), helt ok økonomi, er ikke handy, veldig god i senga, trener mye. Også høy, mørk og kjekk. 

jeg har stått i en situasjon mellom to menn i mange mnd, og eksen min (mann A) har begynt sakte men sikkert å gå videre. Når jeg merker at han har kommet seg videre og lever greit uten meg så blir jeg veldig stresset. På mange måter sier fornuften at det er her jeg burde være før det er forsent.

på en annen side har jeg blitt glad i mann B, og det føles veldig vanskelig å avslutte når man kjenner på spenning og «forelskelse» for et annet menneske. 

jeg er også redd for å stå på egne bein, og har hatt mann A i ryggen i alle år som trygghet. Det skal nevnes at etter så mange år oppleves denne relasjonen mer tam, men det er vel ikke unormalt. Men dette gjør at jeg kjenner noe mer «passion» med mann B. 

mann B er blitt forelsket i meg og veldig glad i meg. Det har jo jeg også. Men jeg takler ikke tanken på at mann A skal finne seg en annen og få barn med et annet menneske. 

jeg er så lei av å stå i en slik situasjon og aner ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan bli klok, og ta den riktige avgjørelsen? Og er det virkelig slik at jeg glemmer den personen jeg ikke går for? Jeg vil gjerne ha innspill her, noen som har vært i samme situasjon? 

Skulle du hatt noen av de hadde du visst hvem uten så mye som å blunke

• Liker 5
Skrevet

Du er ikke klar for ett forhold med noen av de og bør la begge gå.

Du er ikke klar for forhold med den tankegangen du har her. Du må tørre og klare å stå alene. Når du hele tiden er avhengig av noen kommer det aldri til å bli bra.

• Liker 5
Skrevet

La dem gå. Alle fortjener en partner som kun vil ha dem. Tviler du, så tviler du ikke. For da vil du ikke ha noen av dem sterkt nok. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å trekke seg litt unna dating? 

Anonymkode: f45df...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne A:

Blir aldri fornøyd, vanskelig for å velge, usikker på egne valg, redd for å ikke velge riktig, lite selvstendig, bedriver sosial kontroll ved å ikke slippe eksen fri (klarer ikke tanken på at han finner seg ei anna), generelt usikker osv osv...

Anonymkode: 50b59...af1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva mener du at mann B er mer alfa og bedre i senga? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du deg stresse av hva eksen din gjør? Det må være tidenes dårligste utgangspunkt for å gå inn i et nytt forhold.

Anonymkode: 9a3a9...dd5

Skrevet

Hvorfor ble det slutt med eksen? 

Skrevet

Mange mnd er ikke mye. Såpass lite at jeg vil bruke uttrykket "å hoppe fra gren til gren." 

Det har jeg personlig dårlig erfaring med. Og jeg tenker i dag at jeg må få tid til å oppleve den traurige hverdagen før jeg i det hele tatt bedømmer mitt nye bekjentskap..

• Liker 1
Skrevet

Ingen av de. Bli selvstendig først.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke alle som ønsker seg en snill og glad mann 😅 sorry, klarte ikke å dy meg.

Men, for å være seriøs. Han er sikkert snill han her også. For meg er et godt sexliv veldig viktig, jeg er mann. Spenningen vil alltid dempe seg etterhvert som årene går, men ikke sagt at spenningen må forsvinne helt. Du nevner ingenting om sexen med A. Han kjenner du godt og han kjenner deg, men regner med at det var mye spenning i starten også der i starten. Kanskje sex bør tas ut av likningen her? 

A representerer det trygge, det kjente. Men likevel ble A en eks. Dette tenker jeg veier tyngre enn noe annet, for nå må du velge en eller ingen. Hvorfor ble det slutt? Hva har dere gjort for å gjøre det bedre. Hva gjelder B så vil også dere med tiden støte på problemer, kanskje også i sexlivet, men det er jo bare ren fantasi. 
Er du tryggere på at du og B vil klare å møte motgang sammen, eller er du og A bedre enn noen gang? 

Det er bare du som kan velge, og spenning er et ansvar både du og sin partner har sammen. Tenker du har møtt to flotte menn her, men du må alltid følge hjertet ditt. Selv om du tror gresset er grønnere på den andre siden. Det er det som regel ikke, men det kan jo være det… lykke til

Anonymkode: 508f9...d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...