Gå til innhold

Han har vasektomert seg fordi eksen var utro og ble gravid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I korte trekk, mannen i mitt liv fikk utført en vasektomi for 4 år siden, før han traff meg. Hans daværende samboer var utro og ble gravid og dro fra han og har fått dette barnet og deretter to til.

Han har slått fra seg tanken om å bli far igjen totalt, vi er nå i starten av 30-årene og jeg har to barn på 14 år (tvillinger)  han har et barn på 14 år (sykt tilfeldig i know…).

Livet vårt sammen er nydelig og alle 3 barna vi fikk i tidlig alder kommer godt overens.

Jeg har virkelig lyst på et barn til, drømmer om det, tenker veldig mye på det og sliter med tanken på å velge dette bort kun fordi han har valgt for oss, før vi traff hverandre at han aldri skal igjen.

Hva skal jeg gjøre med denne situasjonen? Jeg vil jo virkelig være med han, men dette føles umulig. Jeg ønsker virkelig et barn til og han kan ikke gi meg det. Alt annet er så utrolig fint og solid mellom oss. 

Noen som har noen råd eller tips til hvordan jeg kan bare godta at dette aldri kommer til å skje og samtidig føle meg tilfreds med livet vårt? Begynner å føle meg bitter og å kjenne på sorg over dette barnet vi aldri kommer til å få sammen.  

Anonymkode: 7f031...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han også vil, er det jo mulig for dere å få barn sammen. Det går an å omgjøre inngrepet eller hente ut sædcellene hans og få prøverørsbefruktning

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enten så godtar du at han ikke vil ha flere barn, eller så går du videre i livet uten han. Så enkelt er det faktisk.

Anonymkode: 78b84...9c4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har virkelig lyst på et barn til, drømmer om det, tenker veldig mye på det og sliter med tanken på å velge dette bort kun fordi han har valgt for oss, før vi traff hverandre at han aldri skal igjen.

Har HAN lyst på flere barn?

Hvis svaret er ja, så finnes det muligheter for å spleise sædlederene sammen igjen.

Hvis HAN ikke har lyst på barn, må du enten innfinne deg med at dere har 3 barn til sammen eller gjøre det slutt og finne deg en annen mann du kan få barn med.

Spiller ingen rolle hva du vil så lenge ikke han vil. Det samme går andre veien. Hadde han hatt lyst på, men du ikke måtte han innfunnet seg med det.

Endret av imagineme
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Sterilieringen er egentlig irrelevant. Dersom han vil ha barn, kan dere sannsynligvis få barn. Dersom han ikke vil, betyr ikke steriliseringen noe. 

Vil han ha barn? 

Anonymkode: c2a0e...3e6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du slutte å dra barnet ditt igjennom samlivsbrudd! I hvert fall hvis det eneste som ikke fungerer er ditt eget babyønske. 

Du har hatt dritflaks at det går bra med dine og hans barn. Det er på ingen måte gitt at tre tenåringer går overens 

Et nytt samlivsbrudd og ny kjæreste er nok det siste barnet ditt ønsker. 

Anonymkode: 25c88...805

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at livet deres sammen er nydelig og at alle kommer overens, men samtidig skriver du at du begynner å bli bitter og vurderer forholdet fordi du plutselig har blitt verpesyk. Hvorfor i svarte skal du fikse noe som ikke er ødelagt??? Jeg blir helt matt. Snakk om å ikke sette pris på det man har. Tror du virkelig at en ny baby, attpåtil så mange år etter deres barn på 14, kommer til å gjøre forholdet bedre? Herregud. Svangerskap, våkenetter, stress, bekymringer, økonomi, ødelagt sexliv og ALT som tærer hardt på et forhold! Med tre tenåringer på lasset enda! Hvis du vil øke sjangsen for at du blir alenemor igjen så for all del tving på han en til unge. 

Anonymkode: 0a49c...c7c

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har totalt slått fra seg tanken om å bli far igjen.

Livet deres sammen er nydelig.

De 3 barna dere har går godt overens.

Hvorfor i alle dager ønsker du så voldsomt å bli mor igjen? Savner du spedbarnstiden? Småbarnsperioden? For det virker jo ikke som at han har det samme brennende ønsket om å starte på ny baby og småbarnsperiode, vil det da være verdt det å slå opp og prøve å finne en ny 'far'?  Om endel år så blir det muligens barnebarn dere kan få passe.

Du må i hvertfall finne ut for din egen del om ønsket ditt er reelt og verdt å bryte nåværende livsstil for, for uansett om du skulle klare å endre hans mening så vil det utvilsomt endre hele hverdagen for alle i familien.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

I korte trekk, mannen i mitt liv fikk utført en vasektomi for 4 år siden, før han traff meg. Hans daværende samboer var utro og ble gravid og dro fra han og har fått dette barnet og deretter to til.

Han har slått fra seg tanken om å bli far igjen totalt, vi er nå i starten av 30-årene og jeg har to barn på 14 år (tvillinger)  han har et barn på 14 år (sykt tilfeldig i know…).

Livet vårt sammen er nydelig og alle 3 barna vi fikk i tidlig alder kommer godt overens.

Hva skal jeg gjøre med denne situasjonen? Jeg vil jo virkelig være med han, men dette føles umulig. Jeg ønsker virkelig et barn til og han kan ikke gi meg det. Alt annet er så utrolig fint og solid mellom oss. 

Noen som har noen råd eller tips til hvordan jeg kan bare godta at dette aldri kommer til å skje og samtidig føle meg tilfreds med livet vårt? Begynner å føle meg bitter og å kjenne på sorg over dette barnet vi aldri kommer til å få sammen.  

Dere har nok unger, tenk på de dere har.

Anonymkode: f7fea...eac

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig gi opp et nydelig liv sammen, for et nytt barn, når du allerede har to, og han har ett? Du er i starten av 30-årene... si at det nå blir slutt, fordi et nytt barn er viktigere for deg, enn den familien du allerede har.. Da risikerer du faktisk å bli relativt godt voksen, før du eventuelt blir gravid. Det er ikke bare bare å treffe en ny partner, som du i tillegg ønsker å få et barn sammen med, så hvem vet hvor mange år du blir gående singel...

Anonymkode: c4e26...a3b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må du slutte å dra barnet ditt igjennom samlivsbrudd! I hvert fall hvis det eneste som ikke fungerer er ditt eget babyønske. 

Du har hatt dritflaks at det går bra med dine og hans barn. Det er på ingen måte gitt at tre tenåringer går overens 

Et nytt samlivsbrudd og ny kjæreste er nok det siste barnet ditt ønsker. 

Anonymkode: 25c88...805

Barnet blir 18 år om 4 år, flytter ut, og mor blir sittende alene. 

Anonymkode: 1f06d...479

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet blir 18 år om 4 år, flytter ut, og mor blir sittende alene. 

Anonymkode: 1f06d...479

Hvem av tvillingene flytter?

Anonymkode: cd001...6af

AnonymBruker
Skrevet

Ta hensyn til de barna du har, og legg vekk barneønske.

Anonymkode: dd41a...eb5

AnonymBruker
Skrevet

En tar ikke en slik beslutning uten å ha tenkt igjennom det. Han må få lov til å bestemme dette selv. At du ønsker flere barn er ganske irrelevant for han viss han ikke ønsker. Da må du enten gjøre det slutt med han og la barna dine og deg selv  igjen gå igjennom et brudd, som egentlig virker ganske egoistisk. Eller så må du innfinne deg med situasjonen slik den er at du ikke vil få flere barn.

Anonymkode: a012a...d91

AnonymBruker
Skrevet

En i familien min gjorde dette, fikk barn med ny mann da første kull ble store. 

Forholdet røk ganske kjapt, og datteren er blitt selskapsdame og terapeut for mor som ikke takler å være alene. 

Det er sjelden jeg ser mine-dine-våre familier fungere i lengden desverre. 

Anonymkode: 3c6d3...ec3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta hensyn til de barna du har, og legg vekk barneønske.

Anonymkode: dd41a...eb5

I alle dager!  Barna skal vel ikke bestemme dette! 

Snakk med mannen din og hør hva han vil.  Så tar dere det derfra!😀

Anonymkode: f046e...d36

AnonymBruker
Skrevet

Det er null problem for han å bli far igjen, med dagens legevitenskaplige teknikker. Han produserer jo sæd som vanlig, det eneste er at den ikke kommer ut som vanlig for sædlederen er kuttet. Legene kan hente ut sædceller direkte fra pungen, og befrukte dine egg med det via prøverørsbefruktning (dine egg hentes ut og befruktningen skjer i et laboratorium i en skål).

Det lar seg altså gjøre, men det vil koste penger. Men.... Spørsmålet er jo om en mann som har satt stopper for barneproduksjon så drastisk tidligere, faktisk har endret mening nå etter at han traff deg og faktisk vil ha ett barn til? Har dere snakket om det i det hele tatt? Hva sier han? Du kan jo bare fortelle han at det er fortsatt mulig, for sædcellene finnes der inne. De må bare hentes ut på en litt annerledes måte.

Anonymkode: 12c35...4f5

Skrevet

Så dere fikk begge barn i 18 års alder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...