AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Hei. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Føler på en enorm tristhet og frustrasjon over noe som jeg har ingen kontroll over. Jeg føler meg direkte mobbet av den andre forelderen til barnet vårt. Det har vært utrolig tøft å stå i. Nå har det seg slik at de begge sprer usannheter og løgner om meg som forelder. Det er til folk i alle aldre, folk de ikke kjenner, folk de kjenner, folk de treffer på, gjerne i jobbsammenheng. Det gjør noe med meg og min egen selvfølelse. Det er vanskelig for meg å møte nye, da jeg blir veldig bevisst på hva vedkommende allerede har hørt. Det er ikke akkurat en god måte å starte et nytt bekjentskap på, ved at vedkommende tror jeg er gal i hodet. Heldigvis har vi ikke samme omgangskrets, men folk snakker og det sprer seg vel til min krets også etterhvert. Samtidig er jeg bekymret for barnet vårt. Hva sier de til hen? Kan disse løgnene komme hen for øret? Vil barnet da ta det opp med meg slik at jeg får rettledet? Jeg aner virkelig ikke. Det hadde vært en stor tragedie om barnet får høre slikt og tror at det er sant. Såpass stor at det kan ødelegge for hens selvfølelse, selvtillit, identitet og følelsesliv. Er det noe å gjøre her egentlig? Jeg har vel ikke annet valg enn å ikke bry meg denne gangen også, men det er jo lettere sagt enn gjort. Anonymkode: cf5c0...5c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Nei, det er ikke mye å gjøre. Det du kan gjøre er å heve deg over det, selv om det er vanskelig. Flytt langt unna om har mulighet. Opplever det samme, og har et ødelagt liv pga det. Jeg har blitt løyet om så mye at å gå på kjøpesenteret er umulig uten å måtte lukke øynene for stalking og blikk. Å gå ut og spise er også umulig da falske rykter har nådd hele bransjen. Opplevd å få servert iskald pizza som et hån, og andre detaljer jeg ikke skal skrive her… Om du kan. Start på nytt. Et annet sted. Jeg hadde gjort det om jeg kunne. Lever totalt isolert og har et ødelagt liv og rykte pga psykopater som har gått all-in for å ødelegge. Anonymkode: 060d3...34f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke mye å gjøre. Det du kan gjøre er å heve deg over det, selv om det er vanskelig. Flytt langt unna om har mulighet. Opplever det samme, og har et ødelagt liv pga det. Jeg har blitt løyet om så mye at å gå på kjøpesenteret er umulig uten å måtte lukke øynene for stalking og blikk. Å gå ut og spise er også umulig da falske rykter har nådd hele bransjen. Opplevd å få servert iskald pizza som et hån, og andre detaljer jeg ikke skal skrive her… Om du kan. Start på nytt. Et annet sted. Jeg hadde gjort det om jeg kunne. Lever totalt isolert og har et ødelagt liv og rykte pga psykopater som har gått all-in for å ødelegge. Anonymkode: 060d3...34f Uffda, det hørtes virkelig kjipt ut. Det har nok ikke gått riktig så langt her at det ødelegger hverdagen i den grad. Tror uansett at de aller fleste har nok med sitt og bryr seg mest om seg selv. Er du sikker på at det er derfor de stirrer eller gir deg kald pizza? Hvordan kan du være sikker på det isåfall? Det kan høres ut som du har latt psykopaten gå deg helt til hodet. Altså mtp at stirring kan være utløst av noe annet og det samme gjelder kald pizza. Et lite råd fra meg til deg: jobb med å se etter andre grunner til hvorfor slike ting skjer og ikke hopp til konklusjonen at det er psykopaten som står bak alt sammen. Jeg mener ikke å bagatellisere din situasjon, jeg står jo i en lignende selv, men det at hele kjøpesenteret stirrer er nok mer i ditt hode enn noe annet. Anonymkode: cf5c0...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Uffda, det hørtes virkelig kjipt ut. Det har nok ikke gått riktig så langt her at det ødelegger hverdagen i den grad. Tror uansett at de aller fleste har nok med sitt og bryr seg mest om seg selv. Er du sikker på at det er derfor de stirrer eller gir deg kald pizza? Hvordan kan du være sikker på det isåfall? Det kan høres ut som du har latt psykopaten gå deg helt til hodet. Altså mtp at stirring kan være utløst av noe annet og det samme gjelder kald pizza. Et lite råd fra meg til deg: jobb med å se etter andre grunner til hvorfor slike ting skjer og ikke hopp til konklusjonen at det er psykopaten som står bak alt sammen. Jeg mener ikke å bagatellisere din situasjon, jeg står jo i en lignende selv, men det at hele kjøpesenteret stirrer er nok mer i ditt hode enn noe annet. Anonymkode: cf5c0...5c5 Sier ikke ar hele kjøpesenteret stirrer. Falske rykter har ført til så mangt uten at jeg ønsker å gå for mye i detaljer. Er nettopp sånt som å ikke bli trodd, som gjør at slikt blir vanskelig å gjøre noe med eller ta tak i. Du aner ikke hva enkelte mennesker kan misbruke sitt nettverk og makt til. Anonymkode: 060d3...34f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #5 Skrevet 14. mars 2024 Hva sier de om deg da? Det kan jo hende det er rot i ryktene eller? Anonymkode: 79857...f87 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #6 Skrevet 14. mars 2024 Bor dere på veldig små steder? Anonymkode: d8019...00e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #7 Skrevet 14. mars 2024 Er du sikkert folk tror på det? Mange har opplevd vrange svigermødre, ekser osv? Men skjønner at folk kanskje ikke vil blande seg i dette... Anonymkode: eadc1...c93 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #8 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sier de om deg da? Det kan jo hende det er rot i ryktene eller? Anonymkode: 79857...f87 Nei. Anonymkode: cf5c0...5c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #9 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er du sikkert folk tror på det? Mange har opplevd vrange svigermødre, ekser osv? Men skjønner at folk kanskje ikke vil blande seg i dette... Anonymkode: eadc1...c93 Nei er ikke sikker på det. Det er bare ekkelt. Anonymkode: cf5c0...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #10 Skrevet 14. mars 2024 Skjer det samme her, bare at det er ekskona til samboer som sprer rykter og løgner. Man kan dessverre ikke påvirke eller styre andres handlinger. Men du kan gjøre noe med din egen reaksjon og handling. Ikke snakk stygt om vedkommende, smil og vær glad. Til slutt vil de menneskene som den personen sprer rykter til selv skjønne at det er ikke deg som er problemet😊 Folk som sprer rykter og løgner blir til slutt gjennomskuet. Men har full forståelse at det er kjipt og ubehagelig. Anonymkode: 8a2b3...5a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #11 Skrevet 14. mars 2024 Sånne familie-medlemmer har dessverre jeg også. Problemet er at for eksempel søsken av de som baksnakker har mye mer kontakt med de som baksnakker - ikke med meg. Dermed har de selvfølgelig mye lettere for å tro på rykte-sprederne, i stedet for å faktisk snakke med meg om ting. Anonymkode: b1bfc...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 Opplever det samme som TS. Jeg skal flytte langt vekk fra denne bygda her i Mai. Endelig frihet. 🤣 Anonymkode: a0792...18a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #13 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva sier de om deg da? Det kan jo hende det er rot i ryktene eller? Anonymkode: 79857...f87 Dette er nettopp hvorfor ryktespredning virker. Folk tenker Ingen røyk uten ild. TS, hev deg over og vis at det er du som er den normale. De vil avsløre seg selv etterhvert. Omgi deg med folk du stoler på. I forhold til barnet spiller det litt rolle hvor gammel hen er. For mellomtrinnet og opp tror jeg at jeg ville spurt direkte om far pratet om meg. Det vil være en vanskelig situasjon for barnet å stå i en sånn konflikt, så kan uansett være lurt å la barnet lufte litt hos deg. (Men prøv å ikke snakke dårlig om far, men støtt barnet i sin opplevelse). Anonymkode: e837f...82d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #14 Skrevet 15. mars 2024 Hvordan er samværet fordelt? Er det du som har hovedomsorgen, de eller er delt? Anonymkode: 2e839...dca
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #15 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er samværet fordelt? Er det du som har hovedomsorgen, de eller er delt? Anonymkode: 2e839...dca Det er delt. Anonymkode: cf5c0...5c5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Skrevet 15. mars 2024 Jeg har vokst opp med å bli utsatt for usanne rykter og ex til min mann var veldig på å sette ut rykter. Feks sette seg på cafe som var full og høylytt snakke stygt om meg. Og drter akkurat det. På et tidspunkt så begynner folk å reagere. Så når hun satt på den cafeen, så begynte folj å lure litt på dette mennesket. Også går drt fint an å snu det på hodet. Nr 1 hold din sti ren. , og ikke sett deg på samme lave nivå. Men du kan si litt uten å si noe galt. Så over til nr2 de bruker jo jungeltelegrafen, den kanalen er også åpen for deg. Du kan si at du hører de setter ut så mye usannheter om deg. Og at du ikke helt forstår hvorfor. Og at du begynner å bli lei, siden det er så mye. Ikke si hva det er, men du kan nevne innpå siste du har hørt. Feks. Om noen spør hvordan det går med ex og barn. Så kan du svare, jeg vet ikke. De driver å setter ut sytgge og usanne rykter om meg, så begynner å bli lei. - å hva sier de? - alt mulig lusta er lang, så orker ikke å snakke om det. Men siste nytt er visst at jeg hadde 3 mannfolk på besøk i helgen. Hadde jo det, men det var faren min, broren min og en onkel. Så vet ikke hvorfor de skal gå rundt å antyde noe annet. Sånn anakker du til folk i deres yte bekjentskaps krets. Ex til min samboer sluttet ganske brått, når jeg sa til en sladrehank som kjente andre i samme vennekrets. Og som selv fortalte meg noen av ryktene hun sa. Ja har fått med meg at hun setter ut mye usanne rykter om meg. Jeg har vel ikke så mye pent å si om henne jeg heller. Men det får jo i utgangspunktet være en sak mellom meg og henne. Men hvis hun ikke gir seg snart, så kan det tenkes jeg begynner å åpne kjeften jeg også. Forskjellen er at jeg trenger ikke lyve om det. Men jeg tar det som et kompliment da, at hun ikke har noen sanne rykter å sette ut, for da gjør jeg vel egentlig en god jobb da. Og lo litt. Dette gikk rett til henne. Og da fikk hun vel så kalde føtter , at hun sluttet umiddelbart. Fordi jeg hadde heller aldri konfrontert henne med noe. Så hun hadde heller ingen kontroll på hva jeg hadde og kunne si. Anonymkode: 59f79...ec9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #17 Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er nettopp hvorfor ryktespredning virker. Folk tenker Ingen røyk uten ild. TS, hev deg over og vis at det er du som er den normale. De vil avsløre seg selv etterhvert. Omgi deg med folk du stoler på. I forhold til barnet spiller det litt rolle hvor gammel hen er. For mellomtrinnet og opp tror jeg at jeg ville spurt direkte om far pratet om meg. Det vil være en vanskelig situasjon for barnet å stå i en sånn konflikt, så kan uansett være lurt å la barnet lufte litt hos deg. (Men prøv å ikke snakke dårlig om far, men støtt barnet i sin opplevelse). Anonymkode: e837f...82d Barnet er såpass liten at det lett blir påvirket. Det har vært en del uttalelser fra barnet som er helt virkelighetsfjernt og som kommer fra de. Sånn ellers sier ikke barnet noe om far/stemor og jeg nevner det ikke. Spør hvordan hen har hatt det og lar hen fortelle selv om det er noe. Barnet er mellom 5 og 8år. De gangene barnet har snakket om noe, har det vært i konspirasjonsteorier kategori, hvor jeg da har rettledet og forklart hvorfor det ikke stemmer. Jeg har aldri snakket dårlig om far til barnet. Hverken nå eller tidligere. Jeg vet hvor skadelig det kan være for et barn, da hen er glad i begge to. Det er jo litt derfor jeg er redd for hva som blir sagt hos de, for det å snakke stygt om meg går ut over barnet. Anonymkode: cf5c0...5c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå