AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Del Skrevet 14. mars 2024 Jeg har strikket en babysokk som ble litt trang i åpningen, den er ikke elastisk der da det er strikket kant. Resten av sokken ble vellykket. Finnes det noen mulighet for å utvide kanten litt? Babyer har jo gjerne litt tjukke legger, men det er synd om jeg må lage hele på nytt. Dersom jeg må lage hele på nytt, vil resultatet bli like fint når garnet har blitt krøllete fra første forsøk? Takk på forhånd 😊 Anonymkode: c268a...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har strikket en babysokk som ble litt trang i åpningen, den er ikke elastisk der da det er strikket kant. Resten av sokken ble vellykket. Finnes det noen mulighet for å utvide kanten litt? Babyer har jo gjerne litt tjukke legger, men det er synd om jeg må lage hele på nytt. Dersom jeg må lage hele på nytt, vil resultatet bli like fint når garnet har blitt krøllete fra første forsøk? Takk på forhånd 😊 Anonymkode: c268a...543 du kan vel gi den strømpen til en dukke og strikke med nytt garn vel? Anonymkode: 4cf22...404 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): du kan vel gi den strømpen til en dukke og strikke med nytt garn vel? Anonymkode: 4cf22...404 Hm, ja. Nå har jeg ingen barn eller dukker i hus, men kanskje jenta til ei venninne vil ha den. Men jeg skulle gjerne fått «reddet» den til min egen lille i magen 🥰 Anonymkode: c268a...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 14. mars 2024 #4 Del Skrevet 14. mars 2024 Plukk opp maskene på pinner på raden under der det er for stramt. Så klipper du av øverste rad og rekker opp ned til der du har tatt opp. Så strikker du opp igjen. Bare pass på å være forsiktig når du feller av, så du feller av løst og det ikke blir en ny, stram kant. På neste sokk, så ha en ekstra strikkepinne som du legger opp rundt. For det ble nok trangt fordi du la opp for stramt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #5 Del Skrevet 14. mars 2024 Hulderen skrev (1 time siden): Plukk opp maskene på pinner på raden under der det er for stramt. Så klipper du av øverste rad og rekker opp ned til der du har tatt opp. Så strikker du opp igjen. Bare pass på å være forsiktig når du feller av, så du feller av løst og det ikke blir en ny, stram kant. På neste sokk, så ha en ekstra strikkepinne som du legger opp rundt. For det ble nok trangt fordi du la opp for stramt. Tusen hjertelig takk! 😊 Anonymkode: c268a...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå