AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Hadde en artig opplevelse i går da jeg snakket med en mann i jobbsammenheng (ikke kollega, men jobber midlertidig på felles prosjekt). Vi snakket om smarte kvinner, pene kvinner og så videre. Jeg er ikke veldig pen, men er ganske smart. Så da sa jeg at det finnes smarte kvinner, pene kvinner og begge deler, og de kvinnene som ikke var heldig med utseendet ofte tar det igjen på selvutvikling og dyrking av sine andre kvaliteter. Da svarte denne mannen "ja, men du ser jo sånn OK ut". Altså, gutter. Når dere står foran en mindre pen dame og ikke får dere til å si at hun er "søt", "fin" og lignende, så hold kjeft. "Sånn OK" betyr rett og slett "stygg". Og det kan dere spare dere for å si. Særlig når kvinnen ikke spør hva dere synes om utseendet hennes. Anonymkode: bacb5...541 3 2 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Wow. Han var ikke spesielt fintfølende. Hva svarte du? Anonymkode: b939e...1eb 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 ... og du svarte ikke "Ja takk for det. Og hva er det du er god på?" Anonymkode: b61d3...ce2 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 Tips til deg: Styr unna sånne hjernedøde «samtaler». Fisket du etter komplimenter? Anonymkode: a5521...83e 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #5 Skrevet 14. mars 2024 Jeg er fra Sørlandet, og sånn ok betyr sånn passe bra, litt mer positivt enn negativt. Jeg er altså helt enig i at det var helt unødvendig, men synes ikke du bør tolke det som stygg. Anonymkode: 4be00...6c0 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #6 Skrevet 14. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er fra Sørlandet, og sånn ok betyr sånn passe bra, litt mer positivt enn negativt. Jeg er altså helt enig i at det var helt unødvendig, men synes ikke du bør tolke det som stygg. Anonymkode: 4be00...6c0 Sjenerte menn bruker ikke kraftutrykk. Dette kan ha vært "max pen" på hans skala. Husk også at mange menn vegrer seg for å si til kvinner de ikke kjenner godt at "Fy faen du er smellvakker!" Det blir HR-sak før du rekker å sette punktum. Anonymkode: b61d3...ce2 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #7 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hadde en artig opplevelse i går da jeg snakket med en mann i jobbsammenheng (ikke kollega, men jobber midlertidig på felles prosjekt). Vi snakket om smarte kvinner, pene kvinner og så videre. Jeg er ikke veldig pen, men er ganske smart. Så da sa jeg at det finnes smarte kvinner, pene kvinner og begge deler, og de kvinnene som ikke var heldig med utseendet ofte tar det igjen på selvutvikling og dyrking av sine andre kvaliteter. Da svarte denne mannen "ja, men du ser jo sånn OK ut". Altså, gutter. Når dere står foran en mindre pen dame og ikke får dere til å si at hun er "søt", "fin" og lignende, så hold kjeft. "Sånn OK" betyr rett og slett "stygg". Og det kan dere spare dere for å si. Særlig når kvinnen ikke spør hva dere synes om utseendet hennes. Anonymkode: bacb5...541 Mest sannsynlig er han redd for #metoo og/eller #villebarepratelitt. Anonymkode: 9af86...f07 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #8 Skrevet 14. mars 2024 Etter alle hashtaggene forstår jeg han at han egentlig ikke ville si noe mer. Anonymkode: eda28...8ce
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #9 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): "Sånn OK" betyr rett og slett "stygg". Jeg synes sånn ok ut betyr at du ser ganske greit fin ut. Tenker at det faktisk var et lite kompliment i den kommentaren jeg. Anonymkode: 72c31...07a 5 1
imagineme Skrevet 14. mars 2024 #11 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn er enkle. Anonymkode: 5f76b...228 Konstruktivt menneske du 👍
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 Ærlighet varer ikke lengst, nei. Hørtes ikke ut som et særlig smart samtaletema i utgangspunktet. Anonymkode: d6584...7ce 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Skrevet 14. mars 2024 Sikkert autist som ikke forstår hva som kan såre andre. Anonymkode: a7a06...b36 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #14 Skrevet 14. mars 2024 Det at du i det hele tatt hadde en slik samtale med en kollega tenker jeg plasserer dere på sånn cirka samme nivå hva sosial intelligens angår. Siden jeg har lederstilling blir vi jevnlig kurset i bevisstgjøring rundt seksuell trakassering. Karakteristikker som "søt", "fin" og lignende hører ikke hjemme på arbeidsplassen. Anonymkode: ab6c9...574 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Skrevet 14. mars 2024 Og hvorfor pratet du om dette samtale emnet med en du jobber med i utgangspunktet? Anonymkode: f35df...1c4 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #16 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sikkert autist som ikke forstår hva som kan såre andre. Anonymkode: a7a06...b36 Fordi absolutt ingen andre kan lire av seg en mindre gjennomtenkt kommentar, noen sinne? Hva slags diagnose(r) har du, som mener du må sette en diagnose på andre? Anonymkode: 77da5...8de
Maleficenta Skrevet 14. mars 2024 #17 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg synes sånn ok ut betyr at du ser ganske greit fin ut. Tenker at det faktisk var et lite kompliment i den kommentaren jeg. Anonymkode: 72c31...07a Greit fin er ikke et kompliment 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #18 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi absolutt ingen andre kan lire av seg en mindre gjennomtenkt kommentar, noen sinne? Hva slags diagnose(r) har du, som mener du må sette en diagnose på andre? Anonymkode: 77da5...8de Kan godt være jeg har en diagnose eller flere, men har aldri blitt utredet. Tror egentlig jeg fremstår som ganske normal, basert på tilbakemeldinger fra andre, men hvem vet. Nå sa jeg ikke at "dette er en autist", jeg bare sier at det kan være det. Jeg vet det jo ikke, for jeg kjenner jo ikke vedkommende, men det gjør ikke du heller, så du kan ikke utelukke det. Hvorfor sier jeg det? Fordi jeg vet at mangel på kognitiv empati er en del av den diagnosen + at jeg var sammen med en autistisk mann i 3 år (ikke diagnostisert av meg), og dette var en av de tingene vi slet mest med. Hans ærlige og brutale utsagn om mitt bl.a. utseende, der han i øyeblikket ikke klarte å koble at jeg kunne bli litt lei meg, men sa at han forsto det etterpå. Men han måtte alltid forklares hvorfor, forsto det ikke selv. For andre fremsto han som ufølsom, mens han egentlig var veldig snill. Det kan selvfølgelig bare være en generelt ufølsom person også, men det vet ikke verken du eller jeg. Anonymkode: a7a06...b36
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #19 Skrevet 14. mars 2024 Det er ikke noe lurt å ha slike samtaler om du ikke liker ditt eget. Syns ikke det er noe bedre når du hører på noen at det sitter langt inne for dem å si at du er fin. Sånn skikkelig nølende i tonen og nedlatende medfølende. Da kunne de holdt tilbake det komplimentet, for det er jo ikke et genuint et. (Ba ikke om det) bedre å høre et genuint ok, da føler du deg kanskje i det minste normal? Eller følte du deg ikke normal da? Eller spørrende til at en mann har tatt kontakt. Åh, er du sikker på at han ikke sende deg en melding ved en feiltagelse? Og med tvil og nok en gang denne medfølelsen i tonen. (Snakk om en vi gikk på skole med, vanlig utsende på fyren) Anonymkode: 177a5...f1c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #20 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan godt være jeg har en diagnose eller flere, men har aldri blitt utredet. Tror egentlig jeg fremstår som ganske normal, basert på tilbakemeldinger fra andre, men hvem vet. Nå sa jeg ikke at "dette er en autist", jeg bare sier at det kan være det. Jeg vet det jo ikke, for jeg kjenner jo ikke vedkommende, men det gjør ikke du heller, så du kan ikke utelukke det. Hvorfor sier jeg det? Fordi jeg vet at mangel på kognitiv empati er en del av den diagnosen + at jeg var sammen med en autistisk mann i 3 år (ikke diagnostisert av meg), og dette var en av de tingene vi slet mest med. Hans ærlige og brutale utsagn om mitt bl.a. utseende, der han i øyeblikket ikke klarte å koble at jeg kunne bli litt lei meg, men sa at han forsto det etterpå. Men han måtte alltid forklares hvorfor, forsto det ikke selv. For andre fremsto han som ufølsom, mens han egentlig var veldig snill. Det kan selvfølgelig bare være en generelt ufølsom person også, men det vet ikke verken du eller jeg. Anonymkode: a7a06...b36 Du kom med en relativt bastant teori: Sitat Sikkert autist som ikke forstår hva som kan såre andre Jeg har møtt på mange mennesker i mitt liv som plumper ut med klønete bemerkninger, helt uten at de hverken har autisme eller er ufølsomme eller slemme personer på generell basis. Anonymkode: 77da5...8de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå