Gå til innhold

Skattemelding og tap i forbindelse med aksjer/krypto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tapte mye penger ett år, og solgte alt/tok ut alle pengene i februar året etter. Problemet er at jeg ikke hadde skatt det året jeg tok ut pengene, og dermed ikke får trukket fra noe på skatten.

Er det noe jeg kan gjøre med det? For det er vel når jeg tar det ut og faktisk mister "verdien" at jeg får trekke det fra på skatt? Synes dette er vanskelig å forstå helt, har skatt både året før og året etter - men vet ikke om jeg kan få trukket det av da?

Anonymkode: fc54f...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei!

Tapte mye penger ett år, og solgte alt/tok ut alle pengene i februar året etter. Problemet er at jeg ikke hadde skatt det året jeg tok ut pengene, og dermed ikke får trukket fra noe på skatten.

Er det noe jeg kan gjøre med det? For det er vel når jeg tar det ut og faktisk mister "verdien" at jeg får trekke det fra på skatt? Synes dette er vanskelig å forstå helt, har skatt både året før og året etter - men vet ikke om jeg kan få trukket det av da?

Hvis tapet var høyt og du hadde lavt personfradrag så kan du framføre tapet til året etter. (Fremførbart underskudd)

Personfradrag kan ikke framføres og trekkes av sist. 

AnonymBruker
Skrevet
HW1 skrev (8 minutter siden):

Hvis tapet var høyt og du hadde lavt personfradrag så kan du framføre tapet til året etter. (Fremførbart underskudd)

Personfradrag kan ikke framføres og trekkes av sist. 

Hva betyr personfradrag? 🫠 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr personfradrag? 🫠 

Det er ett fradrag i alminnelig inntekt(ikke i personinntekt) du får fordi du er en  person som bor i Norge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...