AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Jeg er sammen med en fyr som har master i økonomi og er veldig glad i tall. Ikke minst er han veldig opphengt i penger og snakker mye om det. Han tjener godt nok og har små prosjekter på siden i tillegg som gjør at det blir mye prat om penger. Jeg synes ikke det er så attraktivt med en som er så opphengt i det. Får liksom litt avsmak av det på en måte. Var tidligere gift med en som var gjerrig av seg og som også var opptatt av hvor mye ting koster og føler det ødelegger moroa å alltid tenke snakke om hva middagen ute kostet eller tilbud eller hvor mye man bruker eller tjener konstant. Jeg trives mest med folk som er økonomiske av seg men også avslappet rundt det. Skjønner at man er i økonomisk rare tider og sier ikke man skal ha stor forbruk eller ta seg av meg økonomisk. Men er man på ferie trenger man ikke etter å ha spist middag regne på hvor dyrt det hadde blitt i Oslo, bare nyt stunden liksom. Han er glad i å reise og bruker jo penger. Jeg bare orker ikke mer av all praten om penger. Man må jo ikke kommentere all bruk eller inntjening av penger. Det føles litt smålig og jeg får litt avsmak av det. Har tatt det opp tidligere med han og han skulle slutte med det, men ser jo at det funket dårlig. Anonymkode: 4a48c...3ad 2 1
imagineme Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Da tar du det opp igjen og sier at du får avsmak av hvordan han konstant snakker om penger. Forklar han også at du synes det er veldig fint at han er økonomisk av seg, men at han ikke trenger å prate om det. Det er egentlig ikke verre enn det. Hvis han ikke forstår det, så setter du ned foten og går. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 Hvorfor ble du sammen med han da? Anonymkode: a2978...930
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 Var det noe du ønsket tilbakemelding på, eller er du en av de som føler behov for å ventilere.... Anonymkode: 72a24...c8d 1 1
Kålrota Skrevet 14. mars 2024 #5 Skrevet 14. mars 2024 Hvis både eks og nåværende kjæreste snakker mye med deg om økonomi, kan det tenkes at du har noe å lære? Jeg synes kjæresten din høres fornuftig ut. 2
Mt3 Skrevet 14. mars 2024 #6 Skrevet 14. mars 2024 Da er det vel bare opp til deg å bestemme om du kan lære deg til å leve med hans konstante utregninger og prat om økonomi, eller om du vil prøve å finne en ny kjæreste som er økonomisk av seg uten at det er så mye snakk om det.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #7 Skrevet 14. mars 2024 imagineme skrev (31 minutter siden): Da tar du det opp igjen og sier at du får avsmak av hvordan han konstant snakker om penger. Forklar han også at du synes det er veldig fint at han er økonomisk av seg, men at han ikke trenger å prate om det. Det er egentlig ikke verre enn det. Hvis han ikke forstår det, så setter du ned foten og går. Ja tror nok det er veien å gå. Jeg får nevne det igjen og om det fortsetter så må jeg vel bare tenke at man ikke kan forandre på folk. Leve med det eller gå fra han. Anonymkode: 4a48c...3ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #8 Skrevet 14. mars 2024 Kålrota skrev (27 minutter siden): Hvis både eks og nåværende kjæreste snakker mye med deg om økonomi, kan det tenkes at du har noe å lære? Jeg synes kjæresten din høres fornuftig ut. Fornuftig er han sikkert. Men det er lite sjarmerende med folk som er opphengt i penger. Penger er ikke alt. Jeg bruker penger på det jeg vet jeg har råd til og trenger derfor ikke kommentere hva det kostet meg alltid og heller bare nyte opplevelsen. Anonymkode: 4a48c...3ad 2
Million Skrevet 14. mars 2024 #9 Skrevet 14. mars 2024 Det høres jo egentlig ut som om dere ikke er helt "kompatible". Dere har totalt ulike interesser. Han har utdannet seg innen feltet og er opptatt av det både privat og på jobb, det virker som hans store interesse her i livet. Da går det jo dårlig at du nærmest vil forby han å snakke om sin store interesse. Du interesserer deg ikke for dette temaet i det hele tatt. Kanskje dere burde gå skilte veier. Det virker ikke som dere passer sammen, rett og slett. Hans ideelle partner vil nok være en som er utdannet innen samme felt som han, noe med økonomi, og som også interesserer seg for det. De ville nok hatt mange og lange, gode samtaler om temaet som interesserer dem begge. Finn deg en som er mer lik deg selv. Det holder bedre i lengden. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #10 Skrevet 14. mars 2024 Million skrev (1 minutt siden): Det høres jo egentlig ut som om dere ikke er helt "kompatible". Dere har totalt ulike interesser. Han har utdannet seg innen feltet og er opptatt av det både privat og på jobb, det virker som hans store interesse her i livet. Da går det jo dårlig at du nærmest vil forby han å snakke om sin store interesse. Du interesserer deg ikke for dette temaet i det hele tatt. Kanskje dere burde gå skilte veier. Det virker ikke som dere passer sammen, rett og slett. Hans ideelle partner vil nok være en som er utdannet innen samme felt som han, noe med økonomi, og som også interesserer seg for det. De ville nok hatt mange og lange, gode samtaler om temaet som interesserer dem begge. Finn deg en som er mer lik deg selv. Det holder bedre i lengden. Ja, jeg tror du har et godt poeng og sikkert mye sannhet i det. Jeg har snakket med han om dette og hvorfor han ikke velger å date en med mer like interesser og han sier at det har han gjort og det var ikke noe for han, da er det ofte mer like interesser på papiret men lite kjemi å bygge en romantisk relasjon på. Men han bør kanskje fortsette å lete. jeg liker menn som har orden på økonomi og økonomisk sans, men trodde ikke det skulle bli så stor del av hverdagen. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge(under et år). Er jo ofte da man begynner å se tydelig hvordan en person er. Anonymkode: 4a48c...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #11 Skrevet 14. mars 2024 Privatøkonomi er jo kjempemorsomt. Jeg elsker å spare, investere og føre regnskap og se hvordan pengene mine vokser. Samboeren min bryr seg ikke om økonomi. Han er såre fornøyd med å overlate alle felles økonomiske disposisjoner til meg. Jeg prøver å ikke snakke økonomi hele tiden da, men greier ikke alltid dy meg...😂 Anonymkode: 1b044...c5d
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Privatøkonomi er jo kjempemorsomt. Jeg elsker å spare, investere og føre regnskap og se hvordan pengene mine vokser. Samboeren min bryr seg ikke om økonomi. Han er såre fornøyd med å overlate alle felles økonomiske disposisjoner til meg. Jeg prøver å ikke snakke økonomi hele tiden da, men greier ikke alltid dy meg...😂 Anonymkode: 1b044...c5d Men tar du opp regnestykket hver gang dere er på reise eller ute å spiser eller på noe aktivitet? Jeg personlig synes det ødelegger stemningen og er litt smålig. Anonymkode: 4a48c...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Skrevet 14. mars 2024 Sånn hadde jeg fått «mark» av. Så usjarmerende og ikke minst kjedelig. Anonymkode: 74662...ad7 2
Lt.Dan Skrevet 14. mars 2024 #14 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ble du sammen med han da? Anonymkode: a2978...930 Penga såklart!🤣
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Skrevet 14. mars 2024 Lt.Dan skrev (4 minutter siden): Penga såklart!🤣 Der tar du feil, vi bor ikke sammen og det vi bruker sammen av penger gjøres 50/50. Jeg har ikke behov for hans penger. Jeg bare ønsker ikke snakke så mye om det. Reiser vi på ferie betaler vi halvpart av alt, han regner med glede ut hvem som har brukt hva også vippser man hverandre utifra det på slutten. Har vært i forhold med spandable menn også, så jeg vet de finnes. Men det er ikke hoved interessen min i en kjæreste. Anonymkode: 4a48c...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #16 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sånn hadde jeg fått «mark» av. Så usjarmerende og ikke minst kjedelig. Anonymkode: 74662...ad7 Ja, men der er vi da like. Og derfor det plager meg. Jeg vil jo ikke føle det sånn, men. Anonymkode: 4a48c...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #17 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ble du sammen med han da? Anonymkode: a2978...930 Det kom mer frem etterhvert, vi falt for hverandre og ble sammen innen en måned etter vi møttes. Nå når det nærmer seg et år ser man flere sider enn i starten. Men så er det mye fint med han også, men langt ifra perfekt såklart. Så er vel i en periode hvor jeg må føle litt på hva kan man leve med og hva ikke utifra totalen. Anonymkode: 4a48c...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #18 Skrevet 14. mars 2024 Kålrota skrev (1 time siden): Hvis både eks og nåværende kjæreste snakker mye med deg om økonomi, kan det tenkes at du har noe å lære? Jeg synes kjæresten din høres fornuftig ut. Er vel mer at de begge minner meg veldig om hverandre, litt samme typen. Har andre ekser som ikke snakket om det i det hele tatt selv om de hadde god og orden i økonomien sin😉 Anonymkode: 4a48c...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #19 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ble du sammen med han da? Anonymkode: a2978...930 Må du gi deg, tror du menn bryr seg om en tiendedel av alt kvinner gnåler om? Om menn skulle dumpet madamen hver gang hun snakker om noe dritt som for eksempel tolkning av hvorfor venninnen hennes kjøpte samme sko som hun så hadde det eksistert 0% heterofile par i verden. Anonymkode: 5543c...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå