AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #1 Skrevet 14. mars 2024 Jeg mener selv jeg har ganske stor toleranse for andre mennesker i denne verden. Og jeg forstår at man ikke er alene i en kinosal. Men forrige helg var nok min aller verste kinoopplevelse noen gang. En familie med 4 voksne og 1 barn kom og satt seg ved siden av oss. Barnet var 10-11 år gammelt, og satt seg ved siden av meg, med de andre 4 voksne på andre siden. Dette barnet presterte under hele filmen å gynge frem og tilbake i setet, le og knise høylytt på upassende øyeblikk i filmen (feks når noen ble skutt eller kysset), han satt beina sine oppå stolryggen foran (satt ikke folk der), ristet i setet foran så hele raden bevegde seg. I tillegg til å pille seg i nesen hvert 3 sekund som om det sto om livet (fikk faktisk helt sjokk når jeg så hva han faktisk dreiv med...). Prøvde å lage mest mulig lyd når han drakk av drikkeflasken sin med en tut som lagde mye lyd... Helt tydelig at han kjedet seg gjennom store deler av filmen, og hadde enorme problemer med å sitte stille i mer enn 5 sekunder. En av de voksne ga beskjed kun 2 ganger, og kun når han ristet i seteraden foran. Hva tenker foreldre når de plasserer en sånn unge ved siden av fremmede mennesker i en kinosal? Har de ingen respekt for at andre også har betalt for å se en film, som i dette tilfellet, ble nesten umulig å få med seg? Hvorfor i alle dager plasseres ikke denne ungen mellom de andre voksne, så de kan ha bedre kontroll på han, og så han ikke hadde forstyrret andre i salen?? Gir slike foreldre bare faen i alle andre enn seg selv? Jeg håper en av de voksne som var i denne familien, er på kvinneguiden og ser innlegget, og skammer seg nå! Anonymkode: adc72...f54 20 4 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #2 Skrevet 14. mars 2024 Du får si fra at du blir plaget. Er det noe jeg husker som barn var det tilsnakk fra fremmede mennesker. Jeg respekterte de mer enn foreldrene mine 😂 Anonymkode: 703b1...ee6 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #3 Skrevet 14. mars 2024 Du mener du er tolerant men sier barn er ekle fordi de ikke lever opp til dine forventninger, det er ikke å være tolerant. Anonymkode: f5284...675 7 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #4 Skrevet 14. mars 2024 Mye her er ikke noe å kritisere. At en unge drikker, vrir på seg, sitter ved siden av fremmed, ler av scener du ikke synes er morsomme. Det må du akseptere. Jeg har barn i samme alder, og jeg sier fra at beina opp på setet foran med sko ikke er greit, uansett om det sitter noen der. Sparking i setet foran er ikke greit. Å strekke armene i været så de bak ser dårligere er ikke greit. Og pilling i nese, men mine gjør ikke det konstant heldigvis. Anonymkode: f119d...ffd 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #5 Skrevet 14. mars 2024 Når man går på kino på en barnefilm må man akseptere at det er barn til stede og barn som kanskje ikke kan sitte helt musestille gjennom en hel film. Virker ikke som du var så veldig interessert i filmen du heller når du fikk med deg (i mørket!) at han pillet seg i nesen hvert tredje sekund. Du sier du er tolerant, men det er tydelig at du ikke har et eneste gram toleranse i kroppen din overhodet. Jeg håper du ser dette innlegget og skammer deg! Anonymkode: 88599...147 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #6 Skrevet 14. mars 2024 Noe av oppførselen er ikke grei, men høres ut som om du forventer at et barn skal oppføre seg som en voksen. Anonymkode: 6eba8...e64 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #7 Skrevet 14. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Noe av oppførselen er ikke grei, men høres ut som om du forventer at et barn skal oppføre seg som en voksen. Anonymkode: 6eba8...e64 Forventer at de voksne som passer på barnet gjør noe med det. Jeg hadde nok reist meg og gått hadde jeg vært TS. Slengt en kommentar til de voksne i gruppa om at hele opplevelsen ble ødelagt av drittungen deres. Anonymkode: b048c...de3 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #8 Skrevet 14. mars 2024 Det er nok best for deg å gå på filmer med 16 eller 18 års aldersgrense,for å unngå barn på kino. Anonymkode: 2ffe5...7a7 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #9 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du mener du er tolerant men sier barn er ekle fordi de ikke lever opp til dine forventninger, det er ikke å være tolerant. Anonymkode: f5284...675 👏 Anonymkode: d3667...5d1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #10 Skrevet 14. mars 2024 Jeg liker heller ikke å sitte med barn på kino. Dette løser jeg ved å ikke se barnefilmer på kino. Anonymkode: 99564...89b 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #11 Skrevet 14. mars 2024 Jeg blir litt overrasket over svarene her. Skal man virkelig ikke forvente at et barn på ca 10 år kan oppføre seg på kino? Dette er ikke et lite barn! Det er jo mulig at det var diagnoser inne i bildet, men da bør jo de voksne som er med barnet sette seg på begge sider av barnet, og ha vett til å ta med barnet ut hvis det ikke går bra likevel. Å ta med barnet ut hvis det forstyrrer andre, gjelder jo uansett. Jeg hadde nok sagt tydelig fra hvis jeg var ts. Når det er sagt, så kunne ts med fordel utelatt ordet "ekle" i overskriften sin.. Anonymkode: ce306...098 20 1 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 Høres muligens ut som et barn med diagnose? Har barn i samme aldersgruppe og de er kommet så langt i utviklingen de fleste at de vet de ikke oppfører seg slik på kino. Lurt å huske på at en ikke vet hele historien når en treffer folk tilfeldig ute. Om ikke diagnose er det mer synd på barnet som ikke har oppegående foreldre som lærer han hvordan oppføre seg i samfunnet. Anonymkode: 69c02...76e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir litt overrasket over svarene her. Skal man virkelig ikke forvente at et barn på ca 10 år kan oppføre seg på kino? Dette er ikke et lite barn! Det er jo mulig at det var diagnoser inne i bildet, men da bør jo de voksne som er med barnet sette seg på begge sider av barnet, og ha vett til å ta med barnet ut hvis det ikke går bra likevel. Å ta med barnet ut hvis det forstyrrer andre, gjelder jo uansett. Jeg hadde nok sagt tydelig fra hvis jeg var ts. Når det er sagt, så kunne ts med fordel utelatt ordet "ekle" i overskriften sin.. Anonymkode: ce306...098 Helt enig med deg!! Blir helt satt ut av svarene her! Tenker det forteller endel om hvorfor det er økende problemer på skolene landet rundt. Jeg har selv to gutter med autisme og adhd. Hadde reist meg opp, tatt med barnet og gått hjem om en av de oppførte seg sånn! Endel av ansvaret vi foreldre har er å lære barna våre akseptabel adferd og oppførsel på forskjellige arenaer. Det gjelder med og uten diagnoser! Anonymkode: efc33...c44 25 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #14 Skrevet 14. mars 2024 Jeg som forelder ville fått barnet til å ta ned beina og la nesa være, men hvis det har ekstra lopper i blodet er det vanskelig å sitte stille. Resten synes jeg ikke var så ille. Jeg tror du kunne fått med deg mer av filmen (og oppdratt både foreldre og barn litt) ved å si til de voksne at du blir så forstyrret at du lurer på om de kan være så snill å bytte plasser slik at barnet kommer mellom dem. Anonymkode: e66fa...5bc
Momma Skrevet 14. mars 2024 #15 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg!! Blir helt satt ut av svarene her! Tenker det forteller endel om hvorfor det er økende problemer på skolene landet rundt. Jeg har selv to gutter med autisme og adhd. Hadde reist meg opp, tatt med barnet og gått hjem om en av de oppførte seg sånn! Endel av ansvaret vi foreldre har er å lære barna våre akseptabel adferd og oppførsel på forskjellige arenaer. Det gjelder med og uten diagnoser! Anonymkode: efc33...c44 Kred til deg! 👍 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #16 Skrevet 14. mars 2024 Hva gjorde denne ungen på en film hvor folk blir skutt? Kan ikke ha vært en barnefilm akkurat? Anonymkode: 14510...ff5 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #17 Skrevet 14. mars 2024 Irriterende med folk som forstyrrer, uavhengig av alder.. Synes personlig at tenåringsgjenger er verst. Hvis det var ledig plass foran hadde jeg nok flyttet meg... Anonymkode: a93d9...09e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #18 Skrevet 14. mars 2024 Jeg forventer at mine barn på 8 og 10 år oppfører seg mer "voksent" i en kinosal enn andre steder. Det samme gjelder på restaurant. Oppfører de seg ikke, så er det ut med seg. Jeg er ikke tolerant overfor egne barn, og jeg synes TS har et godt poeng. Litt lopper i blodet går bra, men ungen skal være stille og prøve å holde seg i ro. Blir det for urolig og forstyrrende for andre, så drar vi. Unger med mark i ræva har ikke noe på kino å gjøre. Da finner man på noe annet. De voksne burde burde plassert ham mellom som en minste ting, og folk (barn som voksne) er jæ***** ekle om de peller i nesa. Anonymkode: 0dd7d...454 14 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #19 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Når man går på kino på en barnefilm må man akseptere at det er barn til stede og barn som kanskje ikke kan sitte helt musestille gjennom en hel film. Virker ikke som du var så veldig interessert i filmen du heller når du fikk med deg (i mørket!) at han pillet seg i nesen hvert tredje sekund. Du sier du er tolerant, men det er tydelig at du ikke har et eneste gram toleranse i kroppen din overhodet. Jeg håper du ser dette innlegget og skammer deg! Anonymkode: 88599...147 Er det mye skyting og kyssing i barnefilmer? Spør helt oppriktig nå, siden flere i tråden gikk rett i at det var en barnefilm de så. Anonymkode: 1ea9a...454 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #20 Skrevet 14. mars 2024 Men filmen var bra? Anonymkode: ea00a...c8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå