Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

rentepapirer gir god og pålitileg avkasting disse dager kom med motargmententer

Videoannonse
Annonse
Skrevet
grinchen skrev (56 minutter siden):

Du har allerede kommet med det største motargumentet selv. Jeg har markert det tjukk i sitatet.

Min strategi er å ikke måtte følge med så mye. Jeg ønsker ikke å ta stilling til nåtiden eller fremtiden for en asset. Det er lite spennende for meg som en langsiktig investor. Jeg ønsker å bruke tid på andre ting.

Derfor er rentepapirer ikke spennende. En global indeksfond (aksjer) med lave kostnader virker mer spennende for formålet.

Om du vil spare kortsiktig eller med maks sikkerhet, så ville jeg trukket frem sparekontoen. Rett og slett fordi det er enkelt. 

Så hva er formålet ditt? Hva er strategien din? Det er svaret på disse spørsmålene som avgjør om rentepapirer er et pålitelig valg for deg eller ikke.

Schmuhu

Skrevet

Målet mitt er bare å tjene penger

Skrevet
grinchen skrev (6 timer siden):

Renter på sparekonto gir nesten like bra avkastning og mye lavere risiko.(Gitt at du holder det under 2 millioner per bank)

AnonymBruker
Skrevet
HW1 skrev (10 minutter siden):

Renter på sparekonto gir nesten like bra avkastning og mye lavere risiko.(Gitt at du holder det under 2 millioner per bank)

Jeg har investert i to obligasjonslån med snittrente på 15 %. Har ikke hørt om sparekontoer med rente i nærheten av dette en gang.

Anonymkode: aee3e...27d

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har investert i to obligasjonslån med snittrente på 15 %. Har ikke hørt om sparekontoer med rente i nærheten av dette en gang.

Så du er high yield?

Schmuhu

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min påstand er at når du har tatt større risiko enn om du hadde investert i global indeks. 

Du er ikke i nærheten av å ha samme risiko som sparekonto. 

Normale år går bra. Kriseår med den typen obligasjoner kan være ekstremt stygge. 

Og merk at High Yield obligasjoner har høy risiko for å krasje samtidig ved ekstreme hendelser. Så du kan ikke diversifisere deg bort fra klassens risiko.  (Finanskrise,krig, ol)

High Yield skal bli bedre enn aksjemarkedet i litt dårlige år. De taper mot aksjer i år hvor det går bra. Og de taper i år hvor det går veldig dårlig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...