AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #61 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var ikke det ts spurte om. Anonymkode: 53752...219 Jo Anonymkode: 517c0...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #62 Del Skrevet 14. mars 2024 Rosa Dartle skrev (5 timer siden): Vi gir påskekurv med påskegave i. Jeg vokste opp med det på 80-tallet. Vi hadde en rolig påske hjemme eller på hytta, og det var koselig med litt blader, noe hobbygreier og kryssord i påskekurven. Samme her- kurv med litt hoster og litt aktivisering på hytta- blad/ bok og litt hobbygreier, så kobler alle av Anonymkode: 64e41...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #63 Del Skrevet 14. mars 2024 Her så har de altid fått 1 lite egg fra farmor og farfar. Og det har nå holdt, det har de da fått på påskeaften Aldri tenkt gaver eller noe til påske Anonymkode: 54f7d...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #64 Del Skrevet 14. mars 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Aldri hørt om påskegave. Håper ikke det er noe nytt handelsstanden forsøker å dytte på oss. Anonymkode: 082cc...db1 Jeg fikk påskegave på 80- og 90-tallet 😊 Fikk av min bestemor. Hun ga meg gaver i en hver mulig anledning 😄 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hva i all verden er en påskegave? Gaver er til jul og bursdag, til påske er det påskeegg. Anonymkode: f2586...d06 20 minutter siden, AnonymBruker said: Aldri hørt om påskegave, kan noen forklare hva det er? Er det slik noen nevner med en "påskekurv" med kryssord og snop, eller noe mer? Anonymkode: fc772...93e Jeg fikk som sagt alltid påskegave som barn. Som regel var vi på hytta i påsken og som regel var påskegaven noe som passet å ha på hytta. Feks en bok vi kunne lese, leker, tegnesaker, oppgavehefte og slikt. Pakket inn i vårlig eller gult papir 😄 Iblant fikk vi klær også husker jeg. Da jeg ble eldre (15-25) fikk jeg bare påskeegg av mamma men da var det ofte annet enn godteri oppi, feks sminke, sokker, hårpynt 😊 Anonymkode: a50a6...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 14. mars 2024 #65 Del Skrevet 14. mars 2024 Jeg gir i år påske egg til sønnen min som jeg alltid gjør (17)men i år skal jeg også gi til niesa mi(2) ❤️🥰👌 Syns det er koslig tradisjon kommer til å gi til sønnen min sikkert resten av livet om han ikke plutselig skulle si han ikke ønsker det 🤭 Både jeg og min søster (i 30 årene begge to) får fortsatt julestrømpe av mamma til jul❤️ Alt som gir glede er en bra ting synes jeg ❤️🥰👌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #66 Del Skrevet 14. mars 2024 Jeg er snart 40 og får fremdeles påskeegg av mamma... Også vil jeg nevne at jeg heller aldri har hørt om påskegave. Anonymkode: 224b6...159 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #67 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er deres tradisjon? Gir dere både påskeegg med godteri og påskegave? Hva skal dere gi i år? Anonymkode: 86a40...adb Påskegave?🤔 Hva feirer vi?🤔 Gir et påskegg med snop oppi til alle barna. Anonymkode: 8594d...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #68 Del Skrevet 14. mars 2024 Har pleid å gi en tegnebok, blad eller noe. Kjøper skjeldent sånn. Og da har jeg gitt det påske egg Anonymkode: e83ba...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #69 Del Skrevet 14. mars 2024 Datteren min får påskeegg med godteri fra påskeharen. Det gjemmes et passende sted, og påskeharen har tegnet et skattekart. Påskeharen får en gulrot som takk. Har ikke hørt om påskegave før. Anonymkode: 3eddf...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #70 Del Skrevet 14. mars 2024 Kjøper et lite påskeegg med snop. Pleier også å kjøpe noe hobbykit med påskepynt, men ser ikke akkurat på det som en påskegave. Har barn ibhg alder. Anonymkode: 02d39...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #71 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri hørt om påskegave, kan noen forklare hva det er? Er det slik noen nevner med en "påskekurv" med kryssord og snop, eller noe mer? Anonymkode: fc772...93e Det er bare npen nymotens greier. Anonymkode: 17690...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 14. mars 2024 #72 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det har vi gjort mange ganger og jeg har ingen engelske aner Anonymkode: 5f417...a3a Vi har også hatt eggjakt siden 80-tallet, mener mor selv hadde vokst opp med det, og de var fra bygda 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 14. mars 2024 #73 Del Skrevet 14. mars 2024 Freyja Valkyrie skrev (14 timer siden): Påskegave??? Nå må dette gavehysteriet ta slutt. Det eneste hysteriske i denne koselige tråden er så langt deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #74 Del Skrevet 14. mars 2024 Egg med godis! Anonymkode: 637f1...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. mars 2024 #75 Del Skrevet 14. mars 2024 Har tenåringer. Påskeharen er ikke interessant. Men i fjor lagde vi påskeegg til alle, og alle gjemte ett egg hver hjemme. Det var stor stas at mor, som jo alltid er den som har full kontroll på hvor ting er og alltid finner ting som er borte, var den eneste som ikke klarte å finne sitt påskeegg... Jeg endevendte huset og lette sikkert i en time før jeg måtte krype til korset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #76 Del Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk påskegave på 80- og 90-tallet 😊 Fikk av min bestemor. Hun ga meg gaver i en hver mulig anledning 😄 Jeg fikk som sagt alltid påskegave som barn. Som regel var vi på hytta i påsken og som regel var påskegaven noe som passet å ha på hytta. Feks en bok vi kunne lese, leker, tegnesaker, oppgavehefte og slikt. Pakket inn i vårlig eller gult papir 😄 Iblant fikk vi klær også husker jeg. Da jeg ble eldre (15-25) fikk jeg bare påskeegg av mamma men da var det ofte annet enn godteri oppi, feks sminke, sokker, hårpynt 😊 Anonymkode: a50a6...dae Aha! Takk for saklig svar! ❤️ Hørtes koselig ut det da. Anonymkode: fc772...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #77 Del Skrevet 14. mars 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Påskegave?🤔 Hva feirer vi?🤔 Gir et påskegg med snop oppi til alle barna. Anonymkode: 8594d...a50 Påske! Anonymkode: a50a6...dae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #78 Del Skrevet 14. mars 2024 Ja, gir påskeegg. Men det er lite godteri i påskeegget, fordi barnet ikke er så glad i godteri, men heller noen ting. Som feks. påskeklær (sokker, votter, pannebånd), liten parfyme, spill, bamse, påskepynt, negllakk (gjerne «vårfarge»), lipsyl med solfaktor, påskeflax og lignende ting. Så vil kanskje noen si at det er påskegave istedenfor tradisjonelt påskeegg, men det bryr jeg meg i så fall lite om. Anonymkode: a29f7...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. mars 2024 #79 Del Skrevet 14. mars 2024 De får påskeegg med godteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #80 Del Skrevet 15. mars 2024 Her er det påskeegg med påfyll om det blir tomt helt til og med 1. påskedag. Egget er selvsagt av de største, så barna ikke får mindreverdighetskomplekser på skolen. Til påske i gave er det greit å oppdatere til siste iphone, da den de fikk til jul nå er utdatert. Fikk de ny til valentinsdagen, bytter vi ut ipaden i stedet. Synes det blir mye gaver, så etter påske blir det ikke nye gaver før pinsegavene. Vi har også påskekalender med 24 gaver i 500-1000 kr-klassen. Hele huset fylles med påskepynt når vi starter med kalenderen. Dyr pynt selvsagt. Og hele huset og hagen dekkes av blinkende påskelyslenker. Anonymkode: 77255...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå