Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at stortsett er svaret nei, men er det absolutt ingen sjanse ? Har noen opplevd at mannen endelig har skjerpet seg når de har fått ultimatumet om å skjerpe seg eller så er forholdet over? 

I dette tilfellet dreier deg seg om en mann som ikke tar ansvar for noe som helst. Handler ikke jeg middag blir det ikke middag, arrangerer ikke jeg å få skiftet dekk blir det ikke skiftet dekk, rydder ikke jeg bort laptopen i sofaen blir den liggende i uker, tar ikke jeg ned julepynten blir den hengende til neste år, tar ikke jeg opp brød fra fryseren så har ikke vi frokost, setter ikke jeg på plass melken etter han så blir den stående, plukker ikke jeg opp svampen som falt på gulvet så blir den liggende helt til jeg ikke orker å se på den lenger etter noen uker, slukker ikke jeg lysene og låser døren blir det stående på og åpent hele natta, kjøper ikke jeg nye sko til han så går han rundt i de med hull i osv osv

Jeg er så drittlei av å måtte ta ansvar for ALT. Har prøvd å snakke om det mange ganger før, han lover å skjerpe seg men 2 dager seinere er alt glemt. Tenker å snakke med han igjen i morgen, si at NÅ er det virkelig siste sjanse. Men er det i det hele tatt håp om at han skjerper seg? 

Anonymkode: adfe3...3cd

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, finnes ikke sjans i havet, da må det i så fall være etter du har flyttet fra han og han må lære seg å ta ansvar selv.

Liten vits i å snakke med han mer også. Blir bare dårlig stemning. Slå opp i stedet. 

Anonymkode: 8f809...20c

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, finnes ikke sjans i havet, da må det i så fall være etter du har flyttet fra han og han må lære seg å ta ansvar selv.

Liten vits i å snakke med han mer også. Blir bare dårlig stemning. Slå opp i stedet. 

Anonymkode: 8f809...20c

Jeg tror nok du har rett men likevel så er det så jævlig vanskelig å avslutte for godt 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Enten har han en diagnose, eller så gir han fullstendig f...

I ingen av tilfellene kommer han til å endre seg, i hvert fall ikke alene. Gir han f... så bryr han seg ikke og ingen endring vil skje. Om det er diagnose vil han nok trenge omfattende og langvarig behandling/terapi og samtidig parterapi for dere.

Jeg hadde ikke kastet bort år av mitt liv på en som mest trolig aldri kommer til å bli funksjonell i et forhold.

Anonymkode: ce99c...1db

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enten har han en diagnose, eller så gir han fullstendig f...

I ingen av tilfellene kommer han til å endre seg, i hvert fall ikke alene. Gir han f... så bryr han seg ikke og ingen endring vil skje. Om det er diagnose vil han nok trenge omfattende og langvarig behandling/terapi og samtidig parterapi for dere.

Jeg hadde ikke kastet bort år av mitt liv på en som mest trolig aldri kommer til å bli funksjonell i et forhold.

Vil legge til at det du beskriver er så ekstremt, ts, at jeg antar han har en eller annen diagnose.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann med de samme tendensene som du beskriver. Vi har vært sammen i 8 år, gift i 5 år og nå ei datter på 8 måneder. Det blir ikke bedre. Det blir faktisk verre. Når barnet kommer og du sitter hjemme kan jeg love deg at du må både rydde opp etter ungen men også mannebarnet.

Anonymkode: a2102...2d5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har noen opplevd at mannen endelig har skjerpet seg når de har fått ultimatumet om å skjerpe seg eller så er forholdet over? 

Jeg opplevde at han skjerpet seg etter at jeg dro fra han. 5 år etterpå så fant vi tilbake til hverandre, og har det veldig fint nå :) 

Anonymkode: 01e32...bd0

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men er det i det hele tatt håp om at han skjerper seg? 

Nei

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du må nok gå fra ham før han skjønner alvoret, så skal det være håp for dere må du gå før du avskyr ham fullstendig. Noen menn skjønner når det er for sent, så egentlig dumt at vi kvinner venter med å gå til vi er helt ferdige med mannen. 

Jeg gikk fra mannen, først da skjønte han. I motsetning til normalt hadde jeg gått før jeg ikke engang hadde noe følelser igjen. Etter 7 måneder fikk han en ny sjanse. Den har han tatt vare på. Mange år siden nå, så ikke midlertidig heller. 

Tror ikke menn skjønner at meldinger om at det går mot brudd er reelle før det skjer. De tror det er tomme ord,"mas", til det skjer. 

Anonymkode: f6960...da1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skal han?
Du gjør jo det for han.

Anonymkode: 7d918...0ad

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt er mulig. Men han må VILLE det selv. 

Anonymkode: 71eb0...9ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tilfredsstiller han seksuelt så er han villig til å forandre seg totalt over natta.

En utilfredstilt mann er en mann uten drive, tæl og mål. En som ser liten vits i å bidre hjemme. Hva er gevinsten av dette liksom? Damer tenker motsatt og ønsker å starte i andre enden. En mann som bidrar hjemme vil resultere i en fornøyd kvinne der lysten øker når overskuddet kommer er kvinnenes mantra. At de ikke lærer etter ørten år med masing.

La hans seksuelle ønsker og fantasier gå i oppfyllelse, og du vil se en ny mann som vasker toalettet med glede 2 ganger i uka.

Mann 42

Anonymkode: 75a29...15a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann har tatt til seg det jeg har sagt. Anbefaler å snakke om det, ned til minste detalj og opplyse han om hvordan han er, så mulig det finnes håp

Anonymkode: 57211...2d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du tilfredsstiller han seksuelt så er han villig til å forandre seg totalt over natta.

En utilfredstilt mann er en mann uten drive, tæl og mål. En som ser liten vits i å bidre hjemme. Hva er gevinsten av dette liksom? Damer tenker motsatt og ønsker å starte i andre enden. En mann som bidrar hjemme vil resultere i en fornøyd kvinne der lysten øker når overskuddet kommer er kvinnenes mantra. At de ikke lærer etter ørten år med masing.

La hans seksuelle ønsker og fantasier gå i oppfyllelse, og du vil se en ny mann som vasker toalettet med glede 2 ganger i uka.

Mann 42

Dette er litt ekstremt framstilt, men det er en kjerne av sannhet.

Menn som opplever å bli respektert, å bli begjært, å leve i en god relasjon prøver som regel å strekke seg for å komme partneren i møte. Fordi de føler at man har noe verdifullt i lag.

Det som skjer når forholdet gradvis går i dass er typisk en ond spiral hvor begge parter føler (ironisk nok med rette) at den andre kommer dem mindre i møte, og at det ikke er et så stort poeng å investere i partneren.

Det finnes nok mange menn som heller vil ligge på sofaen enn å vaske. Men de som er fornøyd med forholdet forstår nok at de ikke kan gjøre det de helst vil hele tiden.

Anonymkode: b3840...873

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han jobb? Hvia ja, hvordan fungerer han i jobben?

Anonymkode: 88638...627

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste måten å finne ut på om det er diagnose eller unnasluntring, er å faktisk gjøre det slutt. Hvis han sulter ihjel eller blir matforgiftet av melk som har stått i romtemperatur i dagsvis er det diagnose, hvis han tar seg sammen er det unnasluntring.

Anonymkode: d354c...c67

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp avsluttet et langt samboerskap der jeg stort sett hadde ansvaret for alt. Det ble bittelitt bedre det siste året, men det gikk så krypsakte at det ikke var liv laga. Jeg hadde mange samtaler med han de siste ni mnd, men når det er på det nivået du og jeg opplever, så skal det ekstremt mye til for å klare å endre nok! Og jeg tror det er sjanseløst uten noe terapi for å finne ut hvor problemet ligger. For det er virkelig ekstremt når man lar så mye skure og gå. Jeg vil si at han ikke kommer til å endre seg og jeg skulle ønske at jeg forsto det for 12 år siden. Jeg har mistet meg selv totalt, er utslitt!! 

Anonymkode: 97ad8...2d7

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vet at stortsett er svaret nei, men er det absolutt ingen sjanse ? Har noen opplevd at mannen endelig har skjerpet seg når de har fått ultimatumet om å skjerpe seg eller så er forholdet over? 

I dette tilfellet dreier deg seg om en mann som ikke tar ansvar for noe som helst. Handler ikke jeg middag blir det ikke middag, arrangerer ikke jeg å få skiftet dekk blir det ikke skiftet dekk, rydder ikke jeg bort laptopen i sofaen blir den liggende i uker, tar ikke jeg ned julepynten blir den hengende til neste år, tar ikke jeg opp brød fra fryseren så har ikke vi frokost, setter ikke jeg på plass melken etter han så blir den stående, plukker ikke jeg opp svampen som falt på gulvet så blir den liggende helt til jeg ikke orker å se på den lenger etter noen uker, slukker ikke jeg lysene og låser døren blir det stående på og åpent hele natta, kjøper ikke jeg nye sko til han så går han rundt i de med hull i osv osv

Jeg er så drittlei av å måtte ta ansvar for ALT. Har prøvd å snakke om det mange ganger før, han lover å skjerpe seg men 2 dager seinere er alt glemt. Tenker å snakke med han igjen i morgen, si at NÅ er det virkelig siste sjanse. Men er det i det hele tatt håp om at han skjerper seg? 

Mest sannsynlig kommer han dessverre ikke til å ta det innover seg før det er blitt slutt.

Jeg har allikevel et lite spørsmål. Har han noengang bodd for seg selv? For om han har gjort det og han måtte ta stilling til sitt eget rot da så går dette på ren skjær latskap mest sannsynlig fordi du alltid har tatt ansvaret for alt siden dere flyttet sammen.

Hvordan var det i begynnelsen når dere flyttet sammen? Tok han da ansvar, eller svevde dere begge på skyer og du ryddet med et smil?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mann 42

Hadde det bare vært så enkelt. Han er aseksuell og har null behov for sex, så det er enda er problem i forholdet da jeg er totalt motsatt og vil helst hver dag. Blir 1 gang i mnd om jeg er heldig. Og nei det er ikke fordi jeg er stygg, feit, vid, kjedelig i sengen eller noe sånt. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min mann har tatt til seg det jeg har sagt. Anbefaler å snakke om det, ned til minste detalj og opplyse han om hvordan han er, så mulig det finnes håp

Anonymkode: 57211...2d1

Det har jeg jo gjort i 4 år. 

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...