Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg blir frustrert. I dag var det foreldremøte, der det som alltid har et kort møte felles før vi samles i klasserommet. Hva vi skulle diskutere og hvilken informasjon som ble lagt frem var utrolig relevant og viktig for alle foresatte å få med seg. Det handlet om undersøkelser, arbeidet med klassemiljø og hva vi foreldre og skole sammen kan gjøre for å bedre. 

Skolen har satt inn skikkelige tiltak, der rektor ble med videre med denne klassen for å stå ved læreren og formidler hvor involvert ledelsen nå er i klassen. 

Det var kun oppmøte fra halve klassen!

Jeg ser nå hvilket problem lærerne står i når de andre foreldrene driter i deres unge sin skolegang. Hva skjedde med oppdragelsen til folk? Hva skjedde med fellesskapet? 

De samme foreldrene svarer aldri foreldregruppa. De deltar aldri på aktivitetene klassekontakter steller i stand. Hva skjer med samfunnet?

Anonymkode: f3686...a45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er svært vanlig nå til dags dessverre. Er lærer selv, og det er ofte foreldre til barn som har utfordringer, eller de som strever med oppfølgingen, som ikke dukker opp på møtene. De som har størst grunn til å være der, kommer ikke med andre ord. 

Det er blitt altfor mange foreldre som ikke følger opp barna. Kommer for sent på samtaler, ikke følger opp lekser, ikke svarer på bursdagsinvitasjoner osv. 

Anonymkode: 7866c...8db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv barn med spesielle behov, og følte meg så utilpass på sist foreldremøte at jeg vurderer å stå over neste. Det som blir diskutert er helt irrelevant for vår hverdag. Planlegging av klassetur, eller skolefest, der mitt barn uansett ikke vil bli med. Prat om omgang med venner ute på kveldstid, mitt barn er ikke sosialt (har ikke behov for det og det er slitsomt) og sitter alene på rommet sitt.  Jeg sitter der bare og jatter med og blir mer og mer mismodig når jeg ser hva slags liv barn og unge egentlig skal ha i den alderen, som min går glipp av. Kjenner ikke de andre foreldrene, som har blitt kjent gjennom barna som er venner.

Det er ikke så lett, alltid...

Anonymkode: fc3c8...14c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg merker at jeg blir frustrert. I dag var det foreldremøte, der det som alltid har et kort møte felles før vi samles i klasserommet. Hva vi skulle diskutere og hvilken informasjon som ble lagt frem var utrolig relevant og viktig for alle foresatte å få med seg. Det handlet om undersøkelser, arbeidet med klassemiljø og hva vi foreldre og skole sammen kan gjøre for å bedre. 

Skolen har satt inn skikkelige tiltak, der rektor ble med videre med denne klassen for å stå ved læreren og formidler hvor involvert ledelsen nå er i klassen. 

Det var kun oppmøte fra halve klassen!

Jeg ser nå hvilket problem lærerne står i når de andre foreldrene driter i deres unge sin skolegang. Hva skjedde med oppdragelsen til folk? Hva skjedde med fellesskapet? 

De samme foreldrene svarer aldri foreldregruppa. De deltar aldri på aktivitetene klassekontakter steller i stand. Hva skjer med samfunnet?

Anonymkode: f3686...a45

Etter å ikke ha blitt hørt om langvarig mobbing av min datter, er jeg ikke interessert i å høre på pjatt om "skolemiljø", "samarbeid" og lignende piss. Det er bare ord, når det kommer til handling, så skjer det ikke noe. Jeg møter ikke lenger opp. I tillegg er det gruppearbeid med barnehageopplegg, og alle forslag som kommer frem i gruppearbeidet, blir lagt i en skuff og glemt. 

Nei, foreldre driter ikke i barna sine fordi de ikke møter opp på et foreldremøte. Det kan hende de er på jobb, ikke fikk barnevakt, er syke eller rett og slett fått nok av pjattet. Aktivitetene er ofte på toppen av lekser, idrett og familiebegivenheter. Påtvungen sosialisering er ikke nødvendigvis interessant.

Anonymkode: 3e9a9...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...