AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Mitt barn skal feire 12 årsdag på fredag. Mange barn er invitert og alle har takket ja, bortsett fra bestevennen som foreldrene tvinger med på ballettforestillingen til søsteren. Vårt andre barn skal også delta på ballettforestillingen så vi deler oss i to, far i bursdag og jeg på forestilling. Både bestevennen og mitt barn er lei seg for at bursdag utgår. Selv kunne jeg aldri nektet min unge å gå i bursdag til bestevenn for å se søsken danse i 4 minutter på ballettforestilling. Er de ikke vel strenge? Anonymkode: 32de5...6bb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Ja veldig merkelig at de stiller opp samlet for datteren sin og din familie velger å ikke gjøre det… synes vel heller det er merkelig å dele opp familien sånn? Hvorfor må dere feire bursdag mens søsken har forestilling? Anonymkode: bbcc7...0f9 17 17
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Nei, synes egentlig ikke det. Heller rart å velge tidspunkt for bursdag hvor mor og bror ikke får deltatt på forestilling. Anonymkode: 7d20a...5ef 26 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Vi valgte det fordi bror ikke ønsket å bruke hele kvelden av sin bursdag på ballettforestilling. Det skjønner jeg godt at en 12åring ikke vil. Alle her i huset er fornøyde. Vi tar med bestemor heller. Bursdagen må feires etter skole og før leggetid sånn er det bare. Anonymkode: 32de5...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Og det finnes ikke flere dager i uken enn akkurat dagen for forestilling? Anonymkode: bbcc7...0f9 14 4
Mezzosoprena Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi valgte det fordi bror ikke ønsket å bruke hele kvelden av sin bursdag på ballettforestilling. Det skjønner jeg godt at en 12åring ikke vil. Alle her i huset er fornøyde. Vi tar med bestemor heller. Bursdagen må feires etter skole og før leggetid sånn er det bare. Anonymkode: 32de5...6bb Så dere prioriterer at deres 12-åring får viljen sin så han slipper å kjede seg på bursdagen sin og derfor deler familien seg, og en annen familie lærer opp 12-åringen sin til å prioritere familien. Endret 13. mars 2024 av Mezzosoprena 10 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Dere burde jo helt klart ha bursdagen en annen dag og dra samlet på forestillingen. Skjønner ikke at du ikke ser det selv? Anonymkode: bbcc7...0f9 8 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Mitt barn skal feire 12 årsdag på fredag. Mange barn er invitert og alle har takket ja, bortsett fra bestevennen som foreldrene tvinger med på ballettforestillingen til søsteren. Vårt andre barn skal også delta på ballettforestillingen så vi deler oss i to, far i bursdag og jeg på forestilling. Både bestevennen og mitt barn er lei seg for at bursdag utgår. Selv kunne jeg aldri nektet min unge å gå i bursdag til bestevenn for å se søsken danse i 4 minutter på ballettforestilling. Er de ikke vel strenge? Anonymkode: 32de5...6bb Dette har du ikke noe med. Man stiller opp for søsken også. Og da blir det helt feil om du som voksen også skal bli et negativt lag iht foreldrene sin avgjørelse. Her er eneste fasiten , det foreldrene bestemmer om det er å gå i bursdag eller forestilling er helt ubetydelig. Du og alle andre bør respekterere det Anonymkode: 278d4...592 5 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 Barn har godt av å lære seg at av å til må man gjøre ting man ikke har lyst til, som å overvære sin søsters forestilling. Tenk på datteren din og som sikkert blir glad om mamma også kommer? Dra samlet på forestilling og ha bursdagen en annen dag. Anonymkode: 88a71...423 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barn har godt av å lære seg at av å til må man gjøre ting man ikke har lyst til, som å overvære sin søsters forestilling. Tenk på datteren din og som sikkert blir glad om mamma også kommer? Dra samlet på forestilling og ha bursdagen en annen dag. Anonymkode: 88a71...423 Beklager leste feil, tenk hvor glad barnet blir om PAPPA også kommer. Anonymkode: bbcc7...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Ts, hva om dere ber bestevennen til gutten din på overnatting i helgen, så kan de ha tid sammen, gjøre kjekke ting og kanskje ha en slags liten feiring da? Jeg synes det ville vært vanskelig å forklare til en 12-åring at søsters 4 minutters opptreden var viktigere enn hans bursdag. Jeg tenker at dere har funnet en god løsning ved å dele det opp, når dere var så uheldig at det kom på samme dag. Anonymkode: 6ad89...755 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 Jeg syns det er spesielt. Her har vennebursdager trumfet det meste. F.eks mormors 65-årslag havnet samtidig som bursdag til venninnen til yngste her - da sa mormor at selvsagt skulle jenta gå i bursdag til vennen. Det samme om det er bursdag når vi egentlig hadde andre planer i familien, da får selvsagt baret gå i bursdag. Venner er SÅ viktig i den alderen, så vi lar barna prioritere bursdagen til venner. Anonymkode: 95fb5...82f 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Skrevet 14. mars 2024 Kan dere ikke tilby dere at gutten er hos dere den dagen? Bli med hjem fra skole, så bursdag. Kan hentes etter forestilling feks. Anonymkode: 23020...80a 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #14 Skrevet 14. mars 2024 Kan han ikke komme før eller etter forestillingen? Hadde det vært min sønn, ville jeg helt klart latt ham gått i bursdag. Jeg tvinger aldri noen av barna mine med på de andres aktiviteter/forestillinger. Storesøster har sjelden sett lillebror spille fotballkamp, lillebror har bare en gang hørt storesøster spille fiolin, og da holdt han på å kjede seg ihjel. Anonymkode: fc838...dde 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Skrevet 14. mars 2024 Kan være at begge foreldrene vil se forestillingen slik at ingen kan kjøre i bursdag. Så tilby dere å hente gutten til bursdagen. Anonymkode: 19d9e...19a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #16 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg syns det er spesielt. Her har vennebursdager trumfet det meste. F.eks mormors 65-årslag havnet samtidig som bursdag til venninnen til yngste her - da sa mormor at selvsagt skulle jenta gå i bursdag til vennen. Det samme om det er bursdag når vi egentlig hadde andre planer i familien, da får selvsagt baret gå i bursdag. Venner er SÅ viktig i den alderen, så vi lar barna prioritere bursdagen til venner. Anonymkode: 95fb5...82f Det eneste barnet lærer av det er at det er sentrum i universet og at alt og alle skal tilrettelegge for barnet. Anonymkode: 1a39e...3c6 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #17 Skrevet 14. mars 2024 Nei, syns ikke de er strenge, jeg syns det er et naturlig valg for den familien, og uansett er det et valg de tar og ingen andre. En bestevenn omgås jo hele tiden, en bursdag er en av mange, mange. Det kan godt hende bestevennen selv prioriterer forestilling, men sier han blir tvunget, jeg oppfordrer ofte mine barn til å skylde på meg når vanskelige avgjørelser skal forsvarers overfor venner. Anonymkode: c3a11...1d8 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #18 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan han ikke komme før eller etter forestillingen? Hadde det vært min sønn, ville jeg helt klart latt ham gått i bursdag. Jeg tvinger aldri noen av barna mine med på de andres aktiviteter/forestillinger. Storesøster har sjelden sett lillebror spille fotballkamp, lillebror har bare en gang hørt storesøster spille fiolin, og da holdt han på å kjede seg ihjel. Anonymkode: fc838...dde Men det er noe med å lære seg å heie på andre og å ikke alltid kjøre egoløp. Nei, ikke alt trenger å være moro hele tiden, det er faktisk viktig at det ikke er det og at man lærer seg å gjennomføre likevel! Det er en del av det å lære seg interesse for andre , empati, være heiagjeng og bry seg. Det er også viktig for å skape samhold mellom søsken. Jeg tenker at bursdagen skulle vært på et annet tidspunkt, og at man som minimum kan la være å dømme den andre familien for å prioritere familietid og litt oppmerksomhet til lillesøster når de har den ene forestillingen i halvåret. Det er jo ikke slik at det er en ny forestilling neste uke liksom slik som på fotball, forestillinger, konserter og den type ting er noe man øver til lenge og som absolutt ikke er hverdagslige aktiviteter. For lillesøster er det en spesiell dag! Anonymkode: 4670f...fa9 6 2
Daria Skrevet 14. mars 2024 #19 Skrevet 14. mars 2024 Jeg synes det rareste i tråder som dette er voksne mennesker som sliter med å forstå at andre kan gjøre andre valg og ha andre prioriteringer enn dem selv. Det handler ikke om å ha rett og ta feil, bare om at man er forskjellige. Ikke minst er det mange grunner til at man velger som man gjør, uten at disse grunnene er åpenbare for andre (eller er noe man føler seg kallet til å utbrodere og gjøre rede for). Barnet har meldt avbud til en bursdag. Sånn er det, det er ikke verdens undergang og ingen har noe med hvorfor. 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #20 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mitt barn skal feire 12 årsdag på fredag. Mange barn er invitert og alle har takket ja, bortsett fra bestevennen som foreldrene tvinger med på ballettforestillingen til søsteren. Vårt andre barn skal også delta på ballettforestillingen så vi deler oss i to, far i bursdag og jeg på forestilling. Både bestevennen og mitt barn er lei seg for at bursdag utgår. Selv kunne jeg aldri nektet min unge å gå i bursdag til bestevenn for å se søsken danse i 4 minutter på ballettforestilling. Er de ikke vel strenge? Anonymkode: 32de5...6bb Men herregud, slutt å grin. Sånn er det, de har valgt det, get over it. Anonymkode: 1d923...87d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå