Gå til innhold

Hvor ofte tenker du på andre "potensielle" partnere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et forhold i 10 år, men ganske ofte mens jeg var i det forholdet tok jeg meg i å tenke på "hvordan hadde det vært om jeg var sammen med han eller han". Dette var en tanke som bare kom automatisk i hodet. Jeg er en drømmer som alltid har tenkt slike tanker, siden jeg var veldig ung. Fantasien løper løpsk og på et minutt kan jeg ha fantasert om hvordan det ville vært om jeg hadde gifta meg med noen, hvordan vårt familieliv ville sett ut osv. Det samme med å visualisere seg selv inn i ulike dating-programmer man ser på teve. 

Det rare var at mange av disse tankene fortsatte selv når jeg var i det langvarige forholdet. Akkurat i start-fasen, det første året hvor vi var veldig forelska, ble tankene borte. Men så snek de seg inn igjen, sammen med en tvil om forholdet var rett. men vi hadde det jo fint sammen, så jeg så ingen grunn til å avslutte. Og så, da vi ble forlova,etter 7 år sammen, kom det en periode hvor tankene ble borte. Nå slapp jeg å tvile på forholdet mer, nå hadde  vi bestemt oss hverandre og det var fint. Men vi fikk en veldig vanskelig periode før vi gifta oss, og så ble vi gift. De første månedene i ekteskapet anså jeg det absolutt ikke som en mulighet at livet skulle ende med noen andre enn ham. Men problemene våre ble for store etter hvert (rus osv.) Vi brukte laaang tid på å bestemme oss for å forlate hverandre, og da ble disse tankene mer og mer livaktige igjen. 

Uansett mitt spørsmål: er det vanlig å ha slike tanker når man er i et forhold? Jeg hadde de jo også når vi hadde det bra, i årene før forlovelse og slikt. 

Anonymkode: 54af0...e16

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det av og til, men aller mest hadde jeg en stadig tilbakevendende drøm om å rømme fra alt og være helt alene. Selv da jeg trodde alt var bra. 

Det var jo ikke bra og det burde ha fortalt meg allerede da at noe var veldig galt, men jeg trodde vi hadde det bra nok. At alle tenkte sånn av og til. Jeg bare tenkte ganske mye på det, men turte ikke ta steget. For alt var jo så «bra».

Er mange år siden jeg ble skilt nå og den følelsen har vert borte helt siden da. Den kom av at jeg var ulykkelig.

Anonymkode: 422a0...318

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt, vel ikke helt i den grad du nevner men tanker kan man ikke styre! 
Det betyr ikke man vil være med noen andre.

tenker også hvordan livet hadde vært om jeg forble sammen med ekser osv, selv om jeg overhodet ikke lenger vil være sammen med dem. Tenker mye rart jeg også. Men vet jo hva virkeligheten er :) 

Anonymkode: 481f8...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange tenker litt på det men kanskje mer forbigående tanker og ikke så ofte. 

Anonymkode: 0c583...feb

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk ikke tenkt på det i forhold som har fungert dårlig engang. Er veldig lojal.

Tenker på det nå, men er med noen som sier jeg bare er noe midlertidig så blir jo noe annet.

Anonymkode: de2b2...02c

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke på det i det hele tatt i nåværende ekteskap! Tenkte derimot på det ofte allerede før jeg giftet meg første gangen. Dengang skjønte jeg ikke at det forholdet ikke var bra eller riktig for meg. 

Anonymkode: e99e8...399

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...