Gå til innhold

Hva er en god psykologtime for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det når jeg klarer å holde meg til samtalen, og klarer å legge merke til følelsene mine. Og jeg åpner meg opp noe jeg hadde bestemt meg for å ikke åpne opp om fordi det er så sårbart. Men så har det bare kommet naturlig. 

Alt for ofte kan jeg fort gå vekk fra samtalen, fordi jeg glemmer poenget mitt. Så det føles ekstra godt de timene jeg klarer å holde samtalen gående. 

Hva er en god psykologtime for deg?

Anonymkode: 8826a...174

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er i mine følelsers vold. Enten det betyr å gråte fritt, mens jeg setter ord på følelsene "jeg var helt alene!" eller "vondt!", eller være sint i stemmen og slå i en pute, mens jeg fordømmer og sier rett ut at jeg hater noen. 

Om jeg etter psykologtimen føler meg avslappet og tappet har det vært en god time. 

Hvis jeg tvert i mot driver og snakker masse om tankene mine, og egentlig grubler sammen med psykologen blir jeg bare irritert. Går ut fra timen og føler "hvorfor har jeg brukt 1 time her!". 

Anonymkode: 656f8...2af

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg opplever psykologen både tåler meg og forstår meg. 

Anonymkode: a39ba...5ba

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går ut derfra med et nytt syn eller er nytt håp.

Anonymkode: e31ec...aa2

Skrevet

At jeg føler meg sett og forstått, føler at vi kommer litt videre eller at jeg får luftet presserende ting. En god time kan være så mangt, det kommer an på hvor jeg er og hva jeg har behov for akkurat den dagen, så aller mest er det avhengig av at han ser og følger opp de behovene.

Jeg har også erfart etterhvert at timer som kan føles lite konstruktive der og da, kan vise seg å ha effekt på sikt, at det vokser fram nye tanker eller at ting som virket irrelevant da likevel kan ha betydning eller være mer riktig enn jeg trodde. 

Skrevet

Jeg ser på å gå til psykolog som ett tegn på svakhet. Mitt svar er derfor at den beste psykologtimen er den man ikke har hatt 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tobias001 said:

Jeg ser på å gå til psykolog som ett tegn på svakhet. Mitt svar er derfor at den beste psykologtimen er den man ikke har hatt 

LOL

Anonymkode: 2d844...b43

Skrevet

De gangene jeg blir skikkelig provosert, og føler psykologen ikke forstår meg..når jeg føler jeg har mer spørsmål enn svar - helt til tankeprosessen kommer i gang (etter timen) og brikkene faller på plass..det er ekstremt mye prosessering og sortering av tanker - før jeg faller til ro, og jeg føler jeg forstår meg selv et hakk bedre enn jeg gjorde dagen før. 

Det er beinhardt å forandre tankeprosesser - og jeg kan ikke fordra psykologer som snakker pasienten etter munnen..man må tørre å utfordres om man vil ha forandring. Det er min psykolog god på. 

Skrevet
Tobias001 skrev (3 minutter siden):

Akkurat det prentet min eks inn i hodet mitt - fordi han var livredd jeg skulle gå til psykolog og fortelle hvordan han mishandlet meg. 

Den som er svak - er den som er redd for følelsene sine. 

• Liker 1
Skrevet
Tobias001 skrev (44 minutter siden):

Trollet sitt, det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...