Gå til innhold

Klær barn overgang til vår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere på barna for å være inne å leke i barnehagen nå om dagen? Her er det -2 til 0 grader på morgen, men gjerne sol og 5-6 grader litt utover dagen. Mini har blitt forkjøla igjen, og jeg er litt redd det er fordi jeg ikke kler henne bra nok. 

Anonymkode: d5282...5bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ullbody og ullbukser. 2-åring. 

Anonymkode: 37360...4b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy eller joggeklær (bomullsbukse og genser). Alt etter hva jeg kommer over i skapet

Anonymkode: 09d45...1e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Barnet er ikke forkjølet fordi du ikke har på hun riktig klær. Hun er forkjølet fordi hun er smittet av andre barn, mest trolig i bhg

Anonymkode: 09d45...1e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joggebukse og langermet tynn genser. Varm type og tåler ikke ull. 

Anonymkode: a2fc5...401

AnonymBruker
Skrevet

Ull

Anonymkode: 2202a...383

AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy og ullsokker. Bytter til sommer - ull i mai 

Anonymkode: cb32c...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ull.

Anonymkode: 5e723...a39

AnonymBruker
Skrevet

Joggedress i bomull som regel. Ute kler de ansatte på egnet mellomlag og uteklær.  Har ikke vært bekymra for at han fryser, heller motsatt 😅

Anonymkode: 2c4cb...a17

AnonymBruker
Skrevet

Ulltrøye, ullstilongs og tynne ullsokker. 

Anonymkode: 78d7c...480

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ulltrøye, ullstilongs og tynne ullsokker. 

Glemte å legge til at hun ofte har en tynn bomullsjakke over.

AnonymBruker
Skrevet

Ulltrøye (lange eller korte ermer litt ettersom) og ullstillongs/ullbukse.

Anonymkode: aead9...231

AnonymBruker
Skrevet

Aclima light wool

Anonymkode: 6f8d4...2f7

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvordan temperaturen er inne i barnehagen. Der min toåring går er det varmt inne og varmekabler i gulvet, så hun har stort sett bare hatt på bomullsbody/tynn genser og bomullsbukse hele vinteren. Hun blir for varm med ull der inne. Mens hjemme i leiligheten klarer vi ikke å holde samme temperatur, og det er ganske gulvkaldt. Så da er det på med ull når hun kommer hjem fra barnehagen.

Anonymkode: d081b...e0f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvor varmt det er inne i barnehagen? Og hvor varm barnet er av seg?

Min går i det samme som vinter, høst og kjøligere sommerdager - body eller genser + bukse. Noen ganger i tynn ull noen ganger i bomull. Kler som regel bare i ull om det er turdag eller mye vann ute så jeg vet hun kan bli våt når de er ute, eller når det er mange minusgrader. Min blir veldig varm i ull inne. Er ikke så kaldt inne i barnehagen. Min er og veldig aktiv. 2 år gammel.

Anonymkode: f1116...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Vinterdress på morgenen. Fôret regntøy på ettermiddagen. Med ull under.

Eller HÆ? Mener du INNE? Der er temperaturen stabil. Har på ungen samme klær inne om det er -20 ute eller +10.

Anonymkode: e7d24...477

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vinterdress på morgenen. Fôret regntøy på ettermiddagen. Med ull under.

Eller HÆ? Mener du INNE? Der er temperaturen stabil. Har på ungen samme klær inne om det er -20 ute eller +10.

Om vinteren og når det er kaldt, tar vi på barnet klær som ikke blir klumpete eller ubehagelig under mellomlag, altså noe tettsittende og mykt. 

Anonymkode: e7f72...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy. Men det er av praktiske årsaker. Ulla er ikke pakket bort, og vi har litt lite annet i rett størrelse nå. Både ull og bomull og evt. andre materialer funker. En kan regulere med eventuelle mellomlag og type yttertøy. 

Anonymkode: 3942d...9a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Om vinteren og når det er kaldt, tar vi på barnet klær som ikke blir klumpete eller ubehagelig under mellomlag, altså noe tettsittende og mykt. 

Anonymkode: e7f72...a2c

Det har vi hele året. Har ikke på ull på barnet, blir for varmt inne, selv på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...