Gå til innhold

Noen her med Shiba inu? ☺️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vil du beskrive hvordan det er å ha denne rasen? Tispe/hannhund?

Anonymkode: 88757...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mentalt sett så er de litt mer "kattete" enn gjennomsnitthunden, de gjør stort sett det de vil når de vil. Dette er ikke rasen man driver konkurranselydighet med, f.eks.

Anonymkode: b7312...f1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner noen som har 2 stykker. Nydelige hunder og utrolig rolige, kjempesnille😍 røyter noe voldsomt😆 MEN de tåler absolutt ikke andre hunder, da blir det bråk….. jakter på alt av dyr, så de må ha solid gjerde rundt hagen. Til og med småfugler blir drept der😬

Anonymkode: 7dfda...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en selv og kjenner flere som jeg også passer jevnlig. 

Jeg er veldig glad i hunden min, og syns han fungerer bra i vår hverdag. Men jeg ville ikke anbefalt shiba dersom du ikke vil bruke masse tid på å trene den, uten å forvente all verden av resultat. Vi trener med vår hund hver dag og han er derfor helt ok lydig, men hadde vi hatt en mer vanlig hund som vi hadde brukt samme mengde tid på å trene ville vi nok hatt full disiplin og mer til. Han har suverent jaktinstinkt og er veldig god på spor, kunne nok vært brukt som bandhund. Vi trener også litt agility og nosework med han. Man kan egentlig gjøre alt med shiba som med andre hunder, men man må jobbe mer med belønningsutvikling, siden de fleste av de ikke har noen iboende motivasjon til å jobbe for fører.

En annen ting jeg skulle ønske jeg visste før vi fikk hunden er at shiba er veldig disponert for ressursforsvar. Alle shibaer jeg kjenner har hatt problemer med det selv om de er fra forskjellige oppdrett. Dette er lurt å tenke på helt fra valpestadiet, og jeg ville vært skeptisk til å ha shiba i en familie med små barn pga dette.

Jeg kjenner meg ikke igjen i det at de røyter så mye. Min røyter to ganger i året, og da dusjer jeg han en gang for å få av det løse og så går det fint. Resten av året røyter han ikke.

Fordel med shiba er at de er robuste og har god helse. Har enda til gode å møte en Shiba med nervøst gemytt.

Anonymkode: acb22...099

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...