Gå til innhold

Dere som tjener tilsammen ca. 2 mill i året

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye lån er dere bekvemme med å ha? Vi har 5 mill og syns det er mye (hus og hytte verdt ca. 13 mill). Fikk sjokk når et vennepar med lik inntekt sa de hadde over 9 mill i lån.

Anonymkode: 570a3...62a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også 5, og det er godt innenfor. Hus og båt til 14,5 millioner. Har akkurat betalt ned to millioner på gjelden, og da vi hadde 7 mill kjente vi renteutgiftene. Men ingen krise. Med en god fastrente kunne vi fint betjent et lån på 9 mill...

Anonymkode: ca205...b59

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nærmere 9 i lån. Inntekt på 2,2 MNOK + 200 TNOK i skattefri leieinntekt. Hytte til 3 mill og hus til 14,5. Jeg hadde ikke vært komfortabel med så mye lån hvis ikke vi hadde hatt leieinntekten, selv om vi i følge diverse kalkulatorer kan låne 1,5 mill mer, uten å regne inn leieinntekt. 

Anonymkode: afda9...b15

AnonymBruker
Skrevet

Lån på ca 3 millioner, no bor vi ca 40 min unna Bergen, så hus til 6 millioner og båt til 2,5. no er det 24år siden vi kjøpte huset, så kjøpte ikke til den prisen. Men har bygget nøst og oppgradert diverse ting. 

Noe mer i lån ville jeg ikke hatt, vi er i slutten på 40-årene og har tenåringer. 

Anonymkode: bbeb5...c0b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

6,5 millioner i rammelån med bolig til 13,5 mill. Per i dag betaler vi ned fort, og er i teorien nedbetalt på 12-13 år med dagens rentenivå og inntekt. Så vi har mye økonomisk spillerom rundt lånet, og har dessuten omtrent 1,5 mill. i fond og aksjer, så skulle ting bli kritisk, kan vi flytte rundt på verdier. Huset er også rimelig godt vedlikeholdt, og vi er i starten av 30-årene med mange år med lønnsøkninger foran oss, så med mindre det skjer noe uforutsett (det kan jo hende), så er situasjonen i dag vår økonomi på sitt bunnpunkt. Om 1-2-5 år har vi lavere utgifter og høyere inntekter, tross alt. 

9 millioner hadde jeg også opplevd som ukomfortabelt, tipper de har makset nedbetalingstiden.  5 millioner føles derimot som småpenger 😅

Anonymkode: 6ba03...348

AnonymBruker
Skrevet

9 MNOK er ikke mer enn 55.000,- i terminbeløp. Med 2 MNOK i inntekt bør ikke det være noe problem å håndtere.

Her spiller nok mange andre ting inn som hva annet man ønsker å bruke penger på og som gjør at lånet oppfattes som dyrt selv om det egentlig ikke er det. Har man lagt seg til et høyt forbruk, uavhengig av lån og inntekt, så vil totalbilde også endre seg.

Penger skaper penger. De som benyttet de gunstige årene med lav rente og investerte smart sitter i dag på enda større verdier enn om man ikke gjorde det.

Med 2 MNOK i inntekt og bare 6 MNOK i lån, har man i hvert fall stort økonomisk spillerom og gode muligheter til å både øke pengene via investeringer og å ha en ganske så bekymringsfri økonomisk hverdag.

Anonymkode: 9dea3...b31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har lån på 4.3 mill. Og jeg synes det er nok, det spiser godt av inntekten! Men i tillegg har vi 4 tenåringer som også er rimelig dyre i drift. Minst like dyre som huslånet 😏

Anonymkode: 0a2f9...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Tjener tilsammen 2,4. Lån på 8 mill. Hus og hytte med samlet verdi på 19 mill. 

Anonymkode: 7691a...899

AnonymBruker
Skrevet

Lån på 5.5’ Fikk tilbud om å låne 10’ ifbm huskjøp. Det var ikke aktuelt.

Anonymkode: 03258...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå 7.5. 

Anonymkode: da9db...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare ca 1,6 i samlet inntekt og har igjen litt over 5,3 på lånet nå. Vi lånte 6,4 for 7 år siden.

Anonymkode: 185d4...379

AnonymBruker
Skrevet

Vi har litt under 2MNOK og lån på 2,5 fordelt på bolig og utleiebolig. Vurderer å kjøpe en større enebolig, da kommer vi kanskje opp i 3,5-4MNOK

Anonymkode: a826a...440

AnonymBruker
Skrevet

Vi har litt mer, ca 2,2-2,4 mill til sammen. Vi har 1,2 i lån. Vi ville fint vært bekvemme med å ha mer, men helst ikke mer enn 3-4 mill. Vi bor på et sted med relativt lave boutgifter, og har et nøkternt hus, så det trenger vi ikke. 

Anonymkode: 31f7f...281

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har litt mer, ca 2,2-2,4 mill til sammen. Vi har 1,2 i lån. Vi ville fint vært bekvemme med å ha mer, men helst ikke mer enn 3-4 mill. Vi bor på et sted med relativt lave boutgifter, og har et nøkternt hus, så det trenger vi ikke. 

Jeg kan legge til at vi har to biler, to hytter og tre barn (inkludert to tenåringer), så vi har nok å bruke pengene på. 

AnonymBruker
Skrevet

Og enebolig.

AnonymBruker
Skrevet

11 mill.

Anonymkode: d8227...277

AnonymBruker
Skrevet

Vi har samlet 3 i inntekt, og 3 i lån. Skal øke da vi skal kjøpe ny fritidsbolig, men ønsker ikke mer en 6 totalt.

Må legge til at vi er i 40-årene, og jeg ønsker ikke å legge opp til å gå inn i pensjonsalderen med gjeld. 

Anonymkode: 9af99...a8d

Skrevet

Vi har ganske nøyaktig 2 mill til samme.

Har 3,3 mill I lån, og føler det er mye 😂

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også ganske nøyaktig 2 mill i samlet inntekt, og har lån på ca 7. Det går fint. Før det hadde vi nesten ikke lån, så vi har spart opp en god del og har en variert økonomi med ulike midler spart. Ville ikke hatt særlig mye mer.

Anonymkode: 30a52...579

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nærmere 6 i total lån. Vi vurderte å beholde leiligheten vi solgte da vi flyttet sist og banken hadde gått med på det. Da hadde vi hatt 9 i lån (med leieinntekter). Glad vi ikke har mer lån. Vi ønsker muligheten til at en av oss jobber redusert fordi vi har barn. Det hadde evt blitt mannen som reduserte sin stilling, da jeg tjener mest. 

Anonymkode: 6a91d...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...