Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor sammen med en mann og vi har hvert vårt barn. Jeg og min ex har samværsavtale mens min samboer og hans ex ikke har det. 

Dette skaper problemer med (u)samarbeidet de har siden ting snus om på pletten og det blir vanskelig i vår familie å holde planer, julefeiringer osv siden far kaster seg i bilen for å levere barnet uansett hva og hvor langt unna. Det skal alltid gå etter mors planer og det virker som far bare sier ja uten å tenke seg om hva det gjør med oss. Jeg har bedt samboeren min ta tak i dette men ingenting skjer. Tror ikke han forstår hva det gjør med oss som familie. Jeg sklir mer og mer unna han og jeg føler det er viktigere å tilrettelegge exns planer ut av det blå istedenfor det vi har avtalt. Nå har det tatt så lang tid at jeg har begynt å skru av følelsene siden han aldri tar tak. Er jeg helt på bærtur som reagerer på dette? Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 322bc...721

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva gjør jeg? 

Kvitt deg med idioten. 

Anonymkode: e7fe6...342

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor sammen med en mann og vi har hvert vårt barn. Jeg og min ex har samværsavtale mens min samboer og hans ex ikke har det. 

Dette skaper problemer med (u)samarbeidet de har siden ting snus om på pletten og det blir vanskelig i vår familie å holde planer, julefeiringer osv siden far kaster seg i bilen for å levere barnet uansett hva og hvor langt unna. Det skal alltid gå etter mors planer og det virker som far bare sier ja uten å tenke seg om hva det gjør med oss. Jeg har bedt samboeren min ta tak i dette men ingenting skjer. Tror ikke han forstår hva det gjør med oss som familie. Jeg sklir mer og mer unna han og jeg føler det er viktigere å tilrettelegge exns planer ut av det blå istedenfor det vi har avtalt. Nå har det tatt så lang tid at jeg har begynt å skru av følelsene siden han aldri tar tak. Er jeg helt på bærtur som reagerer på dette? Hva gjør jeg? 

Dette gjelder også ferier 

AnonymBruker
Skrevet

Var det du som nettopp hadde et innlegg om det samme, og han vil fremdeles ikke forsøke å få samværsavtale for sitt barn?

Så lenge han ikke er villig til å gjøre noe med dette så har du to valg:

Enten leve med det eller gå fra ham.

Du har allerede erfart at dette er noe som gjør at du ikke kan leve godt sammen med denne mannen, at det ødelegger følelsene dine for ham når han så tydelig ikke respekterer deg og det forholdet og familien dere to har sammen. At han er villig til å gå langt for eget barn er supert, men selv hans barn har behov for stabilitet og faste grenser. Med en grenseløs far så får heller ikke barnet hans fra tidligere stabilitet eller faste grenser. Og har du barn så får heller ikke dine det, fordi han stadig skaper uro og misnøye og ødelegger for de planene dere som familie har.

Og da står du egentlig bare igjen med å gå fra ham, for du kan ikke endre ham!

Parterapi kan kanskje fungere om du får ham med deg så fort som mulig. Men om han ikke vil i parterapi og ikke sørge for samværsavtale for eget barn, da har det ingen hensikt for deg å prøve mer, for da har han ingen vilje til å finne løsninger og kompromiss for at dere begge to skal ha det godt i forholdet. Og da er forholdet i realiteten allerede over..

Anonymkode: 2d9bc...f61

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres nesten ut som om mor bruker dette bevisst for å sabotere forholdet/familietiden deres?

Hvis du går fra han så oppnår x/mor akkurat det hun ønsker!

Akkurat nå er desverre x-en sine behov og innfall viktigere enn deg i livet hans. Hadde han prioritert deg så hadde han satt ned foten!

Jeg tipper det er mor som ikke ønsker noen samværsavtale.

Du må ta en alvorsprat med han og gi han valget mellom samværsavtale eller deg.

AnonymBruker
Skrevet

Du har funnet deg en tøffelhelt som  adlyder sin x. Gratulerer så mye🥰

Anonymkode: 7ccac...86a

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er å si fra en siste gang at dette ikke er noe du ønsker leve med, enten får han på plass en avtale eller så er deres relasjon ikke fremtidsrettet. 

Anonymkode: 16c26...516

• Liker 1
Skrevet

En slik oppførsel viser at han ikke tenker på deg og ditt barn som familie. Det er ikke greit overfor deg og det er ikke greit med slik uforutsigbarhet overfor barnet ditt heller! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...