AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Er straks ferdig med en gjeldsordning om noen mnd. Skattemeldingen er uryddig, der to kreditorer som jeg er ferdig med står i skattemeldingen, kan jeg bare fjerne de? Da blir det jo og selvsagt mindre gjeld i skattemeldingen til neste år og dermed lavere gjeldsrenter, som jeg bør tenke på. Men kan de fjernes nå før innlevering i april? En annen ting, det ser ut til at skattetaten har lagt inn feil info om hvem jeg skatter med. BARNET er oppgitt som den jeg skatter med , dette stemmer selvsagt ikke. Det er samboer som skal stå oppført her. Det kan vel muligens påvirke skattemeldingen? Fått en solid restskatt i år.. Anonymkode: 1f1f0...d46
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Det er gjeld per 31/12 som skal stå på skattemeldingen - ikke gjelden du har i dag. Rentene som skal stå er det du har betalt i renter i løpet av 2023. Det er kun ektefeller som "skatter sammen" er dere samboere skatter dere hver for dere. Anonymkode: 01b63...a20
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Når var du ferdig med de to kreditorene da? Det er merkelig at de står der om kravet er betalt i 2023. Anonymkode: a6cff...471
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Betalte du renter til disse kreditorene i 2023? Om du gjorde det så skal de være med selvom gjelden er gjort opp ved årsskiftet. Anonymkode: 638e7...179 2
Amossa Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Det er som flere foran meg skriver, at det er gjelden pr. 31.12.2023 stå oppført som gjeld. Ring de to kreditorene og be om å få tilsendt et kontoutdrag for året 2023, med oversikt over betalte renter og avdrag (hver for seg). Skulle gjelden være null pr. 31.12, har du sikkert betalt renter i 2023. De skal du ha fradrag for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå