AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Dette høres sikkert helt idiotisk ut men kan ikke hjelpe for at det har vært slik. Jo jeg var sammen med en i 5 måneder. I starten ble jeg litt forelska i han, men så stoppet det opp uten jeg kan forklare hvorfor. Så etterhvert så kjente jeg på at det var feil å være sammen med han, og når vi var sammen så var det ikke så givende. Men vi var nå sammen og jeg kjente jeg var glad i han selv om forelskelsen uteble. Så når vi ikke var med hverandre så tenkte jeg nesten ikke på han og jeg savnet han ikke engang. Når vi pratet i telefonen hadde vi lite å prate om følte jeg. Jeg kjente følelser som var negative når jeg var med han, men var noe som gjorde at jeg var fortsatt med han. Jeg gikk i flere måneder og vekslet mellom å gjøre det slutt eller ikke med han. Så valgte jeg å gjøre det slutt nylig. Jeg tenkte og følte det var rett og godt for meg. Men nå kjenner jeg at jeg savner han og vil være med han, ja kjenner på en kjærlighetssorg. Så jeg begriper ikke hvorfor jeg føler det slik når jeg ikke følte det slik da jeg var sammen med han? Kan det være at jeg hadde mer følelser for han enn jeg trodde? At følelsene var gjemt dypt inni meg? Men jeg vil ikke tilbake til han kjenner jeg. Bare undrer litt over dette. Eller om det er normalt? Har vært i 2 forhold før og ikke kjent på slikt før. jeg er 26 og han er 28. Anonymkode: 6bdac...674
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette høres sikkert helt idiotisk ut men kan ikke hjelpe for at det har vært slik. Jo jeg var sammen med en i 5 måneder. I starten ble jeg litt forelska i han, men så stoppet det opp uten jeg kan forklare hvorfor. Så etterhvert så kjente jeg på at det var feil å være sammen med han, og når vi var sammen så var det ikke så givende. Men vi var nå sammen og jeg kjente jeg var glad i han selv om forelskelsen uteble. Så når vi ikke var med hverandre så tenkte jeg nesten ikke på han og jeg savnet han ikke engang. Når vi pratet i telefonen hadde vi lite å prate om følte jeg. Jeg kjente følelser som var negative når jeg var med han, men var noe som gjorde at jeg var fortsatt med han. Jeg gikk i flere måneder og vekslet mellom å gjøre det slutt eller ikke med han. Så valgte jeg å gjøre det slutt nylig. Jeg tenkte og følte det var rett og godt for meg. Men nå kjenner jeg at jeg savner han og vil være med han, ja kjenner på en kjærlighetssorg. Så jeg begriper ikke hvorfor jeg føler det slik når jeg ikke følte det slik da jeg var sammen med han? Kan det være at jeg hadde mer følelser for han enn jeg trodde? At følelsene var gjemt dypt inni meg? Men jeg vil ikke tilbake til han kjenner jeg. Bare undrer litt over dette. Eller om det er normalt? Har vært i 2 forhold før og ikke kjent på slikt før. jeg er 26 og han er 28. Anonymkode: 6bdac...674 Ingen andre som har opplevd dette? Jeg aner ikke. Anonymkode: 6bdac...674
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): jeg er 26 og han er 28. Anonymkode: 6bdac...674 Det hadde jeg aldri trodd Anonymkode: 68735...e00 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hadde jeg aldri trodd Anonymkode: 68735...e00 Hvordan da? Anonymkode: 6bdac...674
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Føler meg totalt unormal nå, kanskje jeg er det og. Anonymkode: 6bdac...674
svartkatt Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Det er sikkert bare fordi noe er bedre enn ingenting.. rettere sagt det føles som det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Det er ikke så rart. Du var ambivalent da du var i forholdet, og du er ambivalent nå som du er ute av forholdet. Anonymkode: f54b2...52a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er ikke så rart. Du var ambivalent da du var i forholdet, og du er ambivalent nå som du er ute av forholdet. Anonymkode: f54b2...52a Ok hva råder du meg til å gjøre da? Altså følelse med av og på skjønner jeg. Anonymkode: 6bdac...674
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ok hva råder du meg til å gjøre da? Anonymkode: 6bdac...674 Finne ut mer om deg selv. Anonymkode: f54b2...52a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #10 Skrevet 14. mars 2024 Det høres for meg ut som du ønsker å ha en kjæreste, men at han du var med ikke var den rette. Jeg tror i så fall du savner ideen mer enn det mannen, men at ideen ser ut som han i hodet ditt siden han for tiden er muligheten du hadde. Løsningen på det er å bli mer kjent med deg selv. Hva liker du ved å ha kjæreste? Hvordan ønsker du å være i et forhold? I deg selv og mot en kjæreste. Hva ønsker du i en annen? Mye forskjellig kan bli bra, men det kan være godt med et utgangspunkt. Men bli også glad i deg selv for den du er alene. Da vil du stå stødigere i et forhold og du blir også lettere å like. Lykke til! Anonymkode: 671c5...f06 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #11 Skrevet 14. mars 2024 Du er ikke alene, jeg har hatt det litt på samme måte nå i mitt nye forhold. I det langvarige forige forholdet, så tror jeg noe skjedde med meg mentalt. Det ar vanskelig for meg å knytte meg til en by person, og følelsene har ikke vært så sterke som det var i forholdet før. Jeg og håpet på at hodet mitt ville fixe seg selv, og at mer følelser skulle komme, men må ærlig si de er ikke helt der ennå. (Har vært sammen nå i 6 år ca). Jeg leste litt opp på det med ambivalent som var nevt før, og fant denne artikkelen; https://www.betterhelp.com/advice/attachment/what-is-ambivalent-attachment-how-does-it-affect-me/ Den var litt interessant, kanskje den hjelper litt for deg å lese. Teor også denne er bra å søke nettet på: disorganized attachment style – also known as a fearful-avoidant attachment Si gjerne ifra om du finner noe flere linker som hjelper deg, for kanskje det hjelper meg også. Anonymkode: 30572...c4e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #12 Skrevet 14. mars 2024 (*ny person, ikke by person) Anonymkode: 30572...c4e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #13 Skrevet 14. mars 2024 Denne linken hadde noe om den siste tingen der, kanskje ikke det riktige for deg, men mylig det er noe inni der som er fortsatt interessant: https://www.attachmentproject.com/blog/disorganized-attachment/ Anonymkode: 30572...c4e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #14 Skrevet 14. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres for meg ut som du ønsker å ha en kjæreste, men at han du var med ikke var den rette. Jeg tror i så fall du savner ideen mer enn det mannen, men at ideen ser ut som han i hodet ditt siden han for tiden er muligheten du hadde. Løsningen på det er å bli mer kjent med deg selv. Hva liker du ved å ha kjæreste? Hvordan ønsker du å være i et forhold? I deg selv og mot en kjæreste. Hva ønsker du i en annen? Mye forskjellig kan bli bra, men det kan være godt med et utgangspunkt. Men bli også glad i deg selv for den du er alene. Da vil du stå stødigere i et forhold og du blir også lettere å like. Lykke til! Anonymkode: 671c5...f06 Ja han var ikke rett for meg kjenner jeg. Anonymkode: 6bdac...674
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #15 Skrevet 14. mars 2024 Oh siste link: Denne hadde også noe interessant i seg: https://www.attachmentproject.com/blog/avoidant-attachment-style/ Anonymkode: 30572...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå