AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Strøk på bacheloroppgaven på grunn av noen tekniske feil og måtte ta den opp semesteret derpå. Dvs jeg fullførte graden senere enn planlagt tid. Hvis jeg har forstått det riktig blir ikke 40% av gjelda om til stipend om man fullfører senere. Stemmer det? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, finnes det en løsning?? Setter pris på all hjelp!!! Anonymkode: 61c1c...b58
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 teknisk feil 🤨 må jo kunne klage på det. Anonymkode: f23f0...d5e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Jeg vet ikke om det stemmer det med 40%. Men jeg brukte også lenger tid på en eksamen. Noen år senere tok jeg eksamen i et annet fag (tro det eller ei for morro skyld). Plutselig fikk jeg melding fra Lånekassen om at noe av lånet var gjort om til stipend pga den nye eksamenen. Dvs, hvis du klarer å ta fag ved siden av jobb, så kan du på denne måten «tjene inn igjen» det «tapte». Anonymkode: af35a...d3f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Jo, når du består oppgaven, så vil 40% bli gjort om til stipend. Anonymkode: 49791...184 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Lånekassen gir deg lån for x antall semester. Når du tar og består fag tilsvarende disse semestrene, så vil du få godkjent stipendet ditt. Anonymkode: 49791...184
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Det er noe frist for hvor lenge du kan være forsinket, tror det er 3 år? Sjekk det ut, det bør gå bra hvis du tar det semester etter. Anonymkode: b3a33...449
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Så lenge du endten fullfører eller tar nye studiepoeng (fag) tilsvarende det du strøk på så blir det omgjort. Du har fått stipend/lån for å ta 30 studiepoeng hvert semester. Tar du mindre enn 30 studiepoeng (stryker) så blir stipend =lån. Tok selv en bachelor i sosiologi som ikke gikk til faens, endte opp med å ligge 70 studiepoeng bak hva jeg hadde fått støtte til, og droppet ut. Noen år senere tok jeg en annen bachelor uten å ta stipend/lån. Etter at jeg hadde tatt 70+ studiepoeng, ble en del av studielånet omgjort til stipend. Anonymkode: 518f3...d89 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå