punkyB Skrevet 4. februar 2006 #1 Skrevet 4. februar 2006 Tror mine har godt av en skikkelig vask snart. Men hvordan skal jeg gjøre det uten å matte vaske hver enkelt prisme ?? Hva er dine beste tips ?
skrue Skrevet 4. februar 2006 #2 Skrevet 4. februar 2006 Ja, nå kan du angre nå (og det kommer vel jeg til å gjøre etterhvert også). Kan bare referere til min mor. Hun vasker hvert enkelt prisme. Pyton jobb. Hun hekter av alle (om mulig), legger dem i vann og såpe og lar alt lufttørke etterpå. Har sett lysekroner som ikke vakes ofte hos innbarka røykere. Det ser ikke bra ut.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #3 Skrevet 4. februar 2006 Finnes eget vaskemiddel for lysekroner.
punkyB Skrevet 4. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har vel mest sett for meg noe greier jeg kan spraye på jeg ala baderomsjif ...... Skal vel også prøve denne støvkostgreiene - den burde jo ta unna litt.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #5 Skrevet 4. februar 2006 Det finnes et middel som man får kjøpe, antar i lampebutikker. Førs må du koble fra lampen, tette alle holdere og så legge avispapir under. Deretter sprayer du middelet på alle prismene, og lar det renne av.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 Ta ned hele kronen. Fyll badekaret med såpevan. Legg den forsiktig oppi og skyll av etterpå. ??? Har ikke lysekrone - men det er måten jeg vasker persienner på
Gjest vimse Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 Ta ned lysekronen, spraye den med Jif universal, skylle av i dusjen, gjenta om nødvendig, legge på et tykt badehåndkle til tørk.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #8 Skrevet 5. februar 2006 Litt utenom tema.. men hvor kjøper dere lysekroner. Og hva må man regne med å betale?
punkyB Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2006 Jeg synes det virker som litt mye 'fuzz' å skru ned hele lysekronen for å få vasket den jeg. Nå er det jo elektronikk i den så vil ikke den bli skadet om man dusjer den ned ? Den ligger vel nokså skjult men allikevel.
punkyB Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2006 Litt utenom tema.. men hvor kjøper dere lysekroner. Og hva må man regne med å betale? ← Jeg kjøpte mine nye i en vanlig lysbutik. Koster vel noen tusen hver. Kjøper du antikke så kan vel prisen variere noe - men generelt vil jeg tror det er ganske dyrt. Aner ikke hva prisene er om du kjøper dem i utlandet.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #11 Skrevet 5. februar 2006 Må le av hvilke tips enkelte gir. Uff. Du kjøper et middel for vask av lysekrone i lampebutikk - det er ei sprayflaske. Det står bruksanvisning på flaska. Det blir ganske vått, så jeg legger alltid først en søppelsekk under, og legger noen store håndklær over der igjen. Prismene blir skinnende blanke etterpå.
*Shira* Skrevet 5. februar 2006 #12 Skrevet 5. februar 2006 Litt utenom tema.. men hvor kjøper dere lysekroner. Og hva må man regne med å betale? ← Feks www.landromantikk.no
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Ta ned lysekronen, spraye den med Jif universal, skylle av i dusjen, gjenta om nødvendig, legge på et tykt badehåndkle til tørk. ← sånn ville jeg gjort også. Eller hengt opp til tørk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå