AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Jeg er så lei, sint og forbanna på en gang! Snakk om å ha dårlig karma og være maks uheldig. Jeg og mannen kjøpte oss hus når boligprisene var på sitt verste i 2022, riktignok fikk vi solgt leiligheten til en god pris også. Men huset ble dyrt, vi makset boliglånet. I 2023 bestemte vi oss for å prøve å få barn nummer 2, eldste var da 4 år. Nå i 2024 er ekteskapet over, jeg oppdaget at mannen min er utro. Når jeg konfronterte han så innrømte han alt sammen. Vi ble enige om å gå ifra hverandre for en uke siden 😓 Jeg skal føde barn nummer 2 i starten av juni 😢 For å gjøre vondt verre holder de på å nedbemanne på arbeidsplassen min nå. Jeg har en såkalt trygg kommunal jobb som det er umulig å bli oppsagt fra og jeg har lang ansiennitet (9 år), men avdelingsleder sa at på grunn av nedgang i antall brukere og så må de nedbemanne. De kommer til å vektlegge kompetanse og ikke ansiennitet i nedbemanningsprosessen. Jeg greier ikke å tenke klart nå. Mine foreldre sier de vil støtte meg 100%, men de har klandret meg for å få nummer 2. Men hvordan skulle jeg forutse at mannen min var utro?! Dette oppdaget jeg ved en tilfeldighet og det kom som ett sjokk for meg. Jeg og mannen har vært sammen siden 2016 og gift siden 2018. Vi har aldri hatt store utfordringer i forholdet og ting har gått på skinner frem til nå. Har ikke sett varsellampene lyse noen gang og alt dette kommer som ett sjokk som meg. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre nå… Skal vi legge huset ut for salg nå? Skal jeg søke jobber? Skal jeg snakke med en økonomisk rådgiver…? Hvor skal jeg bo med barna mine? Anonymkode: e6393...bf6 13 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 Aller først må du puste litt! Sender deg litt internett-støtte, dette kommer til å gå bra selv om det er krise akkurat nå ❤️ Anonymkode: 06ae5...04c 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Jeg har ingen spesielt gode råd, men vil bare sende en stor klem 🧡 Ta en ting og en dag av gangen, du vil komme deg gjennom dette også. En dag vil det bare være et vondt minne. Ta imot den hjelpen du kan få - og be om hjelp også. Psykolog, familievernkontor, økonomisk rådgiver, familie, venner… Og ikke ta sorgene på forskudd om jobb og hus. Kanskje du ikke blir nedbemannet. Anonymkode: b82e8...29f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Wow… Det viktigste er at du passer på deg selv så du ikke knekker sammen! Ta imot støtte og hjelp der du kan. Kanskje du etterhvert vil trenge en sykemelding så stresset ikke blir for mye i graviditeten? Har du noen profesjonelle du kan snakke med? Kan du se an jobbsituasjonen siden du uansett skal ut i foreldreperm om ikke så lang tid? Ring NAV for å sjekke hva du har krav på hvis du plutselig er arbeidsledig før fødsel? Stor klem til deg! Det meste ordner seg med tiden! ❤️ Anonymkode: 97cec...81f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Det går ikke an å miste jobben i kommunen. Du tar feil der heldigvis 😘 Anonymkode: a95ae...375
Hensatt Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går ikke an å miste jobben i kommunen. Du tar feil der heldigvis 😘 Anonymkode: a95ae...375 Om det er en reell nedbemanning kan man selvsagt det. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 Nedmanning tar kjempelang tid, og fagforeninger er sterkt involvert. Det har garantert ikke skjedd noe innen juni. Så dine permisjonspenger er dekket. Går dere fra hverandre får du hele permisjonstiden. Det vil ordne seg... Pust med magen Anonymkode: 09f9f...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 Pust med magen som en sier. Alt blir bra til slutt… ❤️ Skal du snart ut i mammaperm, er du i alle fall sikret fast inntekt de neste 8 mndene. Og etter det har du jo krav på dagpenger. Dagpenger er imidlertid ca 62-63% av inntekten du hadde før. Dette gir dere god tid til å legge ut og antageligvis selge boligen, dersom det ikke er aktuelt for noen av dere å sitte med den. Du kan også snakke med banken om det er mulig å få til avdragsfrihet på lånet i en periode. Dette vil gi deg mulighet til å bygge opp litt mer i buffer. Jeg ville lagt ut boligen asap dersom dere er bestemte på å gå fra hverandre og sett an jobbsøkingen, alt etter om du mister jobben eller ikke. Her har du litt tid på deg og kan med god samvittighet ta den til hjelp… Anonymkode: c2890...b45
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 Aldri opplevd at man blir oppsagt i helsevesenet, om det er der du jobber. Flyttet avdeling, ja, oppsagt, nei. Uansett rekker du nok jobbe ut svangerskapet, for her skal fagforeningen inn og de har og noe de skal si. Selg huset. Del overskuddet, finn deg en fin lettstelt leilighet med veranda. Eller hva du en ønsker deg. Be foreldrene dine ta seg sammen. Det er lov. Og du, alt ordner seg! Anonymkode: 878b3...6ec
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 Vanligvis ved nedbemanning i kommune sjekker de it om noen kan gå ut i tidlig pensjon. Eller så omplassere de. Det gjorde de her i kommunen. 4viler med 9 års ansinitet at du mister jobben Anonymkode: 94c75...f60 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Du og alle disse tallene og årene dine. Over mange år her inne. Får du skikkelig hjelp? Anonymkode: d4f82...387
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du og alle disse tallene og årene dine. Over mange år her inne. Får du skikkelig hjelp? Anonymkode: d4f82...387 Hæ? Hva snakker du om? Anonymkode: 63ade...19c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 For en pikk. Å være utro mot gravid kone er det laveste av det lave, altså! Anonymkode: d38b6...464 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 Hensatt skrev (1 time siden): Om det er en reell nedbemanning kan man selvsagt det. Nei. Man blir flyttet på. Anonymkode: a95ae...375
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 Letteste er å tilgi og forstette forholdet. Anonymkode: 9247c...d5e 1
Hensatt Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Man blir flyttet på. Anonymkode: a95ae...375 Om det er noe å bli flyttet til. I en liten kommune er ikke det nødvendigvis tilfelle. Det er heller ingen rett man har.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 Pust, og ta en ting av gangen. Selvfølgelig kan ikke du klandres.. For en møkkamann.. Jeg tenker, om det var gjentagnde utroskap er det jo vanskelig å ev forsøke parterapi, men noen ganger kan det forsøkes, hvis det eksempelvis har vært en enkelthendelse og mannen angrer som en hund. Hvis det sistnvnte er tilfelle kanskje la ting bero litt, mannen flytter ut, leier bolig en stund og dere ser på det.. Om det er totalt uaktuelt å gå i parterapi, snakke sammen, jobbe med det og kanskje tilgi, så er det vel bare å få seg annen egnet bolig da (leie ev ) Legge ut boligen for salg. I din situasjon ville jeg tenkt på å søke ny jobb, men det er kanskje uaktuellt nå som du er høygravid? Vente ev til i permisjonstiden kanskje? Fortvilende situasjon du er havnet i, ønsker deg lykke til. Anonymkode: 99981...345
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 Jeg stusser også på dette med at du skal bli oppsagt, og med din ansiennitet, så dette ville jeg bestridet. Ja, du kan bli flyttet, men jeg har aldri hørt om noen i fast stilling som mister jobben pga nedbemanning. Vi hadde en slags case her for noen år siden, der personer var ansatt på en spesiell plass, disse som var blitt ansatt i den stillingen som fast ansatt, hadde krav på å få beholde jobben, men de måtte flyttes til andre avdelinger/grupper. Akkurat denne jobben jeg snakker om, skulle de ikke ha ansatt folk i faste stillinger da jobben kun var for en periode. Så dem som gjorde det, altså ansatte folk fast, "bæsjet på leggen". Dette har leder selv sagt, bare ikke med de ordene da. Mtp det andre, så er jeg enig med de som sier at du må puste med magen. Jeg skjønner godt at du er i en utrolig vond og vanskelig situasjon nå, og at alt er overveldende, men prøv å puste og få litt oversikt over alt. Den mannen er ikke mye til mann, han er en egoistisk og fæl mann, du har min fulle sympati❤️ Anonymkode: 8ab20...f96
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en pikk. Å være utro mot gravid kone er det laveste av det lave, altså! Anonymkode: d38b6...464 Bare det å være utro uansett er det laveste man kan synke moralsk og i samfunnet forøvrig. Heldigvis er det jo ikke de med høyest IQ som driver slik. Men dessverre er det dem som formerer seg.... Anonymkode: 64802...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå