AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Hva er vanlig praksis? Anonymkode: a7cdb...de3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 At de som er russ får gå i russedress (antar at du tenker på 17. mai), alle andre i uniform. Den har jo en funksjon, som ikke handler om å være alternativ til pentøy. Anonymkode: 8236f...cda 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Russ får gå i russedress, alle andre i uniform. Anonymkode: efab2...dd8 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 Alle må bruke uniform, litt av vitsen med den. Ser ikke så rotete ut. Anonymkode: 0976c...02b
Gjest jegerrinne Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 Russ får bruke russedress, andre bruker uniformen til korpset. Er i hvertfall det her
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Vi hadde russebukse på de som var russ og de som var konfirmant det året fikk ha på bunad. Anonymkode: 995fa...a38 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Alle må bruke uniform, litt av vitsen med den. Ser ikke så rotete ut. Anonymkode: 0976c...02b Hvis noen vil bruke bunaden sin, må de jo få lov til det. Anonymkode: 729aa...9ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis noen vil bruke bunaden sin, må de jo få lov til det. Anonymkode: 729aa...9ad Det blir det samme som om hvis noen vil bruke dressen sin eller andre type finklær sine, så må de jo få lov til det. Og plutselig faller heller poenget med uniform bort. Anonymkode: 70ca3...a01 16 1
Daria Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis noen vil bruke bunaden sin, må de jo få lov til det. Anonymkode: 729aa...9ad Nei? Det er jo som å si at det ikke er så viktig at alle på laget har på seg drakt på kamp. Når man opptrer eller marsjerer som en del av korpset, gjør man det iført korpsuniformen. 15 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi hadde russebukse på de som var russ og de som var konfirmant det året fikk ha på bunad. Anonymkode: 995fa...a38 Samme her Anonymkode: 6f7f1...1ac
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det blir det samme som om hvis noen vil bruke dressen sin eller andre type finklær sine, så må de jo få lov til det. Og plutselig faller heller poenget med uniform bort. Anonymkode: 70ca3...a01 De uniformene er bare noe kvasi-militære greier kopiert fra usa. Heier på de som bruker bunad eller andre finklær i korps. Anonymkode: 729aa...9ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 Daria skrev (6 minutter siden): Nei? Det er jo som å si at det ikke er så viktig at alle på laget har på seg drakt på kamp. Når man opptrer eller marsjerer som en del av korpset, gjør man det iført korpsuniformen. Det var en av tingene som gjorde at mine barn aldri fikk gå i korps. De fikk musikkundervisning privat. Anonymkode: 729aa...9ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Daria skrev (9 minutter siden): Nei? Det er jo som å si at det ikke er så viktig at alle på laget har på seg drakt på kamp. Når man opptrer eller marsjerer som en del av korpset, gjør man det iført korpsuniformen. Har aldri sagt at de skal ha på seg bunad eller finklær når de spiller fotball. Anonymkode: 729aa...9ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis noen vil bruke bunaden sin, må de jo få lov til det. Anonymkode: 729aa...9ad Haha, nei! Hvorfor tror du det finnes uniform? Anonymkode: efab2...dd8 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, nei! Hvorfor tror du det finnes uniform? Anonymkode: efab2...dd8 Fordi det er kvasi-militært. Anonymkode: 729aa...9ad
Splittbinders Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 Da jeg gikk i korps gikk alle unntatt russen i uniform. Russen gikk i russedress. Samme for mine barns korps nå, alle i uniform på typ 17,mai. Men på konserter som feks julekonsert eller sommerkonsert, har ingen uniform - da har man vanlige penklær. Eventuelt et tema (skumle klær og sminke for de som vil, på Halloween-konsert) Men dette er jo noe hvert enkelt korps kan bestemme selv, så har man sterke meninger om det er det vel bare å ta det opp med styret i korpset tenker jeg 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvis noen vil bruke bunaden sin, må de jo få lov til det. Anonymkode: 729aa...9ad Hvorfor det? Så aldri noen i bunad når jeg gikk i korps. Eneste unntak var russ på 17.mai. Hva er poenget med uniform hvis man må få lov og bruke hva en vil? Anonymkode: da5e2...dfc 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Så aldri noen i bunad når jeg gikk i korps. Eneste unntak var russ på 17.mai. Hva er poenget med uniform hvis man må få lov og bruke hva en vil? Anonymkode: da5e2...dfc Les hva jeg har svart over her. Anonymkode: 729aa...9ad
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 Splittbinders skrev (6 minutter siden): Da jeg gikk i korps gikk alle unntatt russen i uniform. Russen gikk i russedress. Samme for mine barns korps nå, alle i uniform på typ 17,mai. Men på konserter som feks julekonsert eller sommerkonsert, har ingen uniform - da har man vanlige penklær. Eventuelt et tema (skumle klær og sminke for de som vil, på Halloween-konsert) Men dette er jo noe hvert enkelt korps kan bestemme selv, så har man sterke meninger om det er det vel bare å ta det opp med styret i korpset tenker jeg Kan bare kutte ut 17 mai toget om dette skal være opp til styret i korpset . Kommer foran slottet, ikke i skolens uniform som representanter , men i hva pokker de vil , det vil se rotete ut. Anonymkode: da5e2...dfc 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi det er kvasi-militært. Anonymkode: 729aa...9ad AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Les hva jeg har svart over her. Anonymkode: 729aa...9ad AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har aldri sagt at de skal ha på seg bunad eller finklær når de spiller fotball. Anonymkode: 729aa...9ad Hva er dette som svar på « hva er vitsen med uniform «? Altså supert at barna dine ikke gikk i korps fordi du synes det er « kvasi militært «, noe jeg forsåvidt ser et poeng med. Allikevel,poenget er jo man skal være likt kledd som representanter for en skole. Om det var valgfritt måtte en jo kutte det ut helt? Hva med uniformer i ulike arbeid? AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har aldri sagt at de skal ha på seg bunad eller finklær når de spiller fotball. Anonymkode: 729aa...9ad Nei, men per i dag skal man ha like drakter, på samme måte som lik korpsuniform. Så hvorfor ikke bunad / finklær hvis du skal fjerne « uniform’ ? Skal man alltid gå kledd slik en vil, eller ikke? Anonymkode: da5e2...dfc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå