Gå til innhold

Mail med oppdatering av VISA-kort

Anbefalte innlegg

Gjest downtown
Skrevet

Jeg har fått denne mailen:

Good afternoon, unfortunately some processings have been cracked by hackers,

so a new secure code to protect your data has been introduced by visa.

You should check your card balance and in case of suspicious transactions immediately contact your card

issuing bank.

If all transactions are alright, it doesn't mean the card is not lost and cannot be used. Probably, your card

issuers have not updated information yet.

That is why we strongly recommend you to visit our web-site and update your profile, otherwise we cannot

guarantee stolen money repayment.

Thank you for your attention.

Click here and update your profile.

Flere som har fått noe slik? Et eksempel på hvor utspekulerte kjeltringene er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får en haug av disse, særlig fra noen som påstår de oppdaterer paypal kontoen min... det morsomme er at jeg ikke har en paypal konto ;)

Skrevet

Tror noen at en bank eller annen virksomhet virkelig ville brukt utrykket "cracked by hackers" i kommunikasjon med kunder? Bare det gjør dette lett å avsløre.

Skrevet
Tror noen at en bank eller annen virksomhet virkelig ville brukt utrykket "cracked by hackers" i kommunikasjon med kunder? Bare det gjør dette lett å avsløre.

...eller starte et brev med "good afternoon"....

Skrevet

Aldri, aldri, aldri klikk på slike linker.

Skrevet

Har fått akkurat likelydende meldinger fra "ebay" og "paypal". Har aldri betalt noe som helst via noen av disse selskapene, så det er VELDIG rart at de sender en slik mail til meg..... :klappe:

Men uansett: alle banker og kredittrådgivere anbefaler at en aldri skal reagere på slike e-poster!

Gjest Bodillen
Skrevet

Sånt som dette er helt klart fake.

Hadde mailen kommet fra banken min hadde jeg likevel tatt en telefon for å sjekke.

Skrevet

Dette er svindel. Du kan sende en kopi av mailen til kripos, de nøster opp slike saker.

Et tips for de som får mistenkelige mail som de ikke helt vet hva er, er å åpne et helt nytt vindu og gå inn i nettbanken din på vanlig måte. ALDRI klikk på linkene i mailen! På nettsidene til banken din vil det jo i så fall stå informasjon du trenger dersom det faktisk er en mail fra banken din. Er det forrensten noen som noen gang har opplevd å få masseutsendte, reelle mail fra banken? Ikke jeg i allefall, min bank sender alt i vanlig post!

Skrevet

...og helt til slutt... norske banker betaler en slags forsikring til et fond, og midlene i fondet brukes til å erstatte penger som har blitt stjålet ved kortsvindel, dersom innehaver av kortet ikke har opptredt uaktsomt eller er skyld i svindelen. Så hvorfor skulle vi trykke på en slink link, liksom... Vi får igjen igjen stjålne penger :)

Skrevet

Dette er ikke sant, jeg jobber i bank, og vi har akkurat fått beskjeden om denne mailen. Dete er ikke en mail fra visa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...