AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #1 Skrevet 13. mars 2024 Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 4 mnd, kjent hverandre mye lenger. Datteren har jeg møtt et par ganger. Hun skal konfirmere seg i vår, og jeg lurer på hvor mye det er naturlig at jeg gir? Og hva med konf.kort? På en måte er det naturlig at kjæresten og jeg gir et kort sammen fra oss to, men vi gir jo selvsagt ulike summer, og siden han er faren, og forholdet er så nytt, så burde vi kanskje ha hvert vårt kort også? Hva tenker dere? Anonymkode: b96fd...bea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #2 Skrevet 13. mars 2024 500 ville jeg gitt i en sånn situasjon. Og hatt eget kort. Er unaturlig at dere gir kort sammen. Anonymkode: 36a0d...a06 14 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #3 Skrevet 13. mars 2024 Regner med han er med på å betale for kalaset og da er det ofte gaven fra foreldre til konfirmanten, eller han betaler i bunaden hvis hun skal ha det. Jeg hadde gitt egen gave og siden jeg ikke liker å gi penger for det blir vurdert opp og i mente hvorfor man gå gav mer eller mindre, så hadde jeg gitt en opplevelse, smykker eller gavekort hun kan bruke i alle butikker, alt fra sportsbutikk til Elkjøp Anonymkode: d22e9...20c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #4 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 500 ville jeg gitt i en sånn situasjon. Og hatt eget kort. Er unaturlig at dere gir kort sammen. Anonymkode: 36a0d...a06 Enig! Anonymkode: 699e1...1e5 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #5 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 500 ville jeg gitt i en sånn situasjon. Og hatt eget kort. Er unaturlig at dere gir kort sammen. Anonymkode: 36a0d...a06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig! Anonymkode: 699e1...1e5 Takk for svar, tror det må bli noe sånt😊 Hva tenker dere om brorens datter da, som også skal konfirmere seg i vår? Niesen til kjæresten? Eget kort og gave der også? Anonymkode: b96fd...bea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #6 Skrevet 13. mars 2024 Tenker at etter så kort tid sammen er det naturlig med egen gave og kort fra deg. jeg ville gitt 1000kr, med et eget kort. Anonymkode: d3403...b04 4
Ullvott Skrevet 13. mars 2024 #7 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, tror det må bli noe sånt😊 Hva tenker dere om brorens datter da, som også skal konfirmere seg i vår? Niesen til kjæresten? Eget kort og gave der også? Anonymkode: b96fd...bea Nei, der er det naturlig at dere gir sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #8 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar, tror det må bli noe sånt😊 Hva tenker dere om brorens datter da, som også skal konfirmere seg i vår? Niesen til kjæresten? Eget kort og gave der også? Anonymkode: b96fd...bea 500 kr til datter av typen. Til niesen er det vel mer naturlig at typen legger ut for gave til dere begge, også skriver dere begge navene deres på kortet? Jeg ville iallfall gjort det, om jeg skulle tatt med meg en ny kjæreste i mine tantebarn sine konfirmasjoner. Anonymkode: 9375f...f1a 3 1
Fru2020 Skrevet 13. mars 2024 #9 Skrevet 13. mars 2024 Jeg er i samme situasjon. Jeg tenkte egentlig tre hundre fordi jeg har veldig dårlig råd. Eget kort.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #10 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 500 kr til datter av typen. Til niesen er det vel mer naturlig at typen legger ut for gave til dere begge, også skriver dere begge navene deres på kortet? Jeg ville iallfall gjort det, om jeg skulle tatt med meg en ny kjæreste i mine tantebarn sine konfirmasjoner. Anonymkode: 9375f...f1a Enig. Anonymkode: 699e1...1e5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #11 Skrevet 13. mars 2024 Fru2020 skrev (3 minutter siden): Jeg er i samme situasjon. Jeg tenkte egentlig tre hundre fordi jeg har veldig dårlig råd. Eget kort. Ja, man må selvsagt gi etter økonomi😊 Anonymkode: 9375f...f1a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #12 Skrevet 13. mars 2024 Ville gitt 1000,- Anonymkode: d3e93...aaa
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #13 Skrevet 13. mars 2024 Evt smykke, eller penger (etter budsjett) Vil virkelig ikke si du burde skrive kort med faren. Hun burde få et eget fra sin far, alene. Anonymkode: 3dc2f...83f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #14 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Evt smykke, eller penger (etter budsjett) Vil virkelig ikke si du burde skrive kort med faren. Hun burde få et eget fra sin far, alene. Anonymkode: 3dc2f...83f Ja da gjør jeg det, eget kort og egen gave fra meg, enig. Hva tenker du om niesen? Anonymkode: b96fd...bea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 1000, men eget kort. Det er kleint når man gir fellesgave så tidlig til den enes barn. Min far, til eksempel, går inn og ut av forhold. I det siste, så ble det “vi” etter 3-4 mnd, og begge møtte i bursdager ol. Det hele var utrolig kleint, og i grunn litt trist. Du skal jo ikke feire årene som har gått, oppvekst og dette steget som en del av “foreldreteamet”, det er en historie som viktig at datteren ikke føler at ny kjæreste “innvaderer”. Jeg er forøvrig bonusmor, og var veldig bevisst dette i lang tid. Anonymkode: f2790...c78
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #16 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 1000, men eget kort. Det er kleint når man gir fellesgave så tidlig til den enes barn. Min far, til eksempel, går inn og ut av forhold. I det siste, så ble det “vi” etter 3-4 mnd, og begge møtte i bursdager ol. Det hele var utrolig kleint, og i grunn litt trist. Du skal jo ikke feire årene som har gått, oppvekst og dette steget som en del av “foreldreteamet”, det er en historie som viktig at datteren ikke føler at ny kjæreste “innvaderer”. Jeg er forøvrig bonusmor, og var veldig bevisst dette i lang tid. Anonymkode: f2790...c78 Ja jeg er veldig opptatt av å ikke «invadere» på noen måte, og bli forsiktig kjent, gradvis. Så jeg vil gjøre dette på den riktige måten, så derfor spør jeg. Jeg blir plassert sammen med han ved bordsettingen da, jeg syns det også var litt kleint, siden det på bordoppsettet er veldig tydelig konfirmanten og nærmeste familie som sitter i hovedfokus. Men her hadde eksen hans (som har hatt ny samboer i flere år) plassert meg på hovedbordet ved siden av kjæresten min. Det syns de visst var helt naturlig😅 Hva tenker du om gave til niesen hans? Anonymkode: b96fd...bea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #17 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg er veldig opptatt av å ikke «invadere» på noen måte, og bli forsiktig kjent, gradvis. Så jeg vil gjøre dette på den riktige måten, så derfor spør jeg. Jeg blir plassert sammen med han ved bordsettingen da, jeg syns det også var litt kleint, siden det på bordoppsettet er veldig tydelig konfirmanten og nærmeste familie som sitter i hovedfokus. Men her hadde eksen hans (som har hatt ny samboer i flere år) plassert meg på hovedbordet ved siden av kjæresten min. Det syns de visst var helt naturlig😅 Hva tenker du om gave til niesen hans? Anonymkode: b96fd...bea Om du blir invitert i onkelbarnas konfirmasjon kan du høre om dere skal gi noe sammen, om du ikke blir invitert trenger du faktisk ikke å gi gave siden det er såpass ferskt som fire måneder. Anonymkode: 4e047...936
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #18 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om du blir invitert i onkelbarnas konfirmasjon kan du høre om dere skal gi noe sammen, om du ikke blir invitert trenger du faktisk ikke å gi gave siden det er såpass ferskt som fire måneder. Anonymkode: 4e047...936 Jeg ble invitert. 4 mnd er ferskt ja, men samtidig har vi kjent hverandre i mange år, er seriøse og har langvarige intensjoner, begge to. Men så tenkte jeg at en onkel kanskje vil gi noe litt mer enn en ny kjæreste, og ble litt stuss der også, på dette med felles gave og felles kort. Anonymkode: b96fd...bea
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #19 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg ble invitert. 4 mnd er ferskt ja, men samtidig har vi kjent hverandre i mange år, er seriøse og har langvarige intensjoner, begge to. Men så tenkte jeg at en onkel kanskje vil gi noe litt mer enn en ny kjæreste, og ble litt stuss der også, på dette med felles gave og felles kort. Anonymkode: b96fd...bea Da kan jo du eventuelt spytte inn litt i gaven han vil kjøpe eller i beløpet han vil gi slik at det blir litt høyere😊 Anonymkode: 4e047...936
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2024 #20 Skrevet 13. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 4 mnd, kjent hverandre mye lenger. Datteren har jeg møtt et par ganger. Hun skal konfirmere seg i vår, og jeg lurer på hvor mye det er naturlig at jeg gir? Og hva med konf.kort? På en måte er det naturlig at kjæresten og jeg gir et kort sammen fra oss to, men vi gir jo selvsagt ulike summer, og siden han er faren, og forholdet er så nytt, så burde vi kanskje ha hvert vårt kort også? Hva tenker dere? Anonymkode: b96fd...bea Det er på ingen måte naturlig at faren velger å gi sin datter et kort eller gave som også er fra dama/mannen han har sex med, nei. Det er veldig, veldig unaturlig. Og jeg si til deg det jeg sa til en venninne i samme situasjon: du tror nok at det er helt ok eller til og med et godt tegn at han introduserer deg for sin datter så tidlig. Men det er et ekstremt dårlig tegn. Det tyder på en evne til å være ukritisk og ikke tenke konsekvenser som ikke er bra i et voksent menneske. Var han seriøs er nemlig 12-24 måneder knapt et øyeblikk. Anonymkode: 14a53...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå