Gå til innhold

Gruppen gratis utlån av feriested til barnefamilier på fb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg meldte meg inn i gruppen fordi jeg tenkte å låne ut hytta til noen som ikke har råd til ferie, men samtlige har jo hund! Dersom man ikke har råd til ferie har man da ikke råd til å ha hund? Noen har attpåtil flere.

Anonymkode: 0470a...ec4

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ikke har råd til ferie fordi de velger hunden?  (selv om det normalt sett ikke er typ 50 000 i året for en hund...)

Anonymkode: bfe0d...0df

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du er for fordomsfull til å «hjelpe» mennesker som har mindre midler enn deg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vokste selv opp med og delte soverom med ikke mindre enn 5 søsken til jeg fylte 17. 

Vi reiste aldri på ferie, men vi hadde alltid hund og andre dyr. Det var viktig for mine foreldre at vi vokste opp med dyr. Det er en prioritering. 

At du synes de heller bør velge ferie finner jeg rart. Ferie er kortvarig glede, dyr en glede, kos og ansvar hver dag. Lærerikt. 

Anonymkode: 800b4...bf9

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Jeg velger bort ferie i utlandet fordi jeg har hund. Samtidig har jeg ikke hytte. 
Då jeg skjønner ikke helt logikken din, ts

Endret av mimifin72
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (9 minutter siden):

Jeg tror du er for fordomsfull til å «hjelpe» mennesker som har mindre midler enn deg. 

Jeg vil ikke ha hund i en helt ny hytte, og jeg skjønner heller ikke hvordan enkelte prioriterer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller bør støtte en organisasjon som jobber med noen som DU tenker kvalifiserer som verdig trengende.

Anonymkode: 7164f...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg regnet på hva det kostet å ha min hund (45kg) som spiste mye mat, fant jeg ut at min venninnes forbruk på Pepsi max var dyrere i året. 

Da var også forsikring iberegnet. (Blandingshund,  ikke ren rase)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke ha hund i en helt ny hytte, og jeg skjønner heller ikke hvordan enkelte prioriterer.

Det er ikke dette du skrev i HI. Der spør du hvordan de har råd til hund når de ikke har råd til ferie. 

At du ikke vil låne ut hytte til noen med dyr er jo noe helt annet. Det står du jo fritt til å bestemme selv. Lån ut til noen uten hund, eller skriv at de må ha hundepass 

• Liker 3
Skrevet

Det er dyrt å ha hund i blant, ja, særlig om den viser seg å ha skjør helse eller stadig er involvert i slåsskamper eller ulykker av ulike slag. Forsikring til hund er jo noe man absolutt bør ha, men noen velger bort dette og tror de sparer penger - helt til det skjer noe og de må betale alt sammen selv hos veterinæren. 

Noen mennesker velger likevel å ha hund (tross risikoen for at det kan bli dyrt), selv om det koster mye, pga all glede og kjærlighet den gir dem i det daglige. De velger da bort utenlandsferier hvert år, og velger heller Norges-ferier for å kunne ha med hunden sin. Det er nok disse du ser på Facebookgruppen. De som ikke har råd til å reise til utlandet, og ikke har råd til å sette hunden på kennel for tusenvis av kroner noen uker om sommeren, men velger å ta med seg sin firbeinte venn på ferie også.

Er det det økonomiske du ikke liker ved at mennesker med dårlig økonomi melder seg på denne Facebookgruppen for en billig ferie, eller er det hunden i seg selv, siden den kan skrape opp dører og gulv og ha uhell inne?  

AnonymBruker
Skrevet

Vi haar hund, og det koster da ikke vanvittige summer å ha hund.

Mange kan ha hatt hunden flere år før økonomien ble trang. 

Syns du virker veldig dømmende. Det er helt greit at du ikke ønsker å ha hund i hytta di, da finner du noen andre å låne den ut til

Anonymkode: c091f...a17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det koster oss under 10 000 i året med hund, kjøper mat hos veterinær ca hver 3. måned, det er rundt 700 pr.gang, så tannsjekk og vaksine en gang pr.år, det er ca 1500. Forsikirgen koster noe, men vi har god avtale og går sammen med de andre forsinkringene. Så er det små utstyr som bæsjeposer, som koster ca 10 for 30 eller noe, halsbånd, sele, reflkeksvest og småting, men det er jo ikke ofte en kjøper. Så ikke mye ferie du får for dette beløpet. 

Men vi er heller ikke fattige, har ikke hytte men hus i Spania

Anonymkode: b964e...d0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har jo ikke dårlig økonomi på bakgrunn av at de alltid har tatt klokeste valg, men situasjonen er likevel som den er, og de kan likevel være gode mennesker. Jeg er blant de heldige som har feriested, men alle mine valg i livet har ikke vært kloke heller. Jeg forstår forsåvidt også prioritering om å ha hund selv om man ikke har veldig god økonomi. Det er en veldig god venn å ha for både voksne og barn. Kan være det gode i en ellers tung situasjon. 

Meldt meg inn i gruppa selv nå, men det jeg er skeptisk til er folk som utnytter slikt. Har tenkt på å låne ut vår plass slik, men må vedkjenne at jeg da helst ville hørt om em alenemor som trenger det eller lignende fra venner og bekjente. Å vite at det ikke bare er folk som snor seg på andres generøsitet og velvilje uten egentlige behov for dette. Har blitt noe skeptisk til slikt på grunn av diverse erfaringer. 

Anonymkode: 352e9...8dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste har jo ikke dårlig økonomi på bakgrunn av at de alltid har tatt klokeste valg, men situasjonen er likevel som den er, og de kan likevel være gode mennesker. Jeg er blant de heldige som har feriested, men alle mine valg i livet har ikke vært kloke heller. Jeg forstår forsåvidt også prioritering om å ha hund selv om man ikke har veldig god økonomi. Det er en veldig god venn å ha for både voksne og barn. Kan være det gode i en ellers tung situasjon. 

Meldt meg inn i gruppa selv nå, men det jeg er skeptisk til er folk som utnytter slikt. Har tenkt på å låne ut vår plass slik, men må vedkjenne at jeg da helst ville hørt om em alenemor som trenger det eller lignende fra venner og bekjente. Å vite at det ikke bare er folk som snor seg på andres generøsitet og velvilje uten egentlige behov for dette. Har blitt noe skeptisk til slikt på grunn av diverse erfaringer. 

Anonymkode: 352e9...8dc

Fordelen der inne er jo at man kan se fb-profil. De som skriver anonymt scroller jeg raskt forbi. Og så de med hund da 😂

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man tar en titt på Spleis, så ser man at ikke alle som har hund, har råd til det. Mange der som tigger om dekning av veterinærutgifter.

Anonymkode: 2b5cb...ccf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Neivel, men at du er for dum til å skjønne andres prioriteringer er ditt problem! Ikke lån ut hytta di til noen overhodet! Det er ikke kult å låne noe dersom de som låner ut oppfører seg som at de låner ut gull. En hytte er en bruksting og hvis man skal være redd for at alt mulig skal gå i stykker mens man er der fordi alt er så nytt å fint, så blir det et ukoselig opphold uansett. På min hytte er både to og firbeinte mer enn velkommen. Glad jeg ikke er så fisefin som deg. 

Btw: en rolig hund lager mindre skade på ting enn et barn.

Anonymkode: 5e0bc...b9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min koster nok over 10 000 i året, og han er bare 8 kg.

Anonymkode: 1cf51...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...